Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • 12/03/21 Ad Alliance onderzoek biedt inzicht in de impact van billboarding

    Billboarding is een zeer effectief communicatiemiddel, ook al heb je slechts kort de tijd, om je merk over te brengen. Ad Alliance heeft op basis van analyses van alle effectonderzoeken van de afgelopen jaren meer inzicht gekregen in de effectiviteit van billboarding. Hieronder alle take-outs op een rij. Een van de conclusies is dat billboarding extra effectief is voor adverteerders met een lage merkbekendheid.

    33 verschillende campagnes onderzocht
    Ad Alliance deed in samenwerking met onafhankelijk onderzoeksbureau No Ties onderzoek naar 33 verschillende billboardcampagnes op TV (aantal respondenten: 33.000+). Ieder onderzoek bestond uit een aparte 0-meting voorafgaand aan en 1-meting na afloop van de billboardcampagne om alle effecten van de campagne in kaart te brengen. De campagnes zijn afkomstig uit de periode 2012 tot en met 2020.

    Billboarding zorgt voor stijging in merkbekendheid
    Met het inzetten van billboarding stijgt je naamsbekendheid op totaal niveau. Gemiddeld stijgt de totale geholpen naamsbekendheid na een billboardcampagne met 5%.

    Billboarding is extra effectief voor adverteerders met een lage merkbekendheid
    Hoe lager de bekendheid van je merk, hoe hoger de stijging. Wanneer jouw merk voorafgaand aan de campagne een relatief lage bekendheid heeft (< 30%), dan stijgt de geholpen bekendheid met gemiddeld 8%.

    Inzicht in groei geholpen merkbekendheid per 500 GRP’s
    De vraag die vaak wordt gesteld, is welke inzet er nodig is om welke groei te bereiken. Hiervoor is het resultaat berekend naar 500 GRP’s. Per 500 GRP’s stijgen merken met een relatief lage merkbekendheid (<30%) met 3,1%. Bij merken met een relatief hoge merkbekendheid (>30%) is deze stijging 1,5%. Wanneer jouw merk een relatief lage bekendheid heeft kan billboarding dus de ideale manier zijn om de merkbekendheid te laten groeien. Ben je als merk al heel goed bekend? Zet billboarding dan in om dit bekendheidsniveau te behouden!

    Duidelijke boodschap, opvallen en goed geluid zijn essentieel
    Volgens Ad Alliance heeft de creatie van het billboard grote invloed op het effect. Zo moet bijvoorbeeld de boodschap in een oogopslag duidelijk zijn, moet de billboard de naam van het product/merk bevatten, hij moet herkenbaar, rustig en niet te snel zijn en niet te veel informatie bevatten. Wat helpt om op te vallen is anders dan andere uitingen zijn, vrolijk, kleurrijk en aantrekkelijk. Een goed geluid is essentieel. Een fijne stem of voice-over, een herkenbaar geluid en muziek is belangrijk om de aandacht te trekken.

    Meer informatie over de de kracht van billboarding vind je op de site van Ad Alliance.

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Meer over dit thema

  • Thinkbox - Brands brink colour to our lives
    10/07/17 TV-sponsoring heeft langdurig en positief effect op merken
  • 15/06/19 Case: RTL – Het Perfece Plaatje en sponsor Canon
  • Acht tips voor effectieve TV-partnerships
    11/09/17 Acht tips voor effectieve TV-partnerships

Events

  • 15 april - Webinar Nationaal Media Onderzoek (NMO)
  • 20 april - Scoren met Ster
  • 21 april - TV in focus: new trends in TV-advertising
  • 21 - 22 april - The Future of Brands and Marketing
  • 22 april - Dutch Marketing Awards
  • 6 mei - Responsible brands in Europe
  • 11 mei t/m 24 juni - Zevendelige online masterclass TV Masters
  • 8-10 juni - ANGA COM
  • 15-16 juni - Connected TV World Summit
  • 21-25 juni - Cannes Lions
  • 2 september - AMMA Awards

vacatures

  • Open sollicitatie – Ster
  • Talpa Network | Account Manager AV Spot
  • Talpa Network | Radio & TV-planner

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • De drie nieuwe commercials op het #CommercialPrikbord zijn deze week van @SNSBank @Grolsch en Fatboy. Fatboy spoort… twitter.com/i/web/status/13826…

    15 april 2021 12:26

  • Ben jij een startende mediaprofessional en wil jij een grondig begrip krijgen van hoe TV werkt en hoe je TV het bes… twitter.com/i/web/status/13826…

    15 april 2021 09:32

  • Vandaag om 13.00 uur vindt de online lancering van het @NMOcrossmedia plaats. Ben jij er ook bij? #NMO… twitter.com/i/web/status/13825…

    15 april 2021 07:37

  • Doe jij al mee aan de ‘lighting up your (work) life’ actie van Screenforce en @RABNederland? Naast het harde werken… twitter.com/i/web/status/13819…

    13 april 2021 13:20

  • TV-marketingorganisatie @VABintel (USA) heeft het halo effect van TV onderzocht. Hieruit blijkt dat zowel voor e-co… twitter.com/i/web/status/13818…

    13 april 2021 06:51

  • We missen jullie! Hoewel er licht schijnt aan het einde van de tunnel, duurt het nog wel even voor we elkaar kunnen… twitter.com/i/web/status/13801…

    8 april 2021 14:16

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce