Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

28/01/21
Contextual targeting bij Ster wint Privacy Award

De privacyvriendelijke oplossing voor online adverteren van Ster, haar eigen methode voor contextual targeting, heeft vanmiddag een Nederlandse Privacy Award gewonnen. Ster won de prijs in de categorie consumentenoplossingen. Met contextual targeting laat Ster zien dat adverteren zonder cookies minstens zo succesvol is.

CONTEXTUAL TARGETING BIJ STER
Ster is als eerste exploitant in Nederland volledig overgestapt naar online adverteren zonder persoonsgegevens en gebruikt sinds 1 januari 2020 geen cookies meer voor advertentiedoeleinden.

Om advertenties toch gericht te kunnen plaatsen, maakt Ster gebruik van haar vernieuwde manier van contextual targeting: hiervoor wordt bijvoorbeeld gekeken naar beschrijvingen en ondertiteling van videofragmenten en de volledige tekst van artikelen en websites. Zo kan Ster de onderwerpen exact bepalen en een advertentie plaatsen bij de meest relevante content.

Deze nieuwe techniek is preciezer en meer waarheidsgetrouw dan reguliere contextual targeting. Zo vallen talkshows niet langer onder de algemene noemer ‘Nieuws en actualiteiten’, maar wordt per aflevering bepaald welke onderwerpen of thema’s er aan bod zijn gekomen.

EFFECTIEVE RESULTATEN
In 2019 heeft Ster de effectiviteit van adverteren zonder persoonsgegevens onderzocht. Toen bleek dat deze contextuele benadering van het aanbieden van advertenties in de praktijk minstens net zo effectief is als de gebruikelijke manier mét cookies.

Daarnaast blijkt de oplossing positief voor het publiek, klanten én exploitanten. Zo is het publiek verzekerd van privacy en een veilige omgeving om content in te bekijken en kunnen klanten zelf bepalen hoeveel partijen tussen hen en de content zitten, waardoor ze weten waar hun geld terechtkomt. Ook voor exploitanten zijn er voordelen. Meer weten hierover? Lees dan hier verder.

Ster-directeur Frank Volmer: ‘Vol trots neemt Ster vandaag, op de Europese Dag van de Privacy, een Privacy Award in ontvangst. Dankzij fantastische inzet van het online team bestaat er nu een effectieve, privacyvriendelijke manier om online te adverteren. Ster kan door politieke keuzes jammer genoeg niet meer alle klanten bedienen met deze technologie, maar kijkt naar mogelijkheden om de techniek te delen met andere publishers. De Award geeft hiervoor een extra duwtje in de rug én is een kroon op het werk.

DE NEDERLANDSE PRIVACY AWARDS
De Nederlandse Privacy Awards worden jaarlijks uitgereikt tijdens de Nationale Privacy Conferentie van ECP en Privacy First. ‘Deze Awards bieden een podium aan bedrijven en overheden die privacy zien als een kans om zich positief te onderscheiden en privacyvriendelijk ondernemen en innoveren tot norm te maken’, aldus de organisatie.

https://www.ster.nl/nieuws/contextual-targeting-bij-ster-wint-privacy-award/

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

Projectcoördinator

Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen

PR Manager

Paramount Global (NASDAQ: PARA, PARAA) is a leading global media and entertainment company that creates

(Junior) Digital Campaign Manager

Talpa Media Solutions is de verkooporganisatie voor vier Nederlandse commerciële televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9

6 september

Cross Media Café: Nieuwsvoorziening van de Toekomst

Op dinsdag 6 september organiseren we in samenwerking met Beeld & Geluid weer een gloednieuw

9 -
12 september

IBC 2022

Van 9-12 september 2022 is de International Broadcasting Convention, ’s werelds meest invloedrijke media, entertainment

15 september

Ster Focus

Tijdens Ster Focus blikken we op donderdag 15 september tijdens een online sessie van 12.00

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en