Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

01/12/15
Aanleveren online commercials

De Screenforce-zenders stellen bureaus en adverteerders instaat om VAST te gebruiken voor aanlevering van online commercials. Het is een manier om de online commercial in verschillende formaten beschikbaar te stellen voor videoplatforms waarop de commercial uitgeserveerd wordt.

In plaats van een fysieke aanlevering van de commercial, is deze op een centrale server beschikbaar om door een videoserver van een website opgepikt te worden.

Aanlevering online commercials via VAST

Steeds meer bureaus en adverteerders maken gebruik van VAST voor hun online videocampagnes. VAST staat voor Video Ad Serving Template en is een protocol ontwikkeld door IAB. uitgebreide informatie is te vinden van IAB. Ook kan je hier de VAST-specs downloaden. Voor het aanleveren heb je een VAST-ULR nodig. Hiermee kan de Screenforce-zender een XML-bestand downloaden voor het uitsepelen via haar eigen ad-server. Dit XML-bestand bevat alle benodigde informatie over de commercial waaronder de externe locatie waar de online commercial staat.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

10/01/18

Tweederde Nederlandse huishoudens kijkt via TV naar internetcontent

Tweederde Nederlandse huishoudens kijkt via TV naar internetcontent

Nieuws

Het aantal met internet verbonden TV’s, waardoor internetcontent via TV bekeken kan worden, kwam in 2017 uit op 68 procent. Het gaat hier om een

Topics: Techniek

28/11/23

XITE start Connected TV advertentienetwerk

Nieuws Persberichten

Het Nederlandse muziekvideoplatform XITE kondigt een belangrijke stap aan in zijn groeistrategie. Deze ontwikkeling omvat een uitbreiding van het huidige advertentiebereik van XITE en premium

Topics: Techniek

5 maart

TV Jaarrapport 2024

Presentatie voor het TV Jaarrappport Het is weer tijd om samen vooruit te blikken én terug

18 maart

MIE’25

Revolutionising Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI Op 18 en 19 maart 2025

1 april

The New Life of the Living Room 2025

Wist je dat voor 51% van de kijkers lineaire tv de eerste keuze is wanneer ze

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met