BBC First, de Britse zender voor premium drama- en crimeseries, treedt toe tot Screenforce, de marketingorganisatie van de Nederlandse TV zenders. Met deelname in Screenforce wordt BBC First ook vertegenwoordigd in Stichting KijkOnderzoek en neemt zij deel aan de verschillende innovatieprojecten, onderzoeken en andere activiteiten van Screenforce.
Arran Tindall, SVP Key Markets EMEA, BBC Studios: “BBC First is de thuisbasis van premium en bekroonde Britse dramaseries en is volledig gelokaliseerd voor ons Nederlandse publiek. Nederland is een belangrijke markt voor ons en we zijn verheugd dat deze nieuwe overeenkomst met Screenforce onze voortdurende inzet om het publiek en onze partners in de markt te bedienen zal versterken.”
Met deelname in Screenforce wordt BBC First ook vertegenwoordigd in de Stichting Kijkonderzoek en de nieuw te vormen Stichting National Media Onderzoek, waarin de zender ook gemeten en gerapporteerd wordt. Michel van der Voort, directeur van Screenforce: “BBC First is een welkome aanvulling op het Nederlandse TV-landschap met programma’s die zo kenmerkend zijn voor de BBC en Britse drama. Het is een goede ontwikkeling dat alle partnerzenders van Talpa Network en van Ad Alliance zelf ook bij Screenforce zijn aangesloten en zo onderdeel zijn van onze marketingactiviteiten.”
Naast BBC First zijn dit de overige twaalf participanten van Screenforce: Ster, RTL Nederland, Talpa Media Solutions, ORN, AT5, Paramount Central & Northern Europe and Asia, The Walt Disney Company, Discovery Network Benelux, Ziggo Sport, Xite, NBCU en AETN.
Over BBC First
BBC First is de thuishaven van premium, origineel Brits drama en comedy van wereldwijd erkend en awardwinning talent van voor en achter de camera. Het biedt kijkers de kans om verhalen te zien die uitdagen, je onderdompelen en entertainen, allemaal vanuit een uniek Brits perspectief.