ING wil als betrokken bank Nederlanders inspireren om zelf met hun financiële situatie aan de slag te gaan. Vanuit deze motivatie is het multimediale totaalconcept: ‘Hoeveel ben je waard?’ samen met Talpa, Mindshare en SBS ontwikkeld.
Hierin is gekozen voor In Program momenten, billboards, oproeppromo’s, online en social activaties, second screen en een online game. ING wilde iedere Nederlander bewust maken van het feit dat je makkelijker goede financiële keuzes kunt maken als je weet hoe je er financieel voor staat.
Doelgroep
Primair 20-54 AB1 en secundair iedere Nederlander.
Doel
ING wil de Nederlander bewust maken van zijn persoonlijke financiële situatie. Naast het inzichtelijk maken van deze situatie wil ING ook één van de laatste taboes in Nederland doorbreken en de persoonlijke financiën bespreekbaar maken. Zodat je van elkaar kunt leren en betere beslissingen kunt nemen voor nu en in de toekomst.
De oplossing
ING wil als betrokken bank Nederlanders inspireren om zelf met hun financiële situatie aan de slag te gaan. Vanuit deze motivatie is het multimediale totaalconcept: ‘Hoeveel ben je waard?’ samen met Talpa, Mindshare en SBS ontwikkeld. Een TV programma in januari en februari + online en offline extensies die inzicht geven in de bezittingen en schulden van de kandidaten, jouw eigen situatie en die van de Nederlanders. Een multimediaal platform wat aanzet tot nadenken en jouw handelen faciliteert!
Facts
- Het programma werd goed beoordeeld; het is vernieuwend en leuk om te kijken
- Zowel spontane als top of mind bekendheid van ING is gestegen
- ING wordt vaker gezien als een bank voor alle Nederlanders en als een bank die bankzaken begrijpelijk maakt (+20%)
- De ‘Hoeveel ben je waard’ tool is door 50.000 bezoekers gestart en maar liefst door 86% geheel ingevuld.