Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

13/05/15
Expertsessie Targetted TV Advertising

Op 12 mei organiseerde SPOT de Expertsessie Targetted TV Advertising. In een anderhalf uur durende sessie werd je bijgepraat over Dynamic Ad Insertion op het lineaire TV-platform.

Eric Budin, VP, Product Strategy and Incubation bij Liberty Global gaf een kijkje achter de schermen van hun strategie op het gebied van Smart Advertising in Europa. Jon Watts, Founding Director van het Engelse MTM gaf een presentatie over wat er op dit moment in de wereld gebeurt op gebied van Targetted TV Advertising.  Ferry Ouwendijk, oprichter en eigenaar van Media Choice, vertelde wat in Nederland al jaren praktijk is met Local Ad Insertion.

 

Grote innovatie TV Broadcasting

Tijdens de presentatie van het TV Jaarrapport 2014 refereerde Michel van der Voort van SPOT aan Dynamic Ad Insertion als een van de grote innovaties op gebied van TV broadcasting. Adverteerders worden in staat gesteld om specifieker te targetten op hun doelgroep. Commercials worden uitgeserveerd op TV toestellen die bekeken worden door de doelgroep. Maar wat is het nu precies en hoe werkt het?

Jon Watts, Founding Director van het Engelse MTM krijgt ruim de tijd om de deelnemers aan deze sessie helemaal bij te praten over deze materie. Wat kun je met Targetted TV Advertising en wat kun je er nog niet mee? Welke modellen worden in welke landen gebruikt en wat zijn de vooruitzichten voor Nederland?

Liberty Global voorziet 25 miljoen huishoudens, voornamelijk in Europa, van TV diensten, connectiviteit en telefonie producten. Eric Budin, VP, Product Strategy and Incubation bij Liberty Global vertelt over hun strategie op het gebied van Smart Advertising in Europa.

Een vorm van Targetted TV Advertising is Local Ad Insertion. Dit fenomeen kennen we al enkele jaren in Nederland. Met de integratie van Ziggo en UPC en met interesse van andere operators kan het wel eens zijn dat Local Ad Insertion een volgende fase in gaat. Ferry Ouwendijk, oprichter en eigenaar van Media Choice legt uit waarom Local Ad Insertion naadloos aansluit op Targetted TV Advertising.

Videopresentaties

Jon Watts tijdens SPOT Expertsessie Targetted TV Advertising

Ferry Ouwendijk tijdens SPOT Expertsessie Targetted TV Advertising

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

23/11/22

Egta’s Expert series: Insights in de aandachteconomie

Kijktip Nieuws

Is aandacht de meest waardevolle grondstof in de wereld? Nu content producenten en merken allemaal hun best doen om de aandacht van de consument te

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

21/11/22

Branding werkt in 80% van de gevallen beter dan performance marketing

Nieuws

Branding stimuleert de verkoop, verbetert de ROI en verhoogt zelfs het rendement van actiemarketing, bezuinig er niet op! Dat is de hoofdconclusie die marketingdatasoftware platform

Topics: Mediabestedingen, TV-reclame

14/11/22

Boost jouw merk met distinctive brand assets

Inspiratie Nieuws

In deze whitepaper nemen de branding experts van Blauw Research je mee aan de hand van opvallende en bewezen ontdekkingen over DBA’s (Distinctive Brand Assests)

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

Manager Regulatory Compliance Discovery

Discovery is een begrip in de media-entertainmentindustrie. Vanuit onze Amsterdamse vestiging werken we met passie

Data Analist

Binnen het Data & Strategy team houden we ons onder andere bezig met het leveren

Commercial Traffic & AVS Specialist

Commercial traffic & AVS vormt samen met Campaign Planning het Sales Operations team. En sámen

16 maart

TV Jaarrapport 2022 | Screenforce

Donderdag 16 maart presenteert Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Met hoeveel procent is de

23 maart

TV Masters | Screenforce

Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant organiseert Screenforce voor de derde keer TV Masters.

25 april

The Future of Brands conferentie – 25 en 26 april

Vlak voor de feestdagen zijn de thema’s bekend gemaakt van de The Future of Brands

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en