Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

26/08/19
Future TV Advertising Forum Amsterdam: Ontdek de toekomst van TV advertising

Op maandag 16 september wordt voor het eerst in Nederland het Future TV Advertising Forum georganiseerd door het Engelse Mediatel, in samenwerking met Screenforce. Het is het nieuwste event dat wordt toegevoegd aan de reeks gelijknamige forums die al bestaan in Londen, Toronto, Sydney en Manchester. Naast internationale sprekers zullen ook Nederlandse sprekers het woord nemen. Rik Hendriks (KPN), Remon Buter (GroupM), Susan van Geenen (The Walt Disney Company Benelux), Anna Maria Vujinovic (RTL) en Harry Dekker (Unilever) zullen nieuwe denkwijzen, processen en technologieën presenteren die duidelijk maken in welke richting TV advertising zich ontwikkelt.

Op de eerste editie van het Future TV Advertising Forum Amsterdam staat de vraag centraal hoe de TV-markt in de Benelux zichzelf continue transformeert om betere segmentatie en targeting mogelijk te maken. Door de planning- en campagne-optimalisatie te verbeteren worden zowel de gegevens van adverteerders als van broadcasters zo goed mogelijk benut. Ook wordt besproken op welke wijze de TV-industrie de attributie van campagne-effecten verbetert. We weten al dat TV merken kan bouwen, maar er wordt tegenwoordig ook rekening gehouden met de waarde van TV als activeringsmedium. Er wordt gekeken hoe de Benelux markten een ecosysteem voor addressable TV-reclame kunnen creëren op de schaalgrootte die marketeers nodig hebben voor een data-gedreven toekomst.

Keynotes
Naast internationale sprekers – afkomstig van bureaus, broadcasters en adverteerders – bespreken ook verschillende Nederlandse experts actuele en relevante kwesties in diverse vakgebieden.

 

Rik Hendriks – Senior Innovation Manager Advertising, KPN
Rik is de founder van Addressable TV bij KPN. Een jaar na de start kondigde KPN in 2018 samen met Talpa Networks via STB de eerste pilot aan met adresseerbare tv in Nederland.

Remon Buter – Head of Investment and Trading, GroupM
Remon volgt en ervaart de ontwikkelingen binnen de branche al meer dan tien jaar vanuit dezelfde positie. Als Head of Trading bij GroupM herkent hij bewegingen in de markt en doet hij voorspellingen.

Susan van Geenen – VP Media Networks, The Walt Disney Company BeneluxSusan van Geenen bestuur
Susan heeft ruime ervaring als marketeer met het sluiten van succesvolle maar ook opvallende creatieve partnerships. Na het leiden van verschillende marketing-, commerce- en business-ontwikkelingsteams leidt Susan sinds 1 juli 2019 het entertainmentportfolio van The Walt Disney CompanyBenelux.

Anna Maria Vujinovic – Director Digital and Business development, Tech and Data RTL
Voorheen was Anna werkzaam voor RTL AdConnect, het ‘total video advertising sales house’ van RTL Group, als Director Digital Sales & Business Development. Hier lag de focus op het exploiteren van het video-aanbod en in het ontwikkelen van nieuwe zakelijke kansen.

Harry Dekker – Media Director Unilever
Harry Dekker kreeg als mediadirecteur van een van de grootste merken van Nederland te maken met een niet te missen mediatransitie. Met name op het vlak van marketingcommunicatie en media gaan de ontwikkelingen nu heel snel en wordt wegkijken van de realiteit afgestraft. In die situatie wil je als adverteerder niet terechtkomen.

Meld je nu aan
Deze eerste Nederlandse editie van het Future TV Advertising Forum op 16 september 2019 is een must voor iedereen die up to date wil blijven van de laatste ontwikkelingen en die ook in de toekomst een relevante rol wil blijven spelen in de mediawereld in de Benelux. Het volledige programma voor het Future TV Advertising Forum Amsterdam wordt binnenkort gepubliceerd.

Kijk voor meer informatie en registratie op de site van het Future of TV Advertising Forum Amsterdam.

Future TV Advertising Forum Amsterdam
Maandag 16 september
Rosarium Amstelpark
13:00 -17:15

 

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

19/08/19

Mark Ritson: Zeven redenen waarom de TV-twijfelaars het fout hebben

Nieuws Onderzoek Kennis

Volgens veel marketeers bevindt TV-kijken zich in een neerwaartse spiraal en is het op sterven na dood. Maar als je gaat kijken naar de echte

05/02/24

De 10 best gelezen artikelen van 2023: het jaar samengevat

Inspiratie Kennis

Het begin van een nieuw jaar: tijd voor nieuwe plannen maar ook tijd om nog eens terug te kijken naar het afgelopen jaar. Het jaar

Topics: Reclame-effect, TV Jaarrapport, TV-reclame, Cases, Jongeren en media, Kijkcijfers

21/01/15

Verslag SPOT Expertsessie Synced Advertising

SPOT Expertsessie sync advertising

Inspiratie

Op 20 januari jl. organiseerde SPOT haar derde Expertsessie die in het teken stond van ‘synced advertising’. Een relatief nieuw begrip wat het gecombineerd en

Topics: 2nd screening, HbbTV, Synchronized advertising, Techniek

14/06/21

Ebiquity brengt met aCPM kosten per duizend seconden aandacht in kaart

Nieuws Onderzoek

Ebiquity, het leidende onafhankelijke marketing- en mediaconsultancybedrijf, heeft een nieuw onderzoeksrapport gepubliceerd in samenwerking met onderzoeksbureaus Lumen en TVision: ‘The Challenge of Attention’. In het

Topics: ROI, Reclame-effect

26 augustus

Start TV Masters 2025

Vanaf dinsdag 26 augustus 2025 worden opnieuw jonge professionals aan de bureau- of adverteerderskant ondergedompeld in

24 september

Webinar: The Case for Creativity | Sir John Hegarty en Orlando Wood

Why bold ideas and brilliant TV are needed more than ever Woensdag 24 september, 16:00 –

27 oktober

Mediadebat – Het mediabeleid van de toekomst

Hoe houden we kwaliteitsjournalistiek zichtbaar en toegankelijk in onze democratie, zeker nu grote techbedrijven steeds vaker

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Manager marketingcommunicatie

Weet jij het Nederlandse publiek te verleiden met onze hoogwaardige content? Doe je dat met crossmediale campagnes, waarbij je digitale marketing

Accountmanager

Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met