Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

15/10/19
Eurosport onthult uitgebreide content samenwerking met Twitter voor Tokyo 2020

Discovery en Eurosport, ‘Home of the Olympics’ hebben vandaag een uitgebreide samenwerking aangekondigd met Twitter voor de publicatie en ad sales van content rond de aankomende Olympische Spelen in Tokyo 2020[1]. In de samenwerking voor Tokyo 2020 gaat Twitter de digitale verslaggeving van Eurosport tijdens de Spelen amplifien in 16 Europese markten [2].

De samenwerking brengt Twitter-gebruikers content van het hoogste niveau, inclusief het aftellen naar de Spelen met de beste momenten van Eurosport’s ‘Road to Tokyo’, uitgebreide highlights van medailles en de meest sensationele en lokaal-relevante momenten tijdens de Olympische Spelen. Ook worden de opening- en sluitingsceremonie live uitgezonden [3].

Discovery en Eurosport bieden de Internationale Olympische Comité TOP-partners gespecialiseerde content marketingoplossingen om hun globale merken nog beter te promoten in Europa tijdens de Olympische Spelen. Twitter zal adverteerders ook andere mogelijkheden bieden om zich te verbinden aan de verslaglegging van Eurosport van de Olympische Spelen. Alle content wordt ondersteund door de officiële Eurosport Twitter-accounts. De advertenties in de Twitter streams worden verkocht door de ad sales teams van Discovery, Eurosport en Twitter.

De content samenwerking geeft Eurosport de mogelijkheid zich te verbinden aan de zeer toegewijde en actieve gebruikers van het Twitter-platform in Europese markten met ’s werelds grootste atleten –inclusief de lokale medaille kanshebbers en helden – de stad Tokyo en de meest iconische momenten van de Spelen. Via de twitter kanalen zal Eurosport een nieuw publiek bereiken met de uitgebreide digitale verslaglegging van Tokyo 2020 en hun in contact brengen met Eurosport.com en de Eurosport app. Dit zullen de enige plekken zijn waar de Europese kijkers elke minuut van de Spelen, met 3500 uur en 321 gouden-medaille winnende momenten, live in 4k ultra-high definition kunnen ervaren.

Paul Rehrig, General Manager, Eurosport Digital: “Wij zijn blij met Twitter samen te werken en nog meer mensen van de prijswinnende verslaggeving van de Olympische Spelen van Eurosport te laten genieten. Twitter is het ideale platform voor live content en interactie en de perfecte plek om het bereik van Eurosports Tokyo 2020 verslaggeving te vergroten.’’

“Mensen komen naar Twitter om te ontdekken en te praten over de actualiteit en de Olympische Spelen is het grootste sportevenement van 2020. We zijn enthousiast dat Eurosport de hoogtepunten en de opening- en sluitingsceremonie live kan brengen naar alle fans in Europa, en zo de conversatie over de Olympische Spelen op Twitter kan voeden”, zei Kay Madati, Global Vice President en Head of Content Partnerships van Twitter.

Mike Rich, Head of Sports Marketing Solutions bij Discovery zei: “Deze samenwerking biedt een enorme kans aan merken om zich te binden aan ’s werelds grootste sportevenement en Twitter’s grote en zeer actieve gebruikersgroep in een tijd dat alle ogen gericht zullen zijn op de Olympische spelen van Tokyo 2020. Deze samenwerking is weer een voorbeeld van hoe Discovery en Eurosport de enige partners zijn die merken in direct contact kunnen brengen met miljoenen gepassioneerde sport fans in Europa rondom de Olympische Spelen. Tokyo 2020 biedt een ongeëvenaarde kans aan adverteerders omdat dit de eerste Zomerspelen zijn waar een merk direct kan samenwerken met een van de partners om consumenten in Europa te bereiken.

Na het succes van de prijswinnende productie van de Olympische Spelen in PyeongChang 2018, waar Discovery zich hield aan de belofte om meer mensen meer content op meer schermen dan ooit te bieden in Europa, staat de marktleider in real-life entertainment ook voor Tokyo 2020 weer voor “Power Peoples Passions” met de meest uitgebreide digitale verslaglegging van een zomereditie van de Olympische Spelen ooit.

Eurosport zal de enige plek zijn waar fans elke minuut van elke sport, met elke atleet, live en on-demand kunnen kijken en engagen met fans op elk scherm – (smart)TV, mobiel, social en web via Eurosport.com en de Eurosport App.

Notes

[1] Excluding Russia. Excluding France 2020. Discovery, Eurosport will be an Official Broadcaster in the UK in 2020.

[2] Territories covered in the deal include; Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Sweden, Switzerland and UK. Clips in the UK subject to a three-hour delay due to existing sublicense agreement.

[3] Live streaming of the Opening and Closing Ceremonies in Germany, Norway, Sweden and Poland, Ireland, Austria, Belgium, Czech Rep, and Portugal

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

21 januari

Certificering van influencers: wat betekent dit voor jouw bureau? | Webinar

Influencer certificering webinar Influencermarketing is niet meer weg te denken uit het marketinglandschap. Om het vertrouwen

5 februari

Webinar | How your business impacts democracy: The challenges and opportunities

De Global TV Group en Screenforce nodigten je uit om te ontdekken hoe jij verantwoord en

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met