Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

10/12/18
Kijktijd in november gestegen in alle categorieën

De kijktijd voor ‘het grote scherm’ is in november toegenomen. De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 203 minuten over de gehele dag in november 2018, dit is 1,5% hoger dan een jaar geleden. Daarin zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. In november 2018 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 188 minuten. In november 2017 was dit 187 minuten. Een stijging van 0,5%. Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 11,5% (23,3 minuten) van de totale kijkdichtheid in de maand november, een record niveau.

De publieke omroepen behaalden in november 2018 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 31,2%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 22,0% en de Talpa TV zenders 15,5%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 33,7%, de zenders van RTL Nederland 26,0% en de Talpa TV zenders 19,1%.

Kijktijd naar 'het grote scherm' in november in alle categorieen gestegen Kijktijd naar 'het grote scherm' in november in alle categorieen gestegen

Kijktijd naar 'het grote scherm' in november in alle categorieen gestegen

Kijktijd naar 'het grote scherm' in november in alle categorieen gestegen

SKO LIGHT
De SKO light zenders bereikten in november 2018 81,0% van de Nederlandse bevolking van zes jaar en ouder. In huishoudens die beschikken over digitale ontvangst lag dit percentage op 84,6%. Gezamenlijk behaalden de SKO Light zenders een marktaandeel van 2,5%. Op Kijkonderzoek.nl zijn week- en maandrapporten van de SKO light zenders beschikbaar.

Bron: Stichting KijkOnderzoek.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

28/08/23

Alles over het vernieuwde Kijkonderzoek

Nieuws Onderzoek

Het nieuwe NMO Kijkonderzoek beweegt mee met hoe Nederland anno 2023 televisiekijkt Op maandag 28 augustus is de eerste officiële meting van het vernieuwde NMO

Topics: Kijkcijfers

02/05/17

Fusiedata TV en online kijkcijfers SKO ook in Mediaview beschikbaar

Nieuws

Stichting KijkOnderzoek (SKO) levert vanaf 21 april een nieuwe, verrijkte dataset aan de markt waarbij de online kijkcijfers en TV kijkcijfers met elkaar zijn gefuseerd.

Topics: Kijkcijfers, Online Video

19/07/16

TV in Nederland eerste helft 2016

Onderzoek

Internettoegang via het TV-toestel in 37% van de Nederlandse huishoudens. 87% van de huishoudens heeft digitale TV en in bijna twee op de drie huishoudens

Topics: Kijkcijfers, Online Video

12 december

Webinar: De Kracht van Creatie

Ben je ook benieuwd hoe je de impact van commercials kunt verhogen? Samen met neuromarketingbureau

16 maart

Foto’s TV Jaarrapport 2022

Donderdag 16 maart presenteerde Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Bekijk hier alle foto’s van

30 november

Webinar: International Knowledge Exchange on Audience Measurement

Op donderdag 30 november krijgt de internationale media- en reclame-industrie een online update en de gelegenheid

Data Analist Video

Talpa Network is per direct op zoek naar Data Analist Video. Als Data analist Video kom je terecht in het Data Analytics

Research & Public Affairs Expert

Ben jij een ervaren (media)onderzoeker met een liefde voor TV en video? Heb je de gave om iets ingewikkelds, makkelijk uit

Inventory Planner

Ster zoekt ter uitbreiding van het team een energieke inventory planner met een goed analytisch vermogen. Je bent verantwoordelijk voor het

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met