Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

26/02/18
Case: RTL en Cordaid in actie voor schoon drinkwater

Voor het vierde jaar op rij sloegen RTL en Cordaid de handen ineen. Met dit jaar één helder doel: schoon drinkwater voor iedereen. In een speciale actieweek reisde RTL Boulevard reporter Marieke Elsinga af naar Ethiopië om de problematiek met eigen ogen te zien.

Helga van Leur en Humberto Tan trapten de actieperiode af in RTL late Night. Van 20 tot en met 24 november 2017 stond RTL Boulevard in het teken van gebrek aan schoon drinkwater. RTL Boulevard reporter Marieke Elsinga reisde af naar Ethiopië om daar met eigen ogen te zien wat gebrek aan water betekent voor de bevolking. We creëerden een mooie ronde campagne om zoveel mogelijk bereik te generen. Ons doel was om 100.000 sms’jes te behalen, om hiermee 100.000 mensen te kunnen voorzien van een jaar lang schoon drinkwater. Dit doel hebben we ruimschoots overtroffen.

Benieuwd naar de campagne en het prachtige resultaat? Bekijk de video!

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

25/03/24

Nieuw onderzoek van Karen Nelson-Field: Merkvoorkeur stijgt met 30% na reclame op lineaire TV of BVOD

Onderzoek Kennis

Internationaal aandachtdeskundige en reclameprofessor Karen Nelson-Field heeft weer een nieuw en zeer interessant onderzoek uitgevoerd naar de aandacht voor reclame, deze keer in Ierland. Volgens

Topics: Cases, Reclame-effect, TV-reclame

28/06/19

Case: Ster | M line – effect tag-on

Inspiratie

Wat kan een tag-on doen voor je TV-commercial? Ster onderzocht met AdMeasure voor matrassenmerk M line wat het effect van hun tag-on is, wat het

Topics: Cases

09/11/20

Onderzoek: videoreclames op ‘VTM GO’ BVOD-platform effectiever dan op YouTube

Nieuws Onderzoek

Online video zit in de lift. Verschillende mediaspelers bieden gratis content aan op hun digitale platforms. Hierdoor ontstaat er een heuse strijd om de aandacht

Topics: Reclame-effect, TV-reclame, Cases

15 oktober

NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met