Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

15/05/14
ING tool ‘Hoeveel ben je Waard’ 43.000 gebruikers

ING wil als betrokken bank Nederlanders inspireren om zelf met hun financiële situatie aan de slag te gaan. Vanuit deze motivatie is het multimediale totaalconcept: ‘Hoeveel ben je waard?’ samen met Talpa, Mindshare en SBS ontwikkeld.

Hierin is gekozen voor In Program momenten, billboards, oproeppromo’s, online en social activaties, second screen en een online game. ING wilde iedere Nederlander bewust maken van het feit dat je makkelijker goede financiële keuzes kunt maken als je weet hoe je er financieel voor staat.

Doelgroep

Primair 20-54 AB1 en secundair iedere Nederlander.

Doel

ING wil de Nederlander bewust maken van zijn persoonlijke financiële situatie. Naast het inzichtelijk maken van deze situatie wil ING ook één van de laatste taboes in Nederland doorbreken en de persoonlijke financiën bespreekbaar maken. Zodat je van elkaar kunt leren en betere beslissingen kunt nemen voor nu en in de toekomst.

De oplossing

ING wil als betrokken bank Nederlanders inspireren om zelf met hun financiële situatie aan de slag te gaan. Vanuit deze motivatie is het multimediale totaalconcept: ‘Hoeveel ben je waard?’ samen met Talpa, Mindshare en SBS ontwikkeld. Een TV programma in januari en februari + online en offline extensies die inzicht geven in de bezittingen en schulden van de kandidaten, jouw eigen situatie en die van de Nederlanders. Een multimediaal platform wat aanzet tot nadenken en jouw handelen faciliteert!

Facts

  • Het programma werd goed beoordeeld; het is vernieuwend en leuk om te kijken
  • Zowel spontane als top of mind bekendheid van ING is gestegen
  • ING wordt vaker gezien als een bank voor alle Nederlanders en als een bank die bankzaken begrijpelijk maakt (+20%)
  • De ‘Hoeveel ben je waard’ tool is door 50.000 bezoekers gestart en maar liefst door 86% geheel ingevuld.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

01/12/14

TV beïnvloedt denken kijker

Onderzoek

Uit een gezamenlijk onderzoek van Deloitte, SPOT en GfK blijkt dat Nederlanders vaak iets nieuw leren van TV-programma’s. Ook beïnvloedt TV het denken meer dan

Topics: 2nd screening, Jongeren en media, Reclame-effect

09/10/23

Welke aanpak werkt het beste voor kerstcommercials

Nieuws Onderzoek Inspiratie

Nederlanders houden van humor en nuchtere commercials In veel Europese landen en in de VS barst binnenkort het kerstcommercial seizoen los. In Nederland moeten we

Topics: Cases, TV-reclame

13/02/23

Aandacht toegepast: Het DNA van de aandachtseconomie

Onderzoek Kennis

In deze column legt Karen Nelson-Field uit wat de juiste onderzoeksaanpak is om van losse cases naar breed inzetbare kennis te gaan Professor Karen Nelson-Field,

Topics: Cases

5 november

2025 asi International Conferences

2025 asi International Radio & Audio en Television & Video Conferences De 2025 asi International Radio

13 november

Marketing & Effie Live! 

Ontdek de grenzeloze wereld van marketing op het MarketingLive! congres, waar elk jaar het motto ‘Bright

9 -
10 december

The Future Of TV Advertising

Al meer dan 15 jaar is The Future of TV Advertising Global hét internationale event waar

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Manager marketingcommunicatie

Weet jij het Nederlandse publiek te verleiden met onze hoogwaardige content? Doe je dat met crossmediale campagnes, waarbij je digitale marketing

Accountmanager

Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met