Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

23/09/22
Grootste deel van mediatijd (37%) wordt besteed aan kijken

Het Engelse multimediaonderzoek IPA TouchPoints levert interessante Insights over de actuele mediaconsumptie De data zijn afkomstig van een representatieve steekproef van 6.000 personen in Engeland van 15 jaar en ouder. Elke respondent houdt via zijn smartphone een dagboek bij waarin ze voor elk half uur van de week hun mediagedrag invullen.

Mediatijd uitgesplitst in hoofdcategorieën
De Engelse TV-marketingorganisatie Thinkbox heeft in onderstaande grafiek het Engelse mediumgebruik uitgesplitst naar de belangrijkste hoofdcategorieën kijken, luisteren, lezen, gamen en communiceren.

Meer dan één derde besteedt aan kijken
Volgens het Touchpoints onderzoek besteedt de gemiddelde Engelsman 12 uur en 16 minuten per dag aan media. Een deel daarvan bestaat uit multitasking omdat mensen in een bepaald half uur soms meerdere mediumtypen tegelijkertijd gebruiken. Van deze mediatijd wordt iets meer dan één derde, 37%, besteedt aan ‘kijken’. Communiceren’, waaronder messaging, social media en e-mailen, volgt als tweede belangrijkste media-activiteit en neemt 30% van de mediatijd in.

Live TV kijken twee derde van al het kijken
Volgens het IPA TouchPoints Onderzoek besteden we 4 uur en 31 minuten aan ‘kijk’ media. Lineaire TV vormt daarbinnen twee derde deel, Subscription Video on Demand (SVOD) 18%, online video 8%, en Broadcaster Video on Demand (BVOD) 7%. Het resterende deel van ‘kijken’ bestaat uit bioscoop en DVD.

Deze tekst is een vertaling door Screenforce van de informatie over deze grafiek op de Thinkbox site.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

20/06/22

The New Life of The Living Room: Onderzoek RTL AdConnect naar gebruik van het TV-scherm

Nieuws Onderzoek

In Nederland zijn Smart TV’s, smartphones en tablet om regelmatig videocontent mee te bekijken populairder dan in alle overige Europese landen. RTL AdConnect en SmartClip

Topics: Reclame-effect, TV-reclame, Online Video

02/09/19

De internetgeneratie kijkt net zo veel video

Laptop And Digital Tablet While Watching TV

Nieuws Onderzoek

Deep dive analyse Screenforce Media:Tijd naar levensfase Jongeren kijken graag gratis video. Millennials kijken graag on demand content en 40 plussers kijken vooral live TV.

Topics: Jongeren en media, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

05/06/19

Analyse Media:Tijd 2018 – Jongeren kijken meer TV dan on demand of online video

Nieuws Onderzoek Persberichten

De totale tijd besteed aan media is de afgelopen vijf jaar stabiel gebleven. Gemiddeld besteden Nederlanders nog steeds bijna 8½ uur aan media. Het grootste

09/02/16

Nielsen VS rapporteert: Live TV blijft dominant

SPOT TV kijken is dominant

Onderzoek

Live TV is de primaire manier waarop Amerikanen video-content bekijken. Dat blijkt uit de Nielsen Q3 2015 rapportage van The Total Audience Report. Nielsen rapporteert

Topics: Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd, Online Video, TV-reclame

25/04/19

Media:Tijd 2018: Nederlander besteedt bijna 8½ uur per dag aan media

Laptop And Digital Tablet While Watching TV

Nieuws Onderzoek

Op 25 april 2019 zijn de resultaten gepresenteerd van Media:Tijd. Uit het onderzoek blijkt dat de tijdsbesteding van Nederlanders stabiel is. Gemiddeld besteden Nederlanders nog

Topics: Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

26 augustus

Start TV Masters 2025

Vanaf dinsdag 26 augustus 2025 worden opnieuw jonge professionals aan de bureau- of adverteerderskant ondergedompeld in

14 oktober

Ster Focus op 2026

Op dinsdag 14 oktober is het zo ver: dan organiseert Ster wederom het online evenement ‘Ster

27 oktober

Mediadebat – Het mediabeleid van de toekomst

Hoe houden we kwaliteitsjournalistiek zichtbaar en toegankelijk in onze democratie, zeker nu grote techbedrijven steeds vaker

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Manager marketingcommunicatie

Weet jij het Nederlandse publiek te verleiden met onze hoogwaardige content? Doe je dat met crossmediale campagnes, waarbij je digitale marketing

Accountmanager

Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met