Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

10/10/22
Marketing in oorlogstijd: kijk naar de tips van Field en Ritson

Afgelopen week publiceerde Adformatie dat het consumentenvertrouwen in september op een historisch dieptepunt is beland (-59). Economen schatten de kans op een recessie in de eurozone de komende twaalf maanden op 80 procent in. Adformatie heeft het over ‘marketing in oorlogstijd’ en ze stellen de vraag ‘Is het nog wel zinvol om te blijven investeren in je merk?’. Op basis van onderzoek antwoord Adformatie zelf dat het zinvol is om – acyclisch – te blijven adverteren.

Investeer tijdens een recessie
In 2020 hebben The Global TV Group en Screenforce marketinggoeroe ’s Peter Field en Mark Ritson gevraagd hun visie te geven over de inzet van media tijdens recessies. Inmiddels zijn deze presentaties weer actueel geworden. Volgens de theorie van de excess share of voice (ESOV) moet je volgens Field en Ritson tijdens een recessie juist meer investeren. Om de voorsprong op de concurrentie te behouden, zo niet uit te bouwen. Als je stopt met adverteren is de kans groot dat je marktaandeel sterk is gedaald na de recessie.

Lever meer informatie over je product
Afgelopen augustus heeft Ad Alliance onderzoeksbureau Dynata onderzoek laten uitvoeren naar de invloed van de inflatie op merken. Dynata formuleert op basis van het onderzoek concrete aanbevelingen voor adverteerders. Bijvoorbeeld maak gebruik van de verminderde merkvastheid en voorzie in de toegenomen informatiebehoefte.

Je kan de pdf van de sheets van de presentatie hier downloaden. En kijk hier de presentatie en het webinar van Peter Field terug:

Bekijk hier de presentatie en webinar van Mark Ritson:

De resultaten van het Ad Alliance onderzoek vind je hier.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

29/09/22

Wat kunnen merken doen in tijden van inflatie?

Nieuws Onderzoek

Ad Alliance heeft afgelopen augustus onderzoeksbureau Dynata onderzoek laten uitvoeren naar de invloed van de inflatie op merken. In hoeverre heeft de inflatie ook invloed

Topics: Reclame-effect, ROI

28/09/20

Verslag webinar Mark Ritson: Investeren tijdens recessie

Nieuws

Op dinsdag 22 september liet Mark Ritson in een webinar zijn licht schijnen over de corona-crisis en adviseerde over het wel of niet extra investeren

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame

27/05/20

Webinar Peter Field over adverteren tijdens de coronacrisis: een terugblik

Nieuws Covid 19

Op dinsdag 26 mei vond de webinar met marketinggoeroe en ROI deskundige Peter Field plaats, georganiseerd door egta, The Global TV Group en Screenforce. Onderwerp

20/10/20

Beeld van wat TV is veranderd, vertrouwen in TV-reclames groter dan andere platforms

Nieuws Onderzoek

Volgens nieuw onderzoek in opdracht van WPP dochter Finecast is het beeld dat kijkers van TV hebben de afgelopen vijf jaar veranderd door de technologische

Topics: Jongeren en media, Reclame-effect, TV-reclame

11/02/16

Meer aandacht voor reclame rond TV-content dan YouTube-content

SPOT Watching the devices

Onderzoek

Meer aandacht voor reclame rond TV-content dan rond YouTube-content. Dit blijkt uit onderzoek van COG Research uit Engeland dat afgelopen september gepresenteerd is op het

Topics: Jongeren en media, Online Video, TV-reclame

25/09/24

Screenforce Day 2024: de kracht van premium content

Nieuws Inspiratie Kennis

Op dinsdagmiddag 24 september werd in de Johan Cruijff Arena Screenforce Day 2024 georganiseerd. Het programma bestond uit 2 delen: The Future of TV Advertising,

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame, Mediabestedingen

9 -
10 december

The Future Of TV Advertising

Al meer dan 15 jaar is The Future of TV Advertising Global hét internationale event waar

8 januari

Koffiedik Kijken 2026

Op donderdag 8 januari 2026 verwelkomt KIT traditiegetrouw de marketingcommunicatie-industrie in het Koninklijk Instituut voor de

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Manager marketingcommunicatie

Weet jij het Nederlandse publiek te verleiden met onze hoogwaardige content? Doe je dat met crossmediale campagnes, waarbij je digitale marketing

Accountmanager

Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met