Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

12/11/12
Waarom is TV-kijken zo populair?

De belangrijkste reden waarom mensen zo veel TV-kijken is vanwege de dagelijkse stroom van hoog kwalitatieve content die tegelijkertijd, voor de consument, goedkoop is. Deze content is divers en populair, aandacht vragend en ontspannend.

En voldoende onderhoudend en informatief zodat kijkers steeds blijven kijken. Naast de behoeftes aan ontspanning en informatie voldoet TV aan nog een derde menselijke kernbehoefte: sociale interactie. Dit concludeert Deloitte in het rapport ‘TV: Why?’ op grond van recent onderzoek in Engeland uitgevoerd door GfK. Het onderzoek is parallel uitgevoerd met het onderzoek TV+ dat Deloitte in Nederland uitgevoerde in samenwerking met SPOT en Intomart GfK.

In Engeland wordt in een gemiddelde maand 6,5 miljard uur TV gekeken, inclusief het kijken via computers, tablets en smartphones. Dat zijn net zo veel uren als totaal wereldwijd besteed wordt aan social media. De doelstelling van het Deloitte onderzoek is te verklaren waarom TV, ondanks de komst van nieuwe media en nieuwe technologie, nog steeds zo’n belangrijke rol speelt in het leven van de consument.

Samenvatting

  • TV biedt een dagelijkse stroom van hoog kwalitatieve maar tegelijkertijd, voor de consument, goedkope content
  • Meerderheid kan zich geen leven zonder TV voorstellen
  • TV is de beste manier om te ontspannen
  • TV is het eerste sociale netwerk
  • Meerderheid vindt kwaliteit van TV programma’s verbeterd
  • Driekwart leert iets nieuws van TV programma’s
  • Second screen gebruik betreft vaker inhoud van programma dan interactie met programma
  • Multitasken tijdens TV kijken is niets nieuws
  • TV Reclame is en blijft populair

Voor het volledige onderzoek, klik hier.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

10/06/15

ING synchroniseert campagne met RTL XL Connect

SPOT ING synchroniseert campagne met RTL XL Connect

Nieuws

ING introduceerde begin juni haar nieuwe campagne Vooroplopen. Het bedrijf legt hiermee uit dat het de allernieuwste technieken gebruikt om klanten maximaal van dienst te

Topics: Synchronized advertising, Techniek, TV-reclame

11/12/24

Screenforce Duitsland: Hoe reclame in de praktijk wordt beleefd

Onderzoek Kennis

Afgelopen zomer lichtten wij al een tipje van de sluier op van de resultaten van een grootschalig veldonderzoek dat onze collega’s van Screenforce Duitsland hebben

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

05/03/25

TV-reclamemarkt komt in 2024 uit op € 900 miljoen

Persberichten Nieuws Onderzoek

Sterke groei van de bestedingen op de online video platforms Amsterdam, 5 maart 2025 – De bestedingen in de TV-reclamemarkt zijn in 2024 uitgekomen op

Topics: Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame

9 -
10 december

The Future Of TV Advertising

Al meer dan 15 jaar is The Future of TV Advertising Global hét internationale event waar

8 januari

Koffiedik Kijken 2026

Op donderdag 8 januari 2026 verwelkomt KIT traditiegetrouw de marketingcommunicatie-industrie in het Koninklijk Instituut voor de

AV Planner

Werken voor één van de grootste broadcasters van Nederland en jouw impact dagelijks terugzien op zenders en platformen? Bij Talpa Network

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met