Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

06/05/20
Screenforce lanceert aanvraagplatform voor TV-campagnes

Met de lancering van een nieuw aanvraagplatform voor TV-campagnes zet Screenforce een volgende stap in de ontwikkeling van de TV-inkoopmarkt. Na de introductie van het vernieuwde TIP platform eind 2019 volgt nu de lancering van een nieuw onderdeel van TIP dat bijdraagt aan het vereenvoudigen van het TV-inkoopproces. Reclamebureaus, mediabureaus en adverteerders die rechtstreeks inkopen bij Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN kunnen dit voortaan doen met TIP. Naast het doen van aanvragen kan het uitgebreide platform ook gebruikt worden voor het aanleveren van TV-commercials bij de vier aangesloten TV-exploitanten.

TIP faciliteert het gehele TV-inkoopproces
TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus en adverteerders die rechtstreeks inkopen bij de Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. In TIP hebben gebruikers reeds toegang tot de actuele data van hun ingekochte TV-campagnes. Met de nieuwste uitbreiding faciliteert TIP het gehele TV-inkoopproces: van het aanvragen en wijzigen van TV- campagnes tot en met het aanleveren en archiveren van TV-commercials.

TIP-aanvragen: voor campagne aanvragen bij TV-exploitanten
Met de komst van het nieuwe aanvraagplatform kunnen bureaus en adverteerders een campagne aanvragen bij de Screenforce exploitanten. De campagne aanvraag wordt samengesteld door voor elke exploitant de periode te kiezen en de juiste pakketten en doelgroepen te selecteren. Na het invullen van het budget worden de GRP’s berekend voor de gekozen doelgroep. Aanvragen worden automatisch doorgezet naar de betreffende exploitant. Na verwerking van de aanvraag is de campagne in TIP terug te zien.

TIP Aanleveren: een makkelijke applicatie voor aanlevering commercials
Voor al die bureaus en commercialproducenten die nu nog met een FTP proces hun commercials aanleveren bij de exploitanten is de TIP Aanleveren module ontwikkeld. Met deze module levert de gebruiker met één druk op de knop de commercial aan bij alle geselecteerde exploitanten. Om het zogenaamde XML-bestand met metadata over de commercial te genereren vult de gebruiker een aantal gegevens in. Dit digitale formulier wordt samen met de commercial afgeleverd bij de exploitant(en).

TIP Bibliotheek: aangeleverde commercial bekijken
Gebruikers die met TIP een commercial hebben aangeleverd kunnen deze in de TIP Bibliotheek terugvinden en bekijken. TIP maakt een low res kopie van de commercial voor deze verstuurd wordt en plaatst deze in de eigen bibliotheek van de TIP gebruiker. Van de commercial is terug te zien wanneer hij bij welke exploitanten is aangeleverd en of deze aanlevering ook gelukt is.

Hoe kan ik een TIP login krijgen?
Het gebruik van TIP is kosteloos. Het is een service die Screenforce aanbiedt namens de Nederlandse TV exploitanten. Een verzoek tot het verkrijgen van een login kan aan Screenforce verstuurd worden via info@screenforce.nl.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

30/01/20

Screenforce breidt TIP uit met interface voor TV-campagnes

Nieuws Persberichten

In december 2019 heeft Screenforce een nieuwe TIP applicatie gelanceerd. TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan reclamebureaus, mediabureaus

17/12/19

Nieuw TIP applicatie voor bekijken TV-campagnes

Nieuws Persberichten

Op dinsdag 17 december heeft Screenforce een nieuwe TIP applicatie gelanceerd. TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan reclamebureaus,

23/11/22

Egta’s Expert series: Insights in de aandachteconomie

Kijktip Nieuws

Is aandacht de meest waardevolle grondstof in de wereld? Nu content producenten en merken allemaal hun best doen om de aandacht van de consument te

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

21/11/22

Branding werkt in 80% van de gevallen beter dan performance marketing

Nieuws

Branding stimuleert de verkoop, verbetert de ROI en verhoogt zelfs het rendement van actiemarketing, bezuinig er niet op! Dat is de hoofdconclusie die marketingdatasoftware platform

Topics: Mediabestedingen, TV-reclame

14/11/22

Boost jouw merk met distinctive brand assets

Inspiratie Nieuws

In deze whitepaper nemen de branding experts van Blauw Research je mee aan de hand van opvallende en bewezen ontdekkingen over DBA’s (Distinctive Brand Assests)

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en