Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

10/12/18
Kijktijd in november gestegen in alle categorieën

De kijktijd voor ‘het grote scherm’ is in november toegenomen. De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 203 minuten over de gehele dag in november 2018, dit is 1,5% hoger dan een jaar geleden. Daarin zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. In november 2018 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 188 minuten. In november 2017 was dit 187 minuten. Een stijging van 0,5%. Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 11,5% (23,3 minuten) van de totale kijkdichtheid in de maand november, een record niveau.

De publieke omroepen behaalden in november 2018 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 31,2%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 22,0% en de Talpa TV zenders 15,5%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 33,7%, de zenders van RTL Nederland 26,0% en de Talpa TV zenders 19,1%.

Kijktijd naar 'het grote scherm' in november in alle categorieen gestegen Kijktijd naar 'het grote scherm' in november in alle categorieen gestegen

Kijktijd naar 'het grote scherm' in november in alle categorieen gestegen

Kijktijd naar 'het grote scherm' in november in alle categorieen gestegen

SKO LIGHT
De SKO light zenders bereikten in november 2018 81,0% van de Nederlandse bevolking van zes jaar en ouder. In huishoudens die beschikken over digitale ontvangst lag dit percentage op 84,6%. Gezamenlijk behaalden de SKO Light zenders een marktaandeel van 2,5%. Op Kijkonderzoek.nl zijn week- en maandrapporten van de SKO light zenders beschikbaar.

Bron: Stichting KijkOnderzoek.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

15/01/24

Uitgesteld kijken tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld

Nieuws Kennis

Met de overstap naar het nieuwe kijkonderzoek van het NMO, eind augustus van afgelopen jaar, is er ook een keuze gemaakt om de kijkcijfers niet

Topics: Kijkcijfers

07/02/23

Screenforce start 3e editie van masterclass TV Masters

Persberichten Kennis

Na twee succesvolle edities van TV Masters start op 23 maart 2023 een nieuwe masterclass. Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant. Wil jij

Topics: Online Video, Regelgeving TV-reclame, TV-reclame, Kijkcijfers, Mediabestedingen

30/08/21

Recordgroei TV-reclamemarkt in eerste helft 2021

Nieuws

De TV-reclamemarkt laat een krachtig herstel zien in de eerste helft van het jaar. De markt voor spot- en non-spotbestedingen is uitgekomen op € 406

Topics: Kijkcijfers, Online Video, Reclame-effect, TV Jaarrapport

5 maart

TV Jaarrapport 2024

Presentatie voor het TV Jaarrappport Het is weer tijd om samen vooruit te blikken én terug

18 maart

MIE’25

Revolutionising Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI Op 18 en 19 maart 2025

1 april

The New Life of the Living Room 2025

Wist je dat voor 51% van de kijkers lineaire tv de eerste keuze is wanneer ze

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met