Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • SPOT TV via mobiele devices groeit

    01/01/15 Kinder- en jeugd reclame code

    De kinder- en jeugd reclamecode is voor die reclame-uitingen die zich richten op kinderen, minderjarigen en jeugdigen.

    De wijze waarop kinderen, minderjarigen en jeugdigen reclame-uitingen waarnemen en/of daarop reageren, hangt af van hun leeftijd, ervaring en de manier waarop de reclame-uiting onder hun aandacht wordt gebracht. Om hier zorgvuldig mee om te gaan zijn de volgende regels van belang voor adverteerders, zenders en bureaus:

    • Reclame gericht op kinderen (12 jaar of jonger) mag niet in woord, geluid of beeld bevatten waardoor kinderen op enigerlei wijze worden misleid over de mogelijkheid en eigenschappen van het aangeboden product.
    • Reclame gericht op kinderen mag hen geen morele of fysieke schade berokkenen. Om kinderen hiervoor te beschermen mogen reclames niet tot aankoop van een bepaald product aanzetten door te profiteren van hun onervarenheid of goedgelovigheid. Of er rechtstreeks toe aanzetten hun ouders of anderen te overreden tot aankoop van producten waarvoor reclame wordt gemaakt (zeurverbod). Reclames mogen ook niet profiteren van het speciale vertrouwen dat kinderen hebben in ouders, leerkrachten of anderen. Kinderen mogen in reclames niet zonder reden in gevaarlijke situaties worden getoond.
    • Reclame gericht op kinderen mag niet suggereren dat het hebben/niet hebben van een bepaald product hen fysiek of sociaal voordeel/nadeel biedt.
    • Bij het verzamelen van persoonsgegevens moet al het mogelijke worden gedaan om het kind en/of zijn ouder te informeren over de doeleinden waarvoor de gegevens worden verwerkt.
    • De voedingsmiddelenindustrie heeft zichzelf de restrictie opgelegd geen reclame te maken gericht op kinderen onder de 7 jaar.
    • Tevens heeft het vertegenwoordigende orgaan van de voedingsmiddelen (de FNLI) haar leden opgeroepen geen reclames te maken gericht op kinderen jonger dan 12 jaar.

    Kijk hier voor meer informatie over de kinder- en jeugd reclame code.

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 9 maart - Webinar Screenforce TV Jaarrapport 2020
  • 10 maart - RTL AdConnect: Your guide to Addressable TV in Europe
  • 23 - 25 maart - Festival of Marketing
  • 25 maart - Mediatel - Videoscape Europe
  • 8 april - Koffiedik Kijken Koffie Toer
  • 21 - 22 april - The Future of Brands and Marketing
  • 22 april - Dutch Marketing Awards
  • 8-10 juni - ANGA COM
  • 2 september - AMMA Awards

vacatures

  • Open sollicitatie – Ster
  • ViacomCBS – Project Manager

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • Deze week op het #CommercialPrikbord: Kruidvat, FreelanceFactoring en @VanMoof. Het e-bikemerk laat op een bijzonde… twitter.com/i/web/status/13673…

    4 maart 2021 08:54

  • Van 23 tot en met 25 maart vindt het Festival of Marketing plaats, met een indrukwekkende lijst van Engelse en inte… twitter.com/i/web/status/13666…

    2 maart 2021 09:16

  • RT @michel_screen: Aan het woord de grootste adverteerder in 2020. #albertheijn . pic.twitter.com/q86AyMaOCJ

    25 februari 2021 14:45

  • RT @michel_screen: #CBS/Viacom komt via VS, Canada naar de Nordics met haar nieuwe SVOD propositie: #ParamountPlus. Eens kijken wannee… https://t.co/652ux6pnhu

    25 februari 2021 14:45

  • Er staan drie ‘sport’-gerelateerde commercials op het #CommercialPrikbord, die van @SaveSalla, @CentrFit en… twitter.com/i/web/status/13649…

    25 februari 2021 14:37

  • Op dinsdag 9 maart is het zover: dan presenteert Screenforce via een webinar de resulta… twitter.com/i/web/status/13648…

    25 februari 2021 09:59

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce