Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

10/12/18
Kijktijd in november gestegen in alle categorieën

De kijktijd voor ‘het grote scherm’ is in november toegenomen. De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 203 minuten over de gehele dag in november 2018, dit is 1,5% hoger dan een jaar geleden. Daarin zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. In november 2018 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 188 minuten. In november 2017 was dit 187 minuten. Een stijging van 0,5%. Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 11,5% (23,3 minuten) van de totale kijkdichtheid in de maand november, een record niveau.

De publieke omroepen behaalden in november 2018 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 31,2%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 22,0% en de Talpa TV zenders 15,5%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 33,7%, de zenders van RTL Nederland 26,0% en de Talpa TV zenders 19,1%.

Kijktijd naar 'het grote scherm' in november in alle categorieen gestegen Kijktijd naar 'het grote scherm' in november in alle categorieen gestegen

Kijktijd naar 'het grote scherm' in november in alle categorieen gestegen

Kijktijd naar 'het grote scherm' in november in alle categorieen gestegen

SKO LIGHT
De SKO light zenders bereikten in november 2018 81,0% van de Nederlandse bevolking van zes jaar en ouder. In huishoudens die beschikken over digitale ontvangst lag dit percentage op 84,6%. Gezamenlijk behaalden de SKO Light zenders een marktaandeel van 2,5%. Op Kijkonderzoek.nl zijn week- en maandrapporten van de SKO light zenders beschikbaar.

Bron: Stichting KijkOnderzoek.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

16/01/17

Jaarbericht online kijkcijfers 2016

Screenforce SKO Jaarcijfers online

Nieuws Onderzoek

Stichting KijkOnderzoek (SKO) is op 1 januari 2016 gestart met het meten van het online kijkgedrag naar televisieprogramma’s. In eerste instantie van de zendergroepen NPO,

Topics: Kijkcijfers, Online Video

28/06/19

De waarheden en onwaarheden over ontwikkeling lineaire kijktijd

Meeste vrije tijd wordt besteed aan TV-kijken

Nieuws

Vorige week stuurde Multiscope een persbericht de deur uit met de mededeling dat video on demand inmiddels groter is dan lineair TV-kijken. Naar aanleiding van

Topics: Kijkcijfers, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

16/01/18

Online kijkcijfers van het jaar 2017

SKO online kijkcijfers

Nieuws

Op 15 januari heeft Stichting KijkOnderzoek de online kijkcijfers van het jaar 2017 gepubliceerd. In dit jaaroverzicht wordt het kijkgedrag gerapporteerd dat gerealiseerd wordt via

Topics: Kijkcijfers

22 mei

AMMA Awards – Diamonds are forever

Wat is er in 2024 prachtig mediawerk gemaakt. Dat moet worden gevierd! De Annual Masters in

12 juni

NIMA Marketing Day

Ontdek de Toekomst van Marketing op de NIMA Marketing Day! Op 12 juni 2025 organiseren NIMA

12 juni

Webinar | NMO Summer Update

Lanceringen, updates, nominaties en baanbrekende vernieuwingen vliegen je om de oren bij het Nationaal Media Onderzoek

Digital Video & Audio Advertising Specialist

Start jouw carrière als Digital Video & Audio specialist bij GroupM! Ben jij klaar om de digitale marketingwereld te veroveren? Bij

Client Lead

Ben jij een gedreven klantleider met een scherpe commerciële blik en een passie voor strategische klantrelaties? Als Client Lead bij UM

Strategy Consultant

Ben jij een gedreven klantleider met een scherpe strategische blik op de business van onze klanten en de wereld als geheel.

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met