Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

01/12/15
Aanleveren online commercials

De Screenforce-zenders stellen bureaus en adverteerders instaat om VAST te gebruiken voor aanlevering van online commercials. Het is een manier om de online commercial in verschillende formaten beschikbaar te stellen voor videoplatforms waarop de commercial uitgeserveerd wordt.

In plaats van een fysieke aanlevering van de commercial, is deze op een centrale server beschikbaar om door een videoserver van een website opgepikt te worden.

Aanlevering online commercials via VAST

Steeds meer bureaus en adverteerders maken gebruik van VAST voor hun online videocampagnes. VAST staat voor Video Ad Serving Template en is een protocol ontwikkeld door IAB. uitgebreide informatie is te vinden van IAB. Ook kan je hier de VAST-specs downloaden. Voor het aanleveren heb je een VAST-ULR nodig. Hiermee kan de Screenforce-zender een XML-bestand downloaden voor het uitsepelen via haar eigen ad-server. Dit XML-bestand bevat alle benodigde informatie over de commercial waaronder de externe locatie waar de online commercial staat.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

01/02/22

Het vooruitkijken van TV-programma’s neemt toe, vooral onder jongeren

Nieuws Onderzoek Persberichten

Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2021 Screenforce heeft de belangrijkste video-ontwikkelingen uit het Trends in Digitale Media onderzoek onder internettende Nederlanders samengevat. Zo

Topics: Jongeren en media, Techniek

15/12/21

Screenforce publishers roepen markt op om nieuwe online luidheidsnorm te omarmen

Kennis Nieuws

De Nederlandse online publishers, aangesloten bij Screenforce, doen een oproep aan adverteerders en producenten van commercials om de nieuwe luidheidsnorm voor online commercials te omarmen.

Topics: Luidheid reclame, Online Video, Techniek

08/12/21

Addressable TV: nieuwe kansen adverteerders om consument te bereiken

Kennis Nieuws

Smartclip, een video advertising bureau dat onderdeel is van de RTL Group, heeft een nieuw rapport gepubliceerd over addressable TV. In het rapport wordt voor

Topics: HbbTV, Targetted TV Advertising, Techniek, TV-reclame

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en