Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

15/11/21
Ad Alliance en Dag & Nacht Media bouwen samen aan toekomst podcast advertising

Saleshuis Ad Alliance en Nederlands’ grootste podcast-partij Dag & Nacht Media bouwen samen aan de toekomst van podcast advertising
Ad Alliance, het saleshuis van o.a. RTL Nederland, ViaCom, Disney en Discovery, en Nederlands’ grootste podcast-partij Dag & Nacht Media slaan de handen inéén om podcast advertising naar een hoger niveau te tillen. Het partnership is een exclusieve samenwerking voor een periode van twee jaar op het gebied van pre- en post-roll verkoop. Hiermee voegt Ad Alliance inhoudelijke expertise en een gigantisch netwerk toe aan haar portfolio en verstevigt hiermee podcast advertising binnen het crossmediale aanbod.

Dag & Nacht Media beschikt over de ‘hostread’ propositie, waarbij de presentator van de podcast zelf in de vorm van native advertising de advertenties inspreekt. Ook bestaat de mogelijkheid om owned podcast-kanalen vanuit Ad Alliance toe te voegen aan het Dag & Nacht Media netwerk. De podcast van Bright.nl is de eerste show die aan het netwerk is toegevoegd. Reeds succesvolle gezamenlijke branded podcast series zijn de ondernemersserie KPN “Vallen en Opstaan” (in samenwerking met Mindshare), en de Defensie Commando’s “Below the Radar, Above Yourself” (in samenwerking met de bureaus Initiative en Steam), die onlangs de Gouden Spin Award won in de categorie Podcasting van de Dutch Creativity Awards.

Jasper Oelers (Group Lead Digital Native Ad Alliance): “Podcast is een geweldig medium voor het vertellen van verhalen. Vanuit Ad Alliance helpen wij adverteerders met het overbrengen van hun verhaal op een geloofwaardige en vermakelijke manier. Door onze samenwerking met Dag & Nacht Media hebben we direct toegang tot de beste podcast creators van Nederland, met een maandelijks bereik van rond de 8 miljoen luisteraars.

Flip Kylian Adams (Head of Sales Dag & Nacht Media): “Ad Alliance is het grootste saleshouse van Nederland. Voor Dag en Nacht Media is het dan ook logisch om als grootste podcastnetwerk van Nederland de bestaande samenwerking met Ad Alliance naar een hoger niveau te tillen. De afgelopen jaren hebben we samen opgetrokken in succesvolle campagnes voor grote adverteerders zoals Samsung, Amazon en het Ministerie van Defensie. Dat smaakt naar meer.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

16 maart

Foto’s TV Jaarrapport 2022

Donderdag 16 maart presenteerde Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Bekijk hier alle foto’s van

12 december

Webinar: De Kracht van Creatie

Ben je ook benieuwd hoe je de impact van commercials kunt verhogen? Samen met neuromarketingbureau

11 januari

Koffiedik Kijken | VIA

Koffiedik Kijken is dé nieuwjaarsbijeenkomst van de media, marketing- en communicatiebranche. Diverse sprekers nemen een

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Team Manager Data Science

Als Team Manager Data Science geef je leiding aan een team van acht data scientists die dataproducten bouwen die een directe

Communicatieadviseur

Fremantle is per direct op zoek naar een Communicatieadviseur. Je werkt nauw samen met jouw communicatie teamgenoten maar natuurlijk ben je

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met