Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

06/05/20
Screenforce lanceert aanvraagplatform voor TV-campagnes

Met de lancering van een nieuw aanvraagplatform voor TV-campagnes zet Screenforce een volgende stap in de ontwikkeling van de TV-inkoopmarkt. Na de introductie van het vernieuwde TIP platform eind 2019 volgt nu de lancering van een nieuw onderdeel van TIP dat bijdraagt aan het vereenvoudigen van het TV-inkoopproces. Reclamebureaus, mediabureaus en adverteerders die rechtstreeks inkopen bij Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN kunnen dit voortaan doen met TIP. Naast het doen van aanvragen kan het uitgebreide platform ook gebruikt worden voor het aanleveren van TV-commercials bij de vier aangesloten TV-exploitanten.

TIP faciliteert het gehele TV-inkoopproces
TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus en adverteerders die rechtstreeks inkopen bij de Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. In TIP hebben gebruikers reeds toegang tot de actuele data van hun ingekochte TV-campagnes. Met de nieuwste uitbreiding faciliteert TIP het gehele TV-inkoopproces: van het aanvragen en wijzigen van TV- campagnes tot en met het aanleveren en archiveren van TV-commercials.

TIP-aanvragen: voor campagne aanvragen bij TV-exploitanten
Met de komst van het nieuwe aanvraagplatform kunnen bureaus en adverteerders een campagne aanvragen bij de Screenforce exploitanten. De campagne aanvraag wordt samengesteld door voor elke exploitant de periode te kiezen en de juiste pakketten en doelgroepen te selecteren. Na het invullen van het budget worden de GRP’s berekend voor de gekozen doelgroep. Aanvragen worden automatisch doorgezet naar de betreffende exploitant. Na verwerking van de aanvraag is de campagne in TIP terug te zien.

TIP Aanleveren: een makkelijke applicatie voor aanlevering commercials
Voor al die bureaus en commercialproducenten die nu nog met een FTP proces hun commercials aanleveren bij de exploitanten is de TIP Aanleveren module ontwikkeld. Met deze module levert de gebruiker met één druk op de knop de commercial aan bij alle geselecteerde exploitanten. Om het zogenaamde XML-bestand met metadata over de commercial te genereren vult de gebruiker een aantal gegevens in. Dit digitale formulier wordt samen met de commercial afgeleverd bij de exploitant(en).

TIP Bibliotheek: aangeleverde commercial bekijken
Gebruikers die met TIP een commercial hebben aangeleverd kunnen deze in de TIP Bibliotheek terugvinden en bekijken. TIP maakt een low res kopie van de commercial voor deze verstuurd wordt en plaatst deze in de eigen bibliotheek van de TIP gebruiker. Van de commercial is terug te zien wanneer hij bij welke exploitanten is aangeleverd en of deze aanlevering ook gelukt is.

Hoe kan ik een TIP login krijgen?
Het gebruik van TIP is kosteloos. Het is een service die Screenforce aanbiedt namens de Nederlandse TV exploitanten. Een verzoek tot het verkrijgen van een login kan aan Screenforce verstuurd worden via info@screenforce.nl.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

30/01/20

Screenforce breidt TIP uit met interface voor TV-campagnes

Nieuws Persberichten

In december 2019 heeft Screenforce een nieuwe TIP applicatie gelanceerd. TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan reclamebureaus, mediabureaus

17/12/19

Nieuw TIP applicatie voor bekijken TV-campagnes

Nieuws Persberichten

Op dinsdag 17 december heeft Screenforce een nieuwe TIP applicatie gelanceerd. TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan reclamebureaus,

03/05/22

A force for good: steeds meer TV-commercials stimuleren goed gedrag

Inspiratie Nieuws

Volgens de Nederlandse Reclamecode wordt onder reclame verstaan: ‘Iedere openbare en/of systematische directe dan wel indirecte aanprijzing van goederen, diensten en/of denkbeelden door een adverteerder

Topics: TV-reclame

25/04/22

Effect TV-sponsoring door Paramount in kaart gebracht

Nieuws Onderzoek

Er is veel onderzoek bekend naar de effectiviteit van de sponsoring van TV-programma’s. Uit al deze onderzoeken blijkt dat sponsoring een significante positieve uitwerking heeft

Topics: TV-reclame

21/03/22

Reclameprofessionals zijn geen gewone mensen | Zwitsers onderzoek toont verschillen in mediagedrag aan

Nieuws

Hebben mensen die werkzaam zijn in de marketing- en mediabranche, de zogenaamde reclameprofessionals, een ander mediumgedrag dan de rest van de bevolking? Als dat zo

Topics: TV-reclame

Freelance Communicatieadviseur TV

Wil jij werken voor een ambitieus mediabedrijf in Nederland? Ben je een bevlogen, initiatiefrijke Communicatieadviseur

Algemeen directeur en Directeur Onderzoek

Nationaal Media Onderzoek (NMO) zoekt twee directeuren Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft als doel

Communicatieadviseur B2B

Misschien ken je Ad Alliance nog niet, maar onze merken ongetwijfeld wel. Ad Alliance is

31 mei

Digital Industry Meetup Influencer Marketing

Sommige influencers gaan binnenkort onder het toezicht van het Commissariaat voor de Media vallen en

7 juni

Dutch Media Days 2022

Dit jaar zijn de Dutch Media Days gestart, een serie talkshows over de nieuwste ontwikkelingen

16 juni

NIMA Marketing Day 2022

Net als voorgaande jaren zal de 6e editie van NIMA Marketing Day op 16 juni

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en