Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

10/12/18
Kijktijd in november gestegen in alle categorieën

De kijktijd voor ‘het grote scherm’ is in november toegenomen. De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 203 minuten over de gehele dag in november 2018, dit is 1,5% hoger dan een jaar geleden. Daarin zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. In november 2018 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 188 minuten. In november 2017 was dit 187 minuten. Een stijging van 0,5%. Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 11,5% (23,3 minuten) van de totale kijkdichtheid in de maand november, een record niveau.

De publieke omroepen behaalden in november 2018 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 31,2%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 22,0% en de Talpa TV zenders 15,5%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 33,7%, de zenders van RTL Nederland 26,0% en de Talpa TV zenders 19,1%.

Kijktijd naar 'het grote scherm' in november in alle categorieen gestegen Kijktijd naar 'het grote scherm' in november in alle categorieen gestegen

Kijktijd naar 'het grote scherm' in november in alle categorieen gestegen

Kijktijd naar 'het grote scherm' in november in alle categorieen gestegen

SKO LIGHT
De SKO light zenders bereikten in november 2018 81,0% van de Nederlandse bevolking van zes jaar en ouder. In huishoudens die beschikken over digitale ontvangst lag dit percentage op 84,6%. Gezamenlijk behaalden de SKO Light zenders een marktaandeel van 2,5%. Op Kijkonderzoek.nl zijn week- en maandrapporten van de SKO light zenders beschikbaar.

Bron: Stichting KijkOnderzoek.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

14/07/22

Aftellen naar nieuwe kijkonderzoek begonnen

Persberichten

Na een periode van intensieve panelopbouw door het onderzoeksbureau Kantar, is SKO verheugd te kunnen melden dat het aftellen is begonnen: de nieuwe, verrijkte kijkcijfers

Topics: Kijkcijfers

11/03/22

Verslag TV Jaarrapport 2021 | TV reclame in 2021 naar recordomzet

Nieuws

Op woensdag 9 maart vond de presentatie van het Screenforce TV Jaarrapport 2021 plaats. Wil jij de presentaties nog eens terugkijken? Of kon je er toch

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, TV Jaarrapport, TV-reclame

10/01/22

SKO Jaaroverzicht 2021

Nieuws Persberichten

De Nederlander keek in 2021 gemiddeld 154 minuten per dag naar televisiezenders (2 uur en 34 minuten); dit is 6 minuten minder dan in 2020.

Topics: Kijkcijfers

Data Analist

Binnen het Data & Strategy team houden we ons onder andere bezig met het leveren

Commercial Traffic & AVS Specialist

Commercial traffic & AVS vormt samen met Campaign Planning het Sales Operations team. En sámen

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en