Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

11/02/19
Unieke samenwerking broadcasters en distributeurs leidt tot nieuwe TV-standaard

Samenwerking is op dit moment het belangrijkste speerpunt voor mediabedrijven, zo lieten 25 CEO’s onlangs nog weten. Zo’n vorm van samenwerking heeft nu geleid tot een uniek resultaat in de mediasector. Broadcasters en distributeurs hebben overeenstemming bereikt over een nieuwe TV-standaard: een gemeenschappelijke technische specificatie voor programmasignalering.

Deze standaard maakt het onder meer mogelijk om de elektronische programmagids voortdurend up-to-date te houden met de werkelijke uitzendtijden. Ook kunnen kijkers nauwkeuriger doorspoelen en terugspoelen. Voor omroepen biedt de nieuwe programmasignalering de mogelijkheid voor gepersonaliseerde reclame, bijvoorbeeld gericht op bepaalde regio’s of doelgroepen.

De standaard is het resultaat van een jaar intensief overleg tussen broadcast-experts in de Werkgroep Programmasignalering. De werkgroep is een initiatief van Media Perspectives, het platform voor media en innovatie. De zeven partijen die deelnemen aan dit overleg, praten in 2019 verder over de standaard.

Marcel Korstjens-Alling, Head of Commercial Technology van RTL Nederland, is blij met het resultaat. “Dit toont aan dat industriebreed overleg echt zin heeft.” Ook Egon Verharen, Manager Innovatie van de NPO, is enthousiast. “Dat we nu overeenstemming hebben over deze standaard is goed voor de hele sector.”

De samenwerking moet leiden tot het ondersteunen van nieuwe toepassingen op het gebied van programmasignalering. De huidige deelnemers aan de werkgroep zijn RTL Nederland, Talpa Network, Fox Networks Group, NPO, KPN, Liberty Global, VodafoneZiggo en TVT Media.

De documenten met de twee technische specificaties staan gepubliceerd op deze webpagina.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

22 mei

AMMA Awards – Diamonds are forever

Wat is er in 2024 prachtig mediawerk gemaakt. Dat moet worden gevierd! De Annual Masters in

12 juni

NIMA Marketing Day

Ontdek de Toekomst van Marketing op de NIMA Marketing Day! Op 12 juni 2025 organiseren NIMA

5 november

2025 asi International Conferences

2025 asi International Radio & Audio en Television & Video Conferences De 2025 asi International Radio

Data Entry Clerk TV/Radio NL

Nielsen zoekt een gemotiveerde teamspeler voor het AdIntel Operational TV & Radio Team. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het

Media Director

Mediaplus, onderdeel van de internationale Serviceplan Group, zoekt een ervaren en gedreven Media Director die impactvolle campagnes ontwikkelt voor toonaangevende merken

Coördinator (TV)

Nielsen is een toonaangevend wereldwijd data- en analysebedrijf dat diepgaande inzichten biedt in de mediawereld. Voor de vervanging van een collega

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met