Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

16/01/25
CASE: VriendenLoterij X Moordfeest

Vriendenloterij scoort met Moordfeest

De campagne
De VriendenLoterij zette groots in op het meeslepende programma Moordfeest en gaf kijkers een unieke kans om zelf deel te nemen. Met opvallende billboards, gerichte activatiepromo’s en de spannende Moordfeest-app werd een breed publiek bereikt. Het hoogtepunt? De kans om €10.000 te winnen terwijl je het mysterie oplost. Deze samenwerking laat zien hoe entertainment en een logische merkbeleving perfect hand in hand kunnen gaan.

Campagne effectmeting
Talpa Media en DVJ onderzochten de effectiviteit van de campagne rondom Moordfeest. Met een panel van 1.000 mensen tussen de 25 en 65 jaar werd het bereik en de impact bij deelnemers en niet-deelnemers van de VriendenLoterij geanalyseerd. Het onderzoek vond plaats tussen 17 augustus en 21 september, met veldwerk in week 39.

De resultaten op een rijtje:

  • Het programma Moordfeest trok meer dan 3 miljoen kijkers.
  • 87% van de kijkers zag meer dan de helft van de afleveringen (totaal 6 afleveringen).
  • De campagne bereikte in totaal maar liefst 5,6 miljoen mensen.
  • Het totaal aantal keer dat er met de Moordfeest-app is meegespeeld: 58.734 keer.

De app wordt zeer goed gewaardeerd, bijna 90% is positief over de app!

Degene die bloot waren gesteld aan de campagne hebben aanzienlijk positievere, relevantere en meer onderscheidende associaties met VriendenLoterij
DVJ meet aan de hand van associaties of een branded content campagne heeft bijgedragen aan de houding ten opzichte van een merk. We zien dat mensen die iets van de campagne hebben gezien, positievere, meer onderscheidend en relevantere associaties noemen bij VriendenLoterij.

De positieve bewegingen voor de associaties komen met name door niet-deelnemers
Ook bij de belangrijkste doelgroep – de niet-deelnemers van de VriendenLoterij – zijn duidelijke verschuivingen zichtbaar, zowel in associaties als in merkbeleving.

Imago
De campagne heeft het imago van de VriendenLoterij op belangrijke waarden bij niet-deelnemers positief beïnvloed…

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

23/12/19

Commercials met een verhaal zijn volgens Kantar niet alleen rond de Kerst effectief

Nieuws

Kerstmis staat voor de deur en de afgelopen weken maakte Nederland kennis met de leukste, grappigste en meest ontroerende kerstcommercials, uit binnen- en buitenland. Maar

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

07/06/21

Lessen van STER AdMeasure – deel 1: aandacht

Nieuws Onderzoek

In september dit jaar bestaat AdMeasure, de commercialtest van Ster, 15 jaar. In die 15 jaar heeft Ster bijna 2000 commercials getest en daarbij een

Topics: Reclame-effect, ROI

24/04/23

De impact van crossmedia op merkherinnering

Onderzoek Kennis

Veel merken kiezen voor een crossmediastrategie over verschillende mediakanalen om zo de boodschap van de campagne over te brengen aan het publiek. Omdat consumenten meer

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

21 januari

Certificering van influencers: wat betekent dit voor jouw bureau? | Webinar

Influencer certificering webinar Influencermarketing is niet meer weg te denken uit het marketinglandschap. Om het vertrouwen

5 februari

Webinar | How your business impacts democracy: The challenges and opportunities

De Global TV Group en Screenforce nodigten je uit om te ontdekken hoe jij verantwoord en

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met