Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

13/05/15
Expertsessie Targetted TV Advertising

Op 12 mei organiseerde SPOT de Expertsessie Targetted TV Advertising. In een anderhalf uur durende sessie werd je bijgepraat over Dynamic Ad Insertion op het lineaire TV-platform.

Eric Budin, VP, Product Strategy and Incubation bij Liberty Global gaf een kijkje achter de schermen van hun strategie op het gebied van Smart Advertising in Europa. Jon Watts, Founding Director van het Engelse MTM gaf een presentatie over wat er op dit moment in de wereld gebeurt op gebied van Targetted TV Advertising.  Ferry Ouwendijk, oprichter en eigenaar van Media Choice, vertelde wat in Nederland al jaren praktijk is met Local Ad Insertion.

 

Grote innovatie TV Broadcasting

Tijdens de presentatie van het TV Jaarrapport 2014 refereerde Michel van der Voort van SPOT aan Dynamic Ad Insertion als een van de grote innovaties op gebied van TV broadcasting. Adverteerders worden in staat gesteld om specifieker te targetten op hun doelgroep. Commercials worden uitgeserveerd op TV toestellen die bekeken worden door de doelgroep. Maar wat is het nu precies en hoe werkt het?

Jon Watts, Founding Director van het Engelse MTM krijgt ruim de tijd om de deelnemers aan deze sessie helemaal bij te praten over deze materie. Wat kun je met Targetted TV Advertising en wat kun je er nog niet mee? Welke modellen worden in welke landen gebruikt en wat zijn de vooruitzichten voor Nederland?

Liberty Global voorziet 25 miljoen huishoudens, voornamelijk in Europa, van TV diensten, connectiviteit en telefonie producten. Eric Budin, VP, Product Strategy and Incubation bij Liberty Global vertelt over hun strategie op het gebied van Smart Advertising in Europa.

Een vorm van Targetted TV Advertising is Local Ad Insertion. Dit fenomeen kennen we al enkele jaren in Nederland. Met de integratie van Ziggo en UPC en met interesse van andere operators kan het wel eens zijn dat Local Ad Insertion een volgende fase in gaat. Ferry Ouwendijk, oprichter en eigenaar van Media Choice legt uit waarom Local Ad Insertion naadloos aansluit op Targetted TV Advertising.

Videopresentaties

Jon Watts tijdens SPOT Expertsessie Targetted TV Advertising

Ferry Ouwendijk tijdens SPOT Expertsessie Targetted TV Advertising

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

01/08/22

2022 update WARC whitepaper ‘The Anatomy of Effectiveness’

Nieuws

In 2019 heeft WARC, het internationale instituut voor marketing intelligence, de eerste whitepaper met als titel ‘The Anatomy of Effectiveness’ gepubliceerd. Daarin wordt de vraag

Topics: Reclame-effect, ROI, TV-reclame

20/06/22

The New Life of The Living Room: Onderzoek RTL AdConnect naar gebruik van het TV-scherm

Nieuws Onderzoek

In Nederland zijn Smart TV’s, smartphones en tablet om regelmatig videocontent mee te bekijken populairder dan in alle overige Europese landen. RTL AdConnect en SmartClip

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

13/06/22

Thinkbox webinar: de context van aandacht volgens internationale experts

Nieuws Onderzoek

De Engelse TV-marketingorganisatie Thinkbox heeft een bijeenkomst georganiseerd waarin internationale experts hun visie geven over de belangrijkste aspecten om de aandacht van de consument te

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

Marketing Communicatie Expert

Screenforce is de Nederlandse TV-marketingorganisatie. Haar doel is om adverteerders en mediabureaus te helpen om

Teammanager data & insights

Ster zoekt een ondernemende, resultaatgerichte en inspirerende teammanager data & insights. Met jouw managementervaring weet

Eindregisseur / Playout Operator

SBS6, NET5, Veronica, SBS9 en TV538 zijn dé vijf TV-kanalen van Talpa Network. Als Eindregisseur

3 -
9 oktober

Dutch Media Week

Van 3 tot en met 9 oktober laat Dutch Media Week de ontwikkeling zien van

6 oktober

Festival of Marketing 2022

Introducing Marketing Week’s Festival of Marketing, taking place in-person, on 06 October 2022 at a

6 oktober

Grand Prix Content Marketing

De Grand Prix Content Marketing is na twee jaren vol coronaleed terug, met een nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en