Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

07/05/24
Ad Alliance en Warner Bros. Discovery sluiten exclusief partnership voor advertentieverkoop HBO Max in Nederland

Uitbreiding en versteviging online en SAVOD-positie Ad Alliance

Op dinsdag 11 juni lanceert Warner Bros. Discovery de vernieuwde streamingdienst HBO Max in Nederland. Hierin worden tegen verschillende prijzen verschillende abonnementsvormen aangeboden, waaronder het abonnement: ‘basic met reclame’. De advertenties die in dit abonnement worden vertoond, worden in de Nederlandse markt voorzien door media saleshuis Ad Alliance. Hiermee breiden Ad Alliance en Warner Bros. Discovery de succesvolle samenwerking die zij al hebben op het gebied van lineaire TV en online video uit in het SAVOD-domein (Subscription Advertising Video On Demand).

Het partnership betreft de verkoop van advertentieruimte op het platform in de vorm van pre-rolls, mid-rolls en de door Team Early van Ad Alliance succesvol uitgerolde Pauze Ad. Ad Alliance is met Videoland goed voorgesorteerd in het SAVOD-domein en de toevoeging van de ad tier van HBO Max aan het partnernetwerk, betekent een versteviging van de positie in dit domein.

Het vernieuwde HBO Max brengt de huidige programmering van HBO Max, het real-life entertainment van discovery+ en alle internationale sportuitzendingen van Eurosports premium-abonnement samen op één plek. Het aanbod bevat onder andere de hele Harry Potter-reeks, The Matrix, The Lord of the Rings, Barbie & Wonka maar ook HBO Originals als The Last of Us, The White Lotus en Euphoria. Vanaf 17 juni gaat het tweede seizoen van House of The Dragon in première. Verder draait het op HBO Max deze zomer natuurlijk om de Olympische Spelen in Parijs, die voor gebruikers van alle HBO Max-abonnementen te zien zijn.

Gijs van Beek, Director Partnership Management & Innovation Ad Alliance: “HBO Max biedt prachtige content en een divers aanbod, in een brandsafe omgeving en daarom zijn wij ontzettend blij met deze samenwerking. Om onze adverteerders maximaal bereik te kunnen blijven bieden willen wij daar zijn waar de kijker zich bevindt. Daarvoor is naast ons lineaire aanbod een sterke online én SAVOD-propositie essentieel. Wij hebben met Videoland al veel ervaring en expertise in dit laatste domein opgedaan. We zijn Warner Bros. Discovery dankbaar voor het vertrouwen en kijken uit naar de uitbreiding van onze samenwerking.”

Rogier van de Paverd, Digital en Ad Sales Director Benelux bij Warner Bros. Discovery: “Wij zijn verheugd dat we in juni met een ad tier op HBO Max gaan starten en daarmee aanvullend bereik op het grote scherm voor adverteerders beschikbaar kunnen maken. Ad Alliance is vanwege haar professionaliteit en het kwalitatieve online video portfolio de aangewezen partij om deze advertentieruimte in Nederland te vertegenwoordigen.”

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

10 december

The Future of TV Advertising Global 2024

Recente onderzoeken van Kantar laten zien dat het aantal nieuwe Britse abonnees op VOD-diensten het laagste

10 december

Webinar: VIDEO OBSERVER 2024

Video Observer 2024 VIA nodigt je graag uit op de presentatie van de nieuwe editie van

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Client Lead

Media Reverse is per direct op zoek naar Client Lead. In deze rol ben je het eerste aanspreekpunt voor klanten en

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met