Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

13/05/15
Expertsessie Targetted TV Advertising

Op 12 mei organiseerde SPOT de Expertsessie Targetted TV Advertising. In een anderhalf uur durende sessie werd je bijgepraat over Dynamic Ad Insertion op het lineaire TV-platform.

Eric Budin, VP, Product Strategy and Incubation bij Liberty Global gaf een kijkje achter de schermen van hun strategie op het gebied van Smart Advertising in Europa. Jon Watts, Founding Director van het Engelse MTM gaf een presentatie over wat er op dit moment in de wereld gebeurt op gebied van Targetted TV Advertising.  Ferry Ouwendijk, oprichter en eigenaar van Media Choice, vertelde wat in Nederland al jaren praktijk is met Local Ad Insertion.

 

Grote innovatie TV Broadcasting

Tijdens de presentatie van het TV Jaarrapport 2014 refereerde Michel van der Voort van SPOT aan Dynamic Ad Insertion als een van de grote innovaties op gebied van TV broadcasting. Adverteerders worden in staat gesteld om specifieker te targetten op hun doelgroep. Commercials worden uitgeserveerd op TV toestellen die bekeken worden door de doelgroep. Maar wat is het nu precies en hoe werkt het?

Jon Watts, Founding Director van het Engelse MTM krijgt ruim de tijd om de deelnemers aan deze sessie helemaal bij te praten over deze materie. Wat kun je met Targetted TV Advertising en wat kun je er nog niet mee? Welke modellen worden in welke landen gebruikt en wat zijn de vooruitzichten voor Nederland?

Liberty Global voorziet 25 miljoen huishoudens, voornamelijk in Europa, van TV diensten, connectiviteit en telefonie producten. Eric Budin, VP, Product Strategy and Incubation bij Liberty Global vertelt over hun strategie op het gebied van Smart Advertising in Europa.

Een vorm van Targetted TV Advertising is Local Ad Insertion. Dit fenomeen kennen we al enkele jaren in Nederland. Met de integratie van Ziggo en UPC en met interesse van andere operators kan het wel eens zijn dat Local Ad Insertion een volgende fase in gaat. Ferry Ouwendijk, oprichter en eigenaar van Media Choice legt uit waarom Local Ad Insertion naadloos aansluit op Targetted TV Advertising.

Videopresentaties

Jon Watts tijdens SPOT Expertsessie Targetted TV Advertising

Ferry Ouwendijk tijdens SPOT Expertsessie Targetted TV Advertising

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

10/01/22

Kijk uit met ‘niet passende’ content rond je onlinevideocampagne

Nieuws Onderzoek

Er zijn verschillende vormen van videocontent die een negatieve impact kunnen hebben op de effectiviteit van de videocommercials die ernaast worden geplaatst. Sommige content is

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

28/10/19

Dramatische daling van Effie-waardige campagnes komt door volgzaamheid in vak

Nieuws

Het tijdperk van fact-based advertising en big data klinkt als een gouden tijd voor een resultaatgerichte prijs als de Effie. Toch werd voor de aankomende

Topics: TV-reclame

19/11/15

Dynamic Ad Insertion tijdens WK Rugby

SPOT dynamic ad insertion tijdens WK rugby

Nieuws

De Ierse commerciële omroep TV3 heeft de dynamische Dynamic Ad Insertion oplossing van Yospace gebruikt als onderdeel van hun live-stream van het WK Rugby 2015.

Topics: TV-reclame, Targetted TV Advertising

5 maart

TV Jaarrapport 2024

Presentatie voor het TV Jaarrappport Het is weer tijd om samen vooruit te blikken én terug

18 maart

MIE’25

Revolutionising Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI Op 18 en 19 maart 2025

1 april

The New Life of the Living Room 2025

Wist je dat voor 51% van de kijkers lineaire tv de eerste keuze is wanneer ze

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met