Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

23/06/16
Verslag SPOT Expertsessie Multi Channel Networks

Meer dan 80 deelnemers waren 14 juni aanwezig tijdens onze Expertsessie over MCN’s. Drie topsprekers namen de aanwezigen in anderhalf uur tijd mee in de wereld van de MCN’s: Daan Sip (Social1nfluencers), Jelmer Wind (RTL MCN) en Jonna van Kampen (Founder & CEO Makers Channel).

Wat is een MCN eigenlijk? Wat zijn de belangrijkste kerncijfers? Waarin onderscheid de content zich t.o.v. andere aanbieders? Wat kunnen adverteerders in program doen op de verschillende kanalen? Wat maakt een MCN beter of effectiever dan een willekeurig TV-programma? Tijdens de SPOT Expertsessie kregen de deelnemers antwoorden op deze vragen van de drie grootste netwerken in Nederland: Makers Channel, RTL MCN en Social1fluencers.

MCN’s en andere online videoplatforms zijn belangrijke kanalen waarmee dagelijks honderdduizenden jongeren worden bereikt. Vloggers worden steeds meer BN-ers en brengen hun fans met gemak in beweging met hun gatherings of kort vooraf aangekondigde acties. De tijdsbesteding op een en het gebruik van schermen door jongeren wordt sterk bepaald door deze videocategorie. Doel was om de deelnemers een goede indruk geven van deze vorm van online video-content en wat het kan betekenen voor hun communicatiedoelstellingen.

Download presentaties
Jelmer Wind van RTL MCN
Jonna van Kampen van Makers Channel
De presentatie van Daan Sip is helaas niet beschikbaar.

De foto’s van deze Expertsessie vind je op onze Facebookpagina.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

07/07/22

Jongerenonderzoek 2022

Nieuws Onderzoek

Het gedrag van jongeren onder de loep Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest presenteren de 6e editie van hun befaamde jaarlijkse Jongerenonderzoek. Wij delen hier

Topics: Jongeren en media

01/02/22

Het vooruitkijken van TV-programma’s neemt toe, vooral onder jongeren

Nieuws Onderzoek Persberichten

Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2021 Screenforce heeft de belangrijkste video-ontwikkelingen uit het Trends in Digitale Media onderzoek onder internettende Nederlanders samengevat. Zo

Topics: Jongeren en media, Techniek

01/10/21

Kinder- en jeugd reclame code

Kennis

De kinder- en jeugd reclamecode is voor die reclame-uitingen die zich richten op kinderen, minderjarigen en jeugdigen. De wijze waarop kinderen, minderjarigen en jeugdigen reclame-uitingen

Topics: Jongeren en media, Regelgeving TV-reclame

Data Analist

Binnen het Data & Strategy team houden we ons onder andere bezig met het leveren

Commercial Traffic & AVS Specialist

Commercial traffic & AVS vormt samen met Campaign Planning het Sales Operations team. En sámen

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en