Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

21/02/17
Fox Sports zendt Feyenoord-PSV uit in Virtual Reality

Tv-zender Fox Sports zendt de wedstrijd Feyenoord-PSV aanstaande zondag in Virtual Reality uit. Dat staat meerdere cameraperspectieven toe, maar ook VR-replays en bijzondere data-analyses.

Naast de reguliere camera’s staan er langs het veld in Rotterdam deze zondag ook speciale VR- annex datacamera’s langs het veld. Die meten exact welke speler waar staat, hij die zich beweegt en wat de positie van de bal is. Fox Sports zendt de VR-registratie op een apart online kanaal uit.

“Op het online kanaal FOX Sports 7 is de wedstrijd live te zien in virtuele vorm, met online shoutcasters, commentatoren. Deze online uitzending is ook te zien via een simulcast op het sociale videoplatform Twitch.”

Tegelijkertijd wordt de reguliere voetbalwedstrijd live op tv uitgezonden en vindt er een e-sportsversie van de topwedtrijd uit de Eredivisie plaats. Dat is sinds twee weken een terugkerend verschijnsel parallel aan de competitie. De VR-component is nieuw.

Met de verzamelde data wordt de wedstrijden in no time gerenderd zodat er gecomputeriseerde replays kunnen worden uitgezonden. Die zijn van een kwaliteit die is te vergelijken met het spel FIFA 2006.

De grafische technologie komt van ChyronHego uit Amerika. De VR-techniek wordt geleverd door Beyond Sports, een dochterbedrijf van Triple uit Alkmaar. Het wordt door meerdere voetbalclubs in Nederland gebruikt om hun eigen spel te analyseren. Maar dat gebeurt achter de schermen. Het is voor het eerst dat de beelden live op televisie worden uitgezonden.

De wijze waarop Fox in Nederland voetbalwedstrijden registreert, wordt in het buitenland nauwlettend gevolgd omdat er vaker vernieuwende registratietechnieken worden gebruikt. Die van Feyenoord-Ajax, eerder dit seizoen, werden binnen de kortste keren gekopieerd naar Amerikaanse topwedstrijden.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

29/10/15

Cijfers TV Nederland eerste helft 2015

POT Cijfers TV eerste helft 2015

Onderzoek

De nieuwste cijfers over het Nederlandse televisielandschap zijn bekend. 86% van de Nederlandse huishoudens heeft op minimaal één TV-toestel digitale ontvangst. In 60% van de

Topics: 2nd screening, Kijkcijfers

19/01/17

Consumenten gebruiken videodiensten om verschillende redenen

Screenforce Trends in Digitale Media

Onderzoek

De redenen waarom consumenten videodiensten zoals NPO Uitzending Gemist, RTL XL, KIJK en YouTube gebruiken variëren per dienst. In 2016 zijn YouTube, NPO Uitzending Gemist

Topics: 2nd screening, Online Video

28/11/23

XITE start Connected TV advertentienetwerk

Nieuws Persberichten

Het Nederlandse muziekvideoplatform XITE kondigt een belangrijke stap aan in zijn groeistrategie. Deze ontwikkeling omvat een uitbreiding van het huidige advertentiebereik van XITE en premium

Topics: Techniek

15 oktober

NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met