Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

23/06/16
Verslag SPOT Expertsessie Multi Channel Networks

Meer dan 80 deelnemers waren 14 juni aanwezig tijdens onze Expertsessie over MCN’s. Drie topsprekers namen de aanwezigen in anderhalf uur tijd mee in de wereld van de MCN’s: Daan Sip (Social1nfluencers), Jelmer Wind (RTL MCN) en Jonna van Kampen (Founder & CEO Makers Channel).

Wat is een MCN eigenlijk? Wat zijn de belangrijkste kerncijfers? Waarin onderscheid de content zich t.o.v. andere aanbieders? Wat kunnen adverteerders in program doen op de verschillende kanalen? Wat maakt een MCN beter of effectiever dan een willekeurig TV-programma? Tijdens de SPOT Expertsessie kregen de deelnemers antwoorden op deze vragen van de drie grootste netwerken in Nederland: Makers Channel, RTL MCN en Social1fluencers.

MCN’s en andere online videoplatforms zijn belangrijke kanalen waarmee dagelijks honderdduizenden jongeren worden bereikt. Vloggers worden steeds meer BN-ers en brengen hun fans met gemak in beweging met hun gatherings of kort vooraf aangekondigde acties. De tijdsbesteding op een en het gebruik van schermen door jongeren wordt sterk bepaald door deze videocategorie. Doel was om de deelnemers een goede indruk geven van deze vorm van online video-content en wat het kan betekenen voor hun communicatiedoelstellingen.

De foto’s van deze Expertsessie vind je op onze Facebookpagina.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

18/08/15

Viacom lanceert Spike in Nederland

SPOT VIacom lanceert Spike in Nederland

Nieuws

Na de VS en Groot-Brittannië is Nederland het derde land ter wereld waar Viacom met het merk Spike van start gaat. Spike is vanaf 1

Topics: Jongeren en media

18/08/14

Grootste deel mediatijd naar TV

POT Cijfers TV eerste helft 2015

Onderzoek

Van alle media besteden we verreweg de meeste tijd aan het TV-kijken, bijna 3 uur per dag. Aan internet besteden we 103 minuten per dag

Topics: Jongeren en media, Kijkcijfers, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

22/06/16

Reactie Thinkbox op YouTube-onderzoek over videoreclame

Thinkbox reageeert op YouTube

Nieuws

Thinkbox reageert op YouTube-onderzoek: minder dan 1% van videoreclame wordt op YouTube gezien. Het Engelse reclamevakblad Campaign publiceerde onlangs op haar website een onderzoek van YouTube.

Topics: 2nd screening, Jongeren en media

7 maart

YIM Talentdag

Op 7 maart vindt bij Omnicom Media Group de YIM Talentdag plaats waarin talenten werken aan

12 maart

TV Jaarrapport 2023

Dinsdag 12 maart presenteren we het Screenforce TV Jaarrapport 2023 en geven we antwoord op vragen als hoe het

12 maart

Training Stichting Reclame Code

Training: Reclame via social media en influencer marketing Wanneer is sprake van reclame volgens de Nederlandse

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Communicatieadviseur

Fremantle is per direct op zoek naar een Communicatieadviseur. Je werkt nauw samen met jouw communicatie teamgenoten maar natuurlijk ben je

Senior Project Manager – Concepting & Partnerships

Talpa Network is per direct op zoek naar Senior Project Manager. Werk jij graag in een creatieve, ondernemende organisatie en staat

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met