Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • 28/01/21 Contextual targeting bij Ster wint Privacy Award

    De privacyvriendelijke oplossing voor online adverteren van Ster, haar eigen methode voor contextual targeting, heeft vanmiddag een Nederlandse Privacy Award gewonnen. Ster won de prijs in de categorie consumentenoplossingen. Met contextual targeting laat Ster zien dat adverteren zonder cookies minstens zo succesvol is.

    CONTEXTUAL TARGETING BIJ STER
    Ster is als eerste exploitant in Nederland volledig overgestapt naar online adverteren zonder persoonsgegevens en gebruikt sinds 1 januari 2020 geen cookies meer voor advertentiedoeleinden.

    Om advertenties toch gericht te kunnen plaatsen, maakt Ster gebruik van haar vernieuwde manier van contextual targeting: hiervoor wordt bijvoorbeeld gekeken naar beschrijvingen en ondertiteling van videofragmenten en de volledige tekst van artikelen en websites. Zo kan Ster de onderwerpen exact bepalen en een advertentie plaatsen bij de meest relevante content.

    Deze nieuwe techniek is preciezer en meer waarheidsgetrouw dan reguliere contextual targeting. Zo vallen talkshows niet langer onder de algemene noemer ‘Nieuws en actualiteiten’, maar wordt per aflevering bepaald welke onderwerpen of thema’s er aan bod zijn gekomen.

    EFFECTIEVE RESULTATEN
    In 2019 heeft Ster de effectiviteit van adverteren zonder persoonsgegevens onderzocht. Toen bleek dat deze contextuele benadering van het aanbieden van advertenties in de praktijk minstens net zo effectief is als de gebruikelijke manier mét cookies.

    Daarnaast blijkt de oplossing positief voor het publiek, klanten én exploitanten. Zo is het publiek verzekerd van privacy en een veilige omgeving om content in te bekijken en kunnen klanten zelf bepalen hoeveel partijen tussen hen en de content zitten, waardoor ze weten waar hun geld terechtkomt. Ook voor exploitanten zijn er voordelen. Meer weten hierover? Lees dan hier verder.

    Ster-directeur Frank Volmer: ‘Vol trots neemt Ster vandaag, op de Europese Dag van de Privacy, een Privacy Award in ontvangst. Dankzij fantastische inzet van het online team bestaat er nu een effectieve, privacyvriendelijke manier om online te adverteren. Ster kan door politieke keuzes jammer genoeg niet meer alle klanten bedienen met deze technologie, maar kijkt naar mogelijkheden om de techniek te delen met andere publishers. De Award geeft hiervoor een extra duwtje in de rug én is een kroon op het werk.‘

    DE NEDERLANDSE PRIVACY AWARDS
    De Nederlandse Privacy Awards worden jaarlijks uitgereikt tijdens de Nationale Privacy Conferentie van ECP en Privacy First. ‘Deze Awards bieden een podium aan bedrijven en overheden die privacy zien als een kans om zich positief te onderscheiden en privacyvriendelijk ondernemen en innoveren tot norm te maken’, aldus de organisatie.

    https://www.ster.nl/nieuws/contextual-targeting-bij-ster-wint-privacy-award/

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 9 maart - Webinar Screenforce TV Jaarrapport 2020
  • 10 maart - RTL AdConnect: Your guide to Addressable TV in Europe
  • 23 - 25 maart - Festival of Marketing
  • 25 maart - Mediatel - Videoscape Europe
  • 8 april - Koffiedik Kijken Koffie Toer
  • 21 - 22 april - The Future of Brands and Marketing
  • 22 april - Dutch Marketing Awards
  • 8-10 juni - ANGA COM
  • 2 september - AMMA Awards

vacatures

  • Open sollicitatie – Ster
  • ViacomCBS – Project Manager

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • Deze week op het #CommercialPrikbord: Kruidvat, FreelanceFactoring en @VanMoof. Het e-bikemerk laat op een bijzonde… twitter.com/i/web/status/13673…

    4 maart 2021 08:54

  • Van 23 tot en met 25 maart vindt het Festival of Marketing plaats, met een indrukwekkende lijst van Engelse en inte… twitter.com/i/web/status/13666…

    2 maart 2021 09:16

  • RT @michel_screen: Aan het woord de grootste adverteerder in 2020. #albertheijn . pic.twitter.com/q86AyMaOCJ

    25 februari 2021 14:45

  • RT @michel_screen: #CBS/Viacom komt via VS, Canada naar de Nordics met haar nieuwe SVOD propositie: #ParamountPlus. Eens kijken wannee… https://t.co/652ux6pnhu

    25 februari 2021 14:45

  • Er staan drie ‘sport’-gerelateerde commercials op het #CommercialPrikbord, die van @SaveSalla, @CentrFit en… twitter.com/i/web/status/13649…

    25 februari 2021 14:37

  • Op dinsdag 9 maart is het zover: dan presenteert Screenforce via een webinar de resulta… twitter.com/i/web/status/13648…

    25 februari 2021 09:59

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce