Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • Second screen voor veel TV-kijkers complementair

    29/09/14 Behoefte aan targetting en synchronisatie TV-reclame groeit

    Het stijgende gebruik van second screens zoals smartphones en tablets verandert de manier waarop consumenten omgaan met en reageren op TV-reclame. Dat blijkt uit recente resultaten van het Engelse GfK ‘connected consumer research’.

    Ruim tweederde van de Engelse consumenten, 64%,  gebruikt een second screen terwijl ze TV-kijken. En een kwart wil producten uit TV-reclames kopen via een gesynchroniseerde app op het second screen. Bijna tweevijfde van de ondervraagden, 38%,  prefereert TV-reclames die aansluiten op hun interesses en productgebruik, zogenaamde ‘targetted adverting’. Die groep was een jaar eerder nog een stuk kleiner.

    Een kwart heeft voorkeur voor gesynchroniseerde TV-reclames

    Van de ondervraagden geeft 22% aan dat ze graag dezelfde TV reclames op de websites zien die ze bezoeken als die ze op de TV zien. Ook die groep was een jaar eerder nog een stuk kleiner.

    Snelle ontwikkeling heeft impact op gebruik TV-reclame door adverteerders en merken

    Volgens de research director van GfK UK Christine Conner gaan de veranderingen snel: ‘Fascinerend aan ons onderzoek is de enorme snelheid en diepgang in slechts 12 maanden, van de verandering in TV consumptie patronen. De behoefte aan targeted TV reclame en aan de synchronisatie van TV reclame over alle schermen heen groeit snel en zal een enorme impact hebben op de wijze waarop consumenten reageren op TV reclame. En op de wijze waarop adverteerders en merken TV reclame gebruiken om hun boodschap te communiceren.’

     

    Deze resultaten zijn afkomstig uit een artikel over het Gfk connected consumer onderzoek op Rapid TV news en uit een infographic van GfK UK  die gemaakt is voor het IBC 2014 congres in Amsterdam

    Percentage internetten tijdens TV-kijken in Nederland hoger

    Ook in Nederland is het gebruik van second screens de laatste jaren enorm gegroeid en wordt TV kijken vaak gecombineerd met internetten via second screens. Het percentage internetten tijdens het TV kijken is in Nederland nog iets hoger dan in Engeland. Recent heeft SPOT in samenwerking met Deloitte en GfK onderzoek gedaan naar de impact van digitale technologie op het kijkgedrag. Van de Nederlandse ondervraagden van 13 jaar en ouder geeft 66% aan dat ze tijdens het TV kijken een second screen gebruiken om te internetten.

    SPOT inspiratie sessie over gebruik sync technologie

    Synchronisatie is een techniek waarmee zenders hun app op een tweede scherm kunnen openen. In Nederland maken SBS en RTL gebruik van de techniek die door Civolution geboden worden. Een andere vorm synchronisatie is het herkennen van een commercial op TV waarna een online ad van hetzelfde merk uitgeserveerd wordt op diverse websites en social media. Hiervoor bieden in Nederland Civolution en MediaSynced hun producten aan. SPOT organiseert in januari een inspiratie sessie, waarin deze nieuwe vorm van advertising uitgebreid toegelicht wordt door beide aanbieders. Meer hierover binnenkort op onze website.

     

     

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 28 januari - Koffiedik Kijken
  • 9 maart - Presentatie Screenforce TV Jaarrapport 2020
  • maart - 12e Nationaal Mediawijsheid Congres
  • 8 april - Koffiedik Kijken Koffie Toer
  • 8-10 juni - ANGA COM

vacatures

  • Talpa Network | Projectmanager Talpa Media Solutions
  • Talpa Network | Marketing Stage Talpa TV
  • Ad Alliance | Campaign Manager
  • Open sollicitatie – Ster

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • Nieuw op het #CommercialPrikbord: @QuornUS, @MobielnlWebcare en Singapore Navy. Het is niet gek om bij de marine te… twitter.com/i/web/status/13522…

    21 januari 2021 13:31

  • Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws uit de TV-branche, zoals publicaties van onderzoeken, interessa… twitter.com/i/web/status/13518…

    20 januari 2021 11:52

  • Op welke wijze dragen TV-reclames bij aan de groei in omzet van e-commerce bedrijven? Dit hebben Screenforce, VIA,… twitter.com/i/web/status/13514…

    19 januari 2021 08:27

  • Na eerder de belangrijkste kijkcijfers van het afgelopen jaar bekend te hebben gemaakt is vandaag het @sko jaarrapp… twitter.com/i/web/status/13511…

    18 januari 2021 15:48

  • Deze week op het #CommercialPrikbord: @AmstelBier_NL, @pearleopticiens en @ANWB. De ANWB Wegenwacht heeft ter geleg… twitter.com/i/web/status/13496…

    14 januari 2021 09:21

  • Stichting KijkOnderzoek heeft de TV-kijkcijfers van het jaar 2020 gepubliceerd. De Nederlander keek in 2020 gemidde… twitter.com/i/web/status/13489…

    12 januari 2021 09:14

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce