Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

15/11/21
Ad Alliance en Dag & Nacht Media bouwen samen aan toekomst podcast advertising

Saleshuis Ad Alliance en Nederlands’ grootste podcast-partij Dag & Nacht Media bouwen samen aan de toekomst van podcast advertising
Ad Alliance, het saleshuis van o.a. RTL Nederland, ViaCom, Disney en Discovery, en Nederlands’ grootste podcast-partij Dag & Nacht Media slaan de handen inéén om podcast advertising naar een hoger niveau te tillen. Het partnership is een exclusieve samenwerking voor een periode van twee jaar op het gebied van pre- en post-roll verkoop. Hiermee voegt Ad Alliance inhoudelijke expertise en een gigantisch netwerk toe aan haar portfolio en verstevigt hiermee podcast advertising binnen het crossmediale aanbod.

Dag & Nacht Media beschikt over de ‘hostread’ propositie, waarbij de presentator van de podcast zelf in de vorm van native advertising de advertenties inspreekt. Ook bestaat de mogelijkheid om owned podcast-kanalen vanuit Ad Alliance toe te voegen aan het Dag & Nacht Media netwerk. De podcast van Bright.nl is de eerste show die aan het netwerk is toegevoegd. Reeds succesvolle gezamenlijke branded podcast series zijn de ondernemersserie KPN “Vallen en Opstaan” (in samenwerking met Mindshare), en de Defensie Commando’s “Below the Radar, Above Yourself” (in samenwerking met de bureaus Initiative en Steam), die onlangs de Gouden Spin Award won in de categorie Podcasting van de Dutch Creativity Awards.

Jasper Oelers (Group Lead Digital Native Ad Alliance): “Podcast is een geweldig medium voor het vertellen van verhalen. Vanuit Ad Alliance helpen wij adverteerders met het overbrengen van hun verhaal op een geloofwaardige en vermakelijke manier. Door onze samenwerking met Dag & Nacht Media hebben we direct toegang tot de beste podcast creators van Nederland, met een maandelijks bereik van rond de 8 miljoen luisteraars.

Flip Kylian Adams (Head of Sales Dag & Nacht Media): “Ad Alliance is het grootste saleshouse van Nederland. Voor Dag en Nacht Media is het dan ook logisch om als grootste podcastnetwerk van Nederland de bestaande samenwerking met Ad Alliance naar een hoger niveau te tillen. De afgelopen jaren hebben we samen opgetrokken in succesvolle campagnes voor grote adverteerders zoals Samsung, Amazon en het Ministerie van Defensie. Dat smaakt naar meer.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en