Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

03/11/22
XITE breidt uit met interactieve tv app

Het van origine Nederlandse muziekvideoplatform XITE breidt het bereik van de interactieve tv app verder uit. De app was voorheen enkel toegankelijk via Ziggo, maar is vanaf nu ook beschikbaar voor KPN klanten en via Amazon Fire Stick. Samsung TV wordt hier binnenkort ook aan toegevoegd. Het platform vergroot hiermee het bereik in Nederland aanzienlijk.

Uitbreiding in het tv landschap

Het muziekvideo streamingbedrijf rolde internationaal al een aantal jaar geleden de app uit via o.a. Comcast, Sky Q, Roku, Samsung en Amazon en groeide zo naar een bereik van 100 miljoen huishoudens wereldwijd. Nu worden daar de platformen in Nederland stapsgewijs aan toegevoegd, zodat zo goed als elke televisie in Nederland toegang heeft tot de interactieve tv app.“Het voelt alsof al het harde werk van de afgelopen jaren extra wordt beloond nu we ook uitbreiden in Nederland, waar de oorsprong van dit platform ligt”- aldus Cees Honig, Co-CEO van XITE.”KPN zet vol in op het leveren van de beste entertainment ervaring voor zijn klanten en gaat daarom graag samenwerkingen aan met sterke streaming-apps. Dankzij de nieuwe XITE app hebben ze nu toegang tot wel 200 muziekvideokanalen. Kortom echt voor ieder wat wils“, aldus Jochem de Jong, VP Partnerships, TV & Entertainment KPN.

Van Nederland, naar New York en terug naar Nederland

Co-CEO Cees Honig (39) verhuisde in 2015 naar New York om met XITE Amerika te veroveren. Hij wist met de interactieve tv app de interesse te wekken van grote spelers in de televisie- en muziekbranche en in 2018 lanceerde XITE de eerste tv apps in de Verenigde Staten. Daarnaast ging het bedrijf een belangrijke samenwerking aan met het Amerikaanse muziekvideoplatform Vevo. Met de uitbreiding van de tv app op meerdere platformen in Nederland is nu ook het bereik op nationaal niveau groter dan ooit tevoren.

De XITE tv app

De interactieve tv app van XITE geeft toegang tot wel 200 verschillende muziekvideokanalen, welke handmatig zijn samengesteld door een team van muziekvideo-experts. Ook heeft de applicatie speciale functionaliteiten om de ervaring zo persoonlijk mogelijk te maken. Zo kan je met de ‘Like’ en ‘Skip’-functie gemakkelijk aangeven welke video’s je wel en niet wilt zien en geeft de app je op basis van je likes en kijkgedrag gepersonaliseerde kanalen. Voor een nog gemakkelijkere user experience heeft de app de Find & Explore feature: een geavanceerde zoekfunctie waarmee je na een zoekopdracht vergelijkbare video’s krijgt voorgesteld. Als je zelf aan de knoppen wilt zitten kun je de ‘Mixer’ feature gebruiken, waarbij je een eigen muziekvideo kanaal kunt samenstellen door middel van filters. In de app kunnen meerdere profielen gemaakt worden binnen één account, zodat verschillende gebruikers in hetzelfde huishouden een eigen ervaring kunnen creëren.Op alle platformen wordt een Freemium versie van de app aangeboden. Kijkers kunnen de app gratis gebruiken met reclames of een Premium versie zonder advertenties aanschaffen voor een maandelijks bedrag van €4,99.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

10 oktober

Ster focus op 2025

Natuurlijk wordt er ieder jaar uitgekeken naar de zomervakantie, maar vooral ook naar komend kalenderjaar. En

14 november

MarketingLive!

Ontdek de grenzeloze wereld van marketing op MarketingLive! op 14 november 2024 in Amsterdam! Hét marketingevenement

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Radio- en TV Planner

Ben jij goed in het optimaliseren van reclamezendtijd op televisie en radio? Wil jij verantwoordelijk zijn voor het succes van reclamecampagnes

Account Manager/ Client Lead

Ad Alliance is op zoek naar een Account Manager/ Client Lead Als Client Lead ben je medeverantwoordelijk voor het behalen van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met