Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

11/12/24
CASE: Odido x Heineken x De Sportzomer

De Oranjezomer: verhalen die verbinden en impact maken

Tijdens het EK Voetbal, de Olympische Spelen en Formule 1 bracht Talpa Network samen met partners een unieke sportzomer tot leven. Het was meer dan sport; het waren verhalen die miljoenen kijkers en luisteraars wisten te raken.

Een strategische aanpak voor maximale impact
Met een slimme combinatie van storytelling en media-inzet benutten we de kracht van ons NetwerkEffect optimaal. Dankzij de samenwerking met merken zoals Nationale Postcode Loterij, ING, Heineken en Odido creëerden we impactvolle campagnes die kijkers niet alleen bereikten, maar ook betrokken.

Meer dan sport: verhalen die raken
De Oranjezomer bracht niet alleen sportprestaties in beeld, maar legde ook de focus op de mensen en emoties erachter.

Odido: Eerde de steunpilaren achter de topsporters – familie, vrienden en fans – met de boodschap: “Elke stap naar voren begint bij de mensen achter je.” Deze verhalen werden gedeeld via tv, social media, radio en opvallende out-of-home campagnes.
Heineken: Versterkte het Oranjegevoel met humoristische en ontroerende fanverhalen, verspreid via De Oranjezomer, Radio 538 en de online serie Heineken Barstories.

Resultaten die spreken
De combinatie van content en media bereikte ruim 7 miljoen Nederlanders in slechts negen weken. Dit zorgde voor mooie resultaten:

Odido:

  • Spontane sponsorbekendheid: +13%
  • Geholpen sponsorbekendheid: +31%
  • Sponsorfit: 56%
  • Positieve imagostijgingen bij de doelgroep: gemiddeld +23%

Heineken:

  • Merkoverweging: +50%
  • Merkvoorkeur: +54%
  • Stijging in merkassociaties zoals “verfrissend” en “gezelligheid”: tot +35%
  • Koopbereidheid na radio-acties: +64%

Samen maken we impact
De Oranjezomer laat zien hoe Talpa Media merken en doelgroepen verbindt met verhalen die raken. Deze samenwerking is een voorbeeld van hoe creativiteit, storytelling en data-gedreven strategieën samenkomen voor maximale effectiviteit.

Bekijk hier de casevideo:

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

15/05/14

ING tool ‘Hoeveel ben je Waard’ 43.000 gebruikers

ING tool hoeveel ben je waard

Inspiratie

ING wil als betrokken bank Nederlanders inspireren om zelf met hun financiële situatie aan de slag te gaan. Vanuit deze motivatie is het multimediale totaalconcept:

Topics: 2nd screening, Cases

04/09/24

Case: hoe Nike in een digitale valkuil is gevallen

Nieuws

Net als concurrent Adidas voor hen, stapte Nike een aantal jaar geleden over op een pure data-driven en Direct-to-Consumer korte termijn marketingstrategie. Met desastreuze gevolgen

Topics: Cases

26/09/17

Case: BrandDeli & Volkswagen

Branddeli - Volskwagen - A trip down memory lane

Inspiratie

Volkswagen verhoogt merksympathie met nostalgische trip down memorylane. Het doel Volkswagen heeft in samenwerking met Achtung, BrandDeli en Mediacom de storytelling merk campagne ‘A Trip

Topics: Cases

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

21 januari

Certificering van influencers: wat betekent dit voor jouw bureau? | Webinar

Influencer certificering webinar Influencermarketing is niet meer weg te denken uit het marketinglandschap. Om het vertrouwen

5 februari

Webinar | How your business impacts democracy: The challenges and opportunities

De Global TV Group en Screenforce nodigten je uit om te ontdekken hoe jij verantwoord en

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met