Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

15/06/18
Case: Ster | YoungCapital

YoungCapital bereikt jongvolwassenen met jongerenpakket van Ster bij NPO. Werk, werk, werk. Maar dan anders. Out of the box, ongepolijst, dynamisch, echt en eerlijk met een duidelijke doelgroep voor ogen: jongeren. Jongeren zijn onmisbaar voor elk bedrijf en YoungCapital laat zien dat privé en werk onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. ‘Work’ was alles behalve een standaard campagne en blijkt in deze unieke vorm dan ook écht te werken.

Merken met jongerencampagnes kiezen niet altijd voor inzet op televisie en als men een campagne uitzendt dan zijn de commercials weinig spraakmakend. Toch kozen YoungCapital en mediabureau De Media Maatschap voor een TV-campagne en pasten daar hun vernieuwde boodschap op aan. Ze maakten een geheel nieuwe reclamecampagne gericht op hun main targetgroup: jongvolwassenen. Samen met Ster is gekozen voor het top-selectief-jongerenpakket met als inzet op NPO 3.

En met succes! NPO 3 bleek een perfecte aanvulling in de totale zendermix met het hoogste netto bereik onder de 25-39 jarigen (47%). Deze toevoeging van Ster resulteerde in het grootste aandeel in uniek bereik (+10,9%). En dat met relatief weinig GRP’s.

Bekijk de gehele case hier.

 

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

24/05/22

Case: Ster | FarmCamps

Inspiratie

FarmCamps, al jaren een trouwe verschijning rondom NPO Zapp(elin), de kinderprogrammering van de NPO, besloot eind 2020 zijn kansen te grijpen én te verzilveren in

Topics: Case studies

20/12/21

Case: Talpa | Coca Cola ‘Breakology’

Inspiratie

Coca Cola presenteert ‘Breakology. Dé break die je nodig hebt om even te resetten. Een co-creatie van Coca-Cola, UM en Talpa Network met als doelstellingen:

Topics: Case studies

31/05/21

egta whitepaper: 40 cases tonen impact Covid-19 op reclame creatie

Covid 19 Inspiratie Nieuws

TV-broadcasters en hun saleshuizen moeten zich constant aanpassen aan het veranderende ‘Total Video’ landschap. Dat komt door de veranderingen in reclame-technologie, waardoor de TV-industrie zich

Topics: Case studies

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en