Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

21/02/17
Fox Sports zendt Feyenoord-PSV uit in Virtual Reality

Tv-zender Fox Sports zendt de wedstrijd Feyenoord-PSV aanstaande zondag in Virtual Reality uit. Dat staat meerdere cameraperspectieven toe, maar ook VR-replays en bijzondere data-analyses.

Naast de reguliere camera’s staan er langs het veld in Rotterdam deze zondag ook speciale VR- annex datacamera’s langs het veld. Die meten exact welke speler waar staat, hij die zich beweegt en wat de positie van de bal is. Fox Sports zendt de VR-registratie op een apart online kanaal uit.

“Op het online kanaal FOX Sports 7 is de wedstrijd live te zien in virtuele vorm, met online shoutcasters, commentatoren. Deze online uitzending is ook te zien via een simulcast op het sociale videoplatform Twitch.”

Tegelijkertijd wordt de reguliere voetbalwedstrijd live op tv uitgezonden en vindt er een e-sportsversie van de topwedtrijd uit de Eredivisie plaats. Dat is sinds twee weken een terugkerend verschijnsel parallel aan de competitie. De VR-component is nieuw.

Met de verzamelde data wordt de wedstrijden in no time gerenderd zodat er gecomputeriseerde replays kunnen worden uitgezonden. Die zijn van een kwaliteit die is te vergelijken met het spel FIFA 2006.

De grafische technologie komt van ChyronHego uit Amerika. De VR-techniek wordt geleverd door Beyond Sports, een dochterbedrijf van Triple uit Alkmaar. Het wordt door meerdere voetbalclubs in Nederland gebruikt om hun eigen spel te analyseren. Maar dat gebeurt achter de schermen. Het is voor het eerst dat de beelden live op televisie worden uitgezonden.

De wijze waarop Fox in Nederland voetbalwedstrijden registreert, wordt in het buitenland nauwlettend gevolgd omdat er vaker vernieuwende registratietechnieken worden gebruikt. Die van Feyenoord-Ajax, eerder dit seizoen, werden binnen de kortste keren gekopieerd naar Amerikaanse topwedstrijden.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

11/02/22

NLZIET breidt aanbod uit met Vlaamse zenders

Persberichten

Vanaf vandaag zijn de Vlaamse zenders Eén, Canvas en Ketnet toegevoegd aan het zenderaanbod van streamingdienst NLZIET. Het aanbod van live zenders op NLZIET groeit

Topics: 2nd screening

01/02/22

Het vooruitkijken van TV-programma’s neemt toe, vooral onder jongeren

Nieuws Onderzoek Persberichten

Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2021 Screenforce heeft de belangrijkste video-ontwikkelingen uit het Trends in Digitale Media onderzoek onder internettende Nederlanders samengevat. Zo

Topics: Jongeren en media, Techniek

15/12/21

Screenforce publishers roepen markt op om nieuwe online luidheidsnorm te omarmen

Kennis Nieuws

De Nederlandse online publishers, aangesloten bij Screenforce, doen een oproep aan adverteerders en producenten van commercials om de nieuwe luidheidsnorm voor online commercials te omarmen.

Topics: Luidheid reclame, Online Video, Techniek

Algemeen directeur en Directeur Onderzoek

Nationaal Media Onderzoek (NMO) zoekt twee directeuren Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft als doel

Communicatieadviseur B2B

Misschien ken je Ad Alliance nog niet, maar onze merken ongetwijfeld wel. Ad Alliance is

Media Analist

Talpa Media Solutions zet de doelstelling van de adverteerder altijd centraal, want alleen op die

19 mei

MWG50

Op donderdag 19 mei is het tijd voor een groot feest, want MWG is 50

24 mei

The state of the attention economy

Op dinsdag 24 mei organiseren Screenforce en haar Belgische zusterorganisatie VIA Association of AV-Media de

31 mei

Digital Industry Meetup Influencer Marketing

Sommige influencers gaan binnenkort onder het toezicht van het Commissariaat voor de Media vallen en

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en