Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • 20/11/20 Case: Ster | Sentimo

    De stap maken naar adverteren op televisie is spannend. Met name als je de eerste in een categorie bent en daarmee een uniek product wil laten zien. Na jarenlang aan de weg getimmerd te hebben in de online wereld van adverteren, was Sentimo toe aan de volgende stap. Met gezonde spanning gingen ze van start met een eerste televisiecampagne bij Ster. Ze wilden graag meer mensen de magie van Sentimo laten zien en dat is ze zeker gelukt!

    Over Sentimo
    Sentimo maakt hoogwaardige radiatorbekleding die geschikt is voor vrijwel alle radiatoren. Het doel van de radiatorbekleding is om een leefruimte een nieuwe sfeer te geven, zonder af te doen aan de functionaliteit van de radiator. Met de Sentimo radiatorbekleding voeg je exclusiviteit toe aan je interieur. Niet langer zijn radiatoren storende elementen, maar dragen ze bij aan sfeer en stijl in je huis. Een uniek product voor een goede prijs, die het bedrijf graag in heel Nederland onder de aandacht wilde brengen.

    Pionieren
    Sentimo was geheel nieuw in de wereld van tv reclame. Ook binnen hun productcategorie waren ze de pionier op TV. Uit onderzoek – uitgevoerd door Data2Decisions – blijkt dat het effect van Tv-reclame voor kleine merken het grootst is. Dat komt doordat zij starten vanuit een kleine positie en vaak een nieuwe propositie communiceren. Dit zorgt voor extra aandacht van de Tv-kijker. Het doel van de televisiecampagne was om meer mensen bekend te laten worden met Sentimo en een stijging in de verkoop teweeg te brengen. Wanneer je Tv-reclame voor het eerst inzet, moet de belangrijkste communicatiedoelstelling van de commercial het verhogen van de merkbekendheid/awareness zijn. Via massamedia is een groot en breed publiek te bereiken en dat is ook nodig om merkgroei te realiseren. Samen met de accountmanager is er goed gekeken naar wat de beste media-inzet moest zijn om de doelen van Sentimo te behalen.

    Het maken van een commercial
    Naast de media-inzet speelt de commercial ook een belangrijke rol bij het behalen van de doelen. Samen met productiebureau Van de Laar & Van Efferen is er een concept tot stand gekomen welke het product liet schitteren en waarin de eenvoud ervan goed werd weergegeven. Gekozen werd voor een 15 seconden hoofdspot waarin het product getoond kon worden, in combinatie met een 5 seconden tag-on om de aandacht nog een keer van de kijkers te pakken. Voor het opbouwen van merkbekendheid blijkt voor kleinere bedrijven een korte commercial het meest effectief te zijn. Korte commercials zijn namelijk goed in staat om het merk duidelijk te communiceren in een kortere tijd. Daarnaast weten we uit eigen onderzoek dat ook een tag-on de naamsbekendheid positief kan beïnvloeden. Gemiddeld scoren commercials met een tag-on 3,7% hoger op spontane merkbekendheid. De hoofdspot en tag-on zijn met een Ster AdMeasure commercialtest getest voor de start van de campagne, om een zo effectief mogelijke spot uit te kunnen zenden. Uit de commercialtest kwamen mooie resultaten.

    Testen met Ster Admeasure
    De spot van Sentimo werd gewaardeerd met maar liefst een 7,3. Dat is beduidend hoger dan het gemiddelde (6,6) in de huis & tuin branche. De spot werd als zeer origineel (64%) en boeiend (52%) ervaren, en het was voor bijna iedereen duidelijk dat het om radiatorbekleding ging (91%!). De spot focust zich geheel op de radiatoren en is in dat opzicht simpel van aard. Juist daardoor konden de functionaliteit en kwaliteit goed onder de aandacht worden gebracht.

    Campagneresultaten
    Met de media-inzet en de spot gereed voor uitzending kon Sentimo met een gerust hart van start. Gelukkig hadden ze een aantal maanden van tevoren ook hun productielijn al op de hoogte gebracht van de marketingplannen, zodat deze er logistiek ook klaar voor waren. De resultaten van de campagne waren namelijk boven verwachting! Ze hadden natuurlijk gehoopt op een mooie stijging in omzet en meer traffic op de website. En hoewel uit de Ster AdMeasure commercialtest ook bleek dat de spot mensen kon aanzetten om naar de website te gaan, is het toch even afwachten of dat daadwerkelijk ook gebeurd.

    De campagne heeft onze verwachtingen overstegen: we hebben meer omzet gedraaid, meer traffic gegenereerd (stijging van 300%) en onze naamsbekendheid is enorm gegroeid.

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 9 maart - Webinar Screenforce TV Jaarrapport 2020
  • 10 maart - RTL AdConnect: Your guide to Addressable TV in Europe
  • 23 - 25 maart - Festival of Marketing
  • 25 maart - Mediatel - Videoscape Europe
  • 8 april - Koffiedik Kijken Koffie Toer
  • 21 - 22 april - The Future of Brands and Marketing
  • 22 april - Dutch Marketing Awards
  • 8-10 juni - ANGA COM
  • 2 september - AMMA Awards

vacatures

  • Open sollicitatie – Ster
  • ViacomCBS – Project Manager

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • Deze week op het #CommercialPrikbord: Kruidvat, FreelanceFactoring en @VanMoof. Het e-bikemerk laat op een bijzonde… twitter.com/i/web/status/13673…

    4 maart 2021 08:54

  • Van 23 tot en met 25 maart vindt het Festival of Marketing plaats, met een indrukwekkende lijst van Engelse en inte… twitter.com/i/web/status/13666…

    2 maart 2021 09:16

  • RT @michel_screen: Aan het woord de grootste adverteerder in 2020. #albertheijn . pic.twitter.com/q86AyMaOCJ

    25 februari 2021 14:45

  • RT @michel_screen: #CBS/Viacom komt via VS, Canada naar de Nordics met haar nieuwe SVOD propositie: #ParamountPlus. Eens kijken wannee… https://t.co/652ux6pnhu

    25 februari 2021 14:45

  • Er staan drie ‘sport’-gerelateerde commercials op het #CommercialPrikbord, die van @SaveSalla, @CentrFit en… twitter.com/i/web/status/13649…

    25 februari 2021 14:37

  • Op dinsdag 9 maart is het zover: dan presenteert Screenforce via een webinar de resulta… twitter.com/i/web/status/13648…

    25 februari 2021 09:59

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce