Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

28/01/21
Contextual targeting bij Ster wint Privacy Award

De privacyvriendelijke oplossing voor online adverteren van Ster, haar eigen methode voor contextual targeting, heeft vanmiddag een Nederlandse Privacy Award gewonnen. Ster won de prijs in de categorie consumentenoplossingen. Met contextual targeting laat Ster zien dat adverteren zonder cookies minstens zo succesvol is.

CONTEXTUAL TARGETING BIJ STER
Ster is als eerste exploitant in Nederland volledig overgestapt naar online adverteren zonder persoonsgegevens en gebruikt sinds 1 januari 2020 geen cookies meer voor advertentiedoeleinden.

Om advertenties toch gericht te kunnen plaatsen, maakt Ster gebruik van haar vernieuwde manier van contextual targeting: hiervoor wordt bijvoorbeeld gekeken naar beschrijvingen en ondertiteling van videofragmenten en de volledige tekst van artikelen en websites. Zo kan Ster de onderwerpen exact bepalen en een advertentie plaatsen bij de meest relevante content.

Deze nieuwe techniek is preciezer en meer waarheidsgetrouw dan reguliere contextual targeting. Zo vallen talkshows niet langer onder de algemene noemer ‘Nieuws en actualiteiten’, maar wordt per aflevering bepaald welke onderwerpen of thema’s er aan bod zijn gekomen.

EFFECTIEVE RESULTATEN
In 2019 heeft Ster de effectiviteit van adverteren zonder persoonsgegevens onderzocht. Toen bleek dat deze contextuele benadering van het aanbieden van advertenties in de praktijk minstens net zo effectief is als de gebruikelijke manier mét cookies.

Daarnaast blijkt de oplossing positief voor het publiek, klanten én exploitanten. Zo is het publiek verzekerd van privacy en een veilige omgeving om content in te bekijken en kunnen klanten zelf bepalen hoeveel partijen tussen hen en de content zitten, waardoor ze weten waar hun geld terechtkomt. Ook voor exploitanten zijn er voordelen. Meer weten hierover? Lees dan hier verder.

Ster-directeur Frank Volmer: ‘Vol trots neemt Ster vandaag, op de Europese Dag van de Privacy, een Privacy Award in ontvangst. Dankzij fantastische inzet van het online team bestaat er nu een effectieve, privacyvriendelijke manier om online te adverteren. Ster kan door politieke keuzes jammer genoeg niet meer alle klanten bedienen met deze technologie, maar kijkt naar mogelijkheden om de techniek te delen met andere publishers. De Award geeft hiervoor een extra duwtje in de rug én is een kroon op het werk.

DE NEDERLANDSE PRIVACY AWARDS
De Nederlandse Privacy Awards worden jaarlijks uitgereikt tijdens de Nationale Privacy Conferentie van ECP en Privacy First. ‘Deze Awards bieden een podium aan bedrijven en overheden die privacy zien als een kans om zich positief te onderscheiden en privacyvriendelijk ondernemen en innoveren tot norm te maken’, aldus de organisatie.

https://www.ster.nl/nieuws/contextual-targeting-bij-ster-wint-privacy-award/

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

18 september

Screenforce Meets DMEXCO

Op 18 en 19 september zullen de grote spelers en nieuwkomers uit de industrie samenkomen om

24 september

Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising

Maak je klaar voor een middag Future of TV Advertising tijdens Screenforce Day 2024! We hebben

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Head of Marketing

Als Head of Marketing Benelux & Nordics bij BBC Studios ben je verantwoordelijk voor het versterken van de aanwezigheid in de

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met