Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

04/06/15
Convenant ter voorkoming en bestrijding van reclame illegale kansspelaanbieders

De Kansspelautoriteit en verschillende mediapartijen tekenden op donderdag 4 juni 2015 een convenant ter voorkoming en bestrijding van reclame van illegale gokaanbieders.

De Nederlandse wetgeving biedt op dit moment geen regelgeving voor online kansspelen. Hiervoor is bij de Tweede Kamer het wetsvoorstel ‘Kansspelen op Afstand’ ingediend. In aanloop tot de inwerkingtreding van dit wetsvoorstel is door de Kansspelautoriteit een samenwerkingsconvenant opgesteld met als doel de Nederlandse consument te beschermen tegen illegale aanbieders van online kansspelen.

Convenant ter voorkoming en bestrijding van reclame illegale kansspelaanbiedersHet gaat om een samenwerking met media-exploitanten, die met het ondertekenen een duidelijk signaal afgeven om geen advertentieruimte aan te bieden aan illegale kansspelaanbieders.

Convenant

Het uitgangspunt van het convenant is om met partijen binnen de mediabranche actief samen te werken om de Nederlandse consument te behoeden voor de gevaren van deelnemen aan het illegale aanbod van kansspelaanbieders. Bovendien biedt het ruimte om mogelijke fraude en criminaliteit tegen te gaan. Afspraken rondom blokkades van advertentieruimte in printmedia, op radio, tv en internet zijn in het convenant verwerkt.

Het convenant is gesloten tussen de volgende partijen:

  • De Vereniging Platform Affiliate Netwerken Nederland (PAN)
  • Eredivisie Media en Marketing C.V.
  • FOX International Channels Netherlands B.V.
  • Kansspelautoriteit
  • RTL Nederland B.V.
  • Sanoma Media Netherlands B.V.
  • SBS Broadcasting B.V.
  • Stichting Ether Reclame (Ster)

Toekomst

De Kansspelautoriteit streeft ernaar het aantal deelnemers aan het convenant uit te breiden. Ze roept daarom ook op tot meer deelnemers. Meer informatie is te vinden via www.kansspelautoriteit.nl.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

06/01/22

Update reclame online kansspelen: TV-zenders scherpen eigen beleid aan

Kennis Nieuws

Op 1 april 2021 is de wet Kansspelen op Afstand (KOA) in werking getreden. Als één van de laatste landen binnen Europa heeft Nederland de

Topics: Regelgeving TV-reclame, TV-reclame

04/01/22

Geen alcoholreclame in 2022 op twee jongerenzenders

Nieuws

STIVA heeft laten vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender. Dit betekent dat in

Topics: Regelgeving TV-reclame

14/12/21

Nieuwe Reclamecode Online Kansspelen beperkt volume en inhoud TV en online reclame

Persberichten

Nederland kent sinds vandaag een ‘Reclamecode Online Kansspelen’. In deze code maken de vergunde aanbieders van kansspelen vrijwillig, bovenwettelijke afspraken om naast inhoudelijke beperkingen, de

Topics: Regelgeving TV-reclame

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en