Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

16/01/25
CASE: VriendenLoterij x Moordfeest

Vriendenloterij scoort met Moordfeest

De campagne
De VriendenLoterij zette groots in op het meeslepende programma Moordfeest en gaf kijkers een unieke kans om zelf deel te nemen. Met opvallende billboards, gerichte activatiepromo’s en de spannende Moordfeest-app werd een breed publiek bereikt. Het hoogtepunt? De kans om €10.000 te winnen terwijl je het mysterie oplost. Deze samenwerking laat zien hoe entertainment en een logische merkbeleving perfect hand in hand kunnen gaan.

Campagne effectmeting
Talpa Media en DVJ onderzochten de effectiviteit van de campagne rondom Moordfeest. Met een panel van 1.000 mensen tussen de 25 en 65 jaar werd het bereik en de impact bij deelnemers en niet-deelnemers van de VriendenLoterij geanalyseerd. Het onderzoek vond plaats tussen 17 augustus en 21 september, met veldwerk in week 39.

De resultaten op een rijtje:

  • Het programma Moordfeest trok meer dan 3 miljoen kijkers.
  • 87% van de kijkers zag meer dan de helft van de afleveringen (totaal 6 afleveringen).
  • De campagne bereikte in totaal maar liefst 5,6 miljoen mensen.
  • Het totaal aantal keer dat er met de Moordfeest-app is meegespeeld: 58.734 keer.

De app wordt zeer goed gewaardeerd, bijna 90% is positief over de app!

Degene die bloot waren gesteld aan de campagne hebben aanzienlijk positievere, relevantere en meer onderscheidende associaties met VriendenLoterij
DVJ meet aan de hand van associaties of een branded content campagne heeft bijgedragen aan de houding ten opzichte van een merk. We zien dat mensen die iets van de campagne hebben gezien, positievere, meer onderscheidend en relevantere associaties noemen bij VriendenLoterij.

De positieve bewegingen voor de associaties komen met name door niet-deelnemers
Ook bij de belangrijkste doelgroep – de niet-deelnemers van de VriendenLoterij – zijn duidelijke verschuivingen zichtbaar, zowel in associaties als in merkbeleving.

Imago
De campagne heeft het imago van de VriendenLoterij op belangrijke waarden bij niet-deelnemers positief beïnvloed…

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

20/10/20

Beeld van wat TV is veranderd, vertrouwen in TV-reclames groter dan andere platforms

Nieuws Onderzoek

Volgens nieuw onderzoek in opdracht van WPP dochter Finecast is het beeld dat kijkers van TV hebben de afgelopen vijf jaar veranderd door de technologische

Topics: Jongeren en media, Reclame-effect, TV-reclame

20/01/25

Werken anti-reclames?

Inspiratie Kennis

Merken durven steeds vaker te kiezen voor reclames die niet louter focussen op het ophemelen van hun eigen product. Goed idee of niet? Vodafone introduceerde

Topics: Reclame-effect, Effectiviteit

12/03/21

Ad Alliance onderzoek biedt inzicht in de impact van billboarding

Nieuws Onderzoek Inspiratie

Billboarding is een zeer effectief communicatiemiddel, ook al heb je slechts kort de tijd, om je merk over te brengen. Ad Alliance heeft op basis

Topics: Reclame-effect, ROI

22 mei

AMMA Awards – Diamonds are forever

Wat is er in 2024 prachtig mediawerk gemaakt. Dat moet worden gevierd! De Annual Masters in

12 juni

NIMA Marketing Day

Ontdek de Toekomst van Marketing op de NIMA Marketing Day! Op 12 juni 2025 organiseren NIMA

5 november

2025 asi International Conferences

2025 asi International Radio & Audio en Television & Video Conferences De 2025 asi International Radio

Data Entry Clerk TV/Radio NL

Nielsen zoekt een gemotiveerde teamspeler voor het AdIntel Operational TV & Radio Team. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het

Media Director

Mediaplus, onderdeel van de internationale Serviceplan Group, zoekt een ervaren en gedreven Media Director die impactvolle campagnes ontwikkelt voor toonaangevende merken

Coördinator (TV)

Nielsen is een toonaangevend wereldwijd data- en analysebedrijf dat diepgaande inzichten biedt in de mediawereld. Voor de vervanging van een collega

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met