Meer dan 80 deelnemers waren 14 juni aanwezig tijdens onze Expertsessie over MCN’s. Drie topsprekers namen de aanwezigen in anderhalf uur tijd mee in de wereld van de MCN’s: Daan Sip (Social1nfluencers), Jelmer Wind (RTL MCN) en Jonna van Kampen (Founder & CEO Makers Channel).
Wat is een MCN eigenlijk? Wat zijn de belangrijkste kerncijfers? Waarin onderscheid de content zich t.o.v. andere aanbieders? Wat kunnen adverteerders in program doen op de verschillende kanalen? Wat maakt een MCN beter of effectiever dan een willekeurig TV-programma? Tijdens de SPOT Expertsessie kregen de deelnemers antwoorden op deze vragen van de drie grootste netwerken in Nederland: Makers Channel, RTL MCN en Social1fluencers.
MCN’s en andere online videoplatforms zijn belangrijke kanalen waarmee dagelijks honderdduizenden jongeren worden bereikt. Vloggers worden steeds meer BN-ers en brengen hun fans met gemak in beweging met hun gatherings of kort vooraf aangekondigde acties. De tijdsbesteding op een en het gebruik van schermen door jongeren wordt sterk bepaald door deze videocategorie. Doel was om de deelnemers een goede indruk geven van deze vorm van online video-content en wat het kan betekenen voor hun communicatiedoelstellingen.
De foto’s van deze Expertsessie vind je op onze Facebookpagina.