Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

12/11/12
Waarom is TV-kijken zo populair?

De belangrijkste reden waarom mensen zo veel TV-kijken is vanwege de dagelijkse stroom van hoog kwalitatieve content die tegelijkertijd, voor de consument, goedkoop is. Deze content is divers en populair, aandacht vragend en ontspannend.

En voldoende onderhoudend en informatief zodat kijkers steeds blijven kijken. Naast de behoeftes aan ontspanning en informatie voldoet TV aan nog een derde menselijke kernbehoefte: sociale interactie. Dit concludeert Deloitte in het rapport ‘TV: Why?’ op grond van recent onderzoek in Engeland uitgevoerd door GfK. Het onderzoek is parallel uitgevoerd met het onderzoek TV+ dat Deloitte in Nederland uitgevoerde in samenwerking met SPOT en Intomart GfK.

In Engeland wordt in een gemiddelde maand 6,5 miljard uur TV gekeken, inclusief het kijken via computers, tablets en smartphones. Dat zijn net zo veel uren als totaal wereldwijd besteed wordt aan social media. De doelstelling van het Deloitte onderzoek is te verklaren waarom TV, ondanks de komst van nieuwe media en nieuwe technologie, nog steeds zo’n belangrijke rol speelt in het leven van de consument.

Samenvatting

  • TV biedt een dagelijkse stroom van hoog kwalitatieve maar tegelijkertijd, voor de consument, goedkope content
  • Meerderheid kan zich geen leven zonder TV voorstellen
  • TV is de beste manier om te ontspannen
  • TV is het eerste sociale netwerk
  • Meerderheid vindt kwaliteit van TV programma’s verbeterd
  • Driekwart leert iets nieuws van TV programma’s
  • Second screen gebruik betreft vaker inhoud van programma dan interactie met programma
  • Multitasken tijdens TV kijken is niets nieuws
  • TV Reclame is en blijft populair

Voor het volledige onderzoek, klik hier.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

09/10/17

Aandacht voor reclame op TV groter dan op Facebook en YouTube

Onderzoek

Voor adverteerders is de grote vraag welke vorm van videoreclame, op TV, Facebook of YouTube, het meest effectief is om de verkopen te stimuleren. Uit

Topics: ROI, TV-reclame

27/03/15

Landelijke verkoop AT5 bij Triade Media

POT advertentieverkoop AT5 bij Triade Media

Nieuws

AT5 brengt haar landelijke reclameverkoop vanaf mei 2015 onder bij Triade Media. De reclameverkoop in de regio blijft AT5 zelf doen. Triade Media is een

Topics: TV-reclame, Mediabestedingen

12/04/21

VAB onderzoek: Het Halo Effect van TV onderzocht voor 190 merken

Nieuws Onderzoek

De Amerikaanse TV-marketingorganisatie VAB heeft een analyse laten uitvoeren naar de data van TV-campagnes en internetsitebezoeken van 190 Amerikaanse adverteerders. De analyse omvat een periode

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

12 november

Grand Prix Content Marketing

Dé awards voor de beste content marketing cases Behoor jij tot de top in contentmarketing? Zend

14 november

MarketingLive!

Ontdek de grenzeloze wereld van marketing op MarketingLive! op 14 november 2024 in Amsterdam! Hét marketingevenement

Jurist/Privacy Officer

Deze vacature is voor de functie van Jurist/Privacy Officer bij RTL. Je adviseert verschillende business units binnen RTL, met een focus

Marketing Manager

BBC Studios is opzoek naar een Marketing Manager. Je ontwikkelt en voert marketingstrategieën en campagnes uit om BBC Studios-producten en -diensten

Media Associate

Nielsen zoekt een Media Associate voor hun Media Operations Team in Amsterdam, verantwoordelijk voor het invoeren en coderen van uitzendspecifieke gegevens

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met