Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

01/10/21
Mediabesluit

Het mediabesluit is een nadere uitwerking van de Mediawet. In het mediabesluit worden de begrippen die in de Mediawet worden gebruikt uitgelegd.

Voor adverteerders, zenders en bureaus is vooral de definitie van niet vermijdbare uitingen van belang. Dit zijn reclame-uitingen die behoren tot het normale straatbeeld en die zonder opzet en zonder nadruk gedurende enkele seconden in een programmaonderdeel voorkomen.

  • Toegestane vermijdbare reclame-uitingen: het tonen of vermelden van een product in een programma van informatieve of educatieve aard als het past binnen de context van het programma, het geen afbreuk doet aan de programmaformule of integriteit van het programma, het niet op een overdreven of overdadige wijze plaatsvindt en er geen sprake is van specifieke aanprijzingen van producten of diensten. Dit geldt ook voor alle andere programma’s behalve als deze specifiek zijn bedoeld voor kinderen onder de 12 jaar.
  • In informatieve of educatieve programma’s mogen vermijdbare reclame-uitingen zitten die bestaan uit het aankondigen of recenseren van boeken, video’s, cd’s en andere culturele uitingen en ook van toneel-, muziek- en filmuitvoeringen, tentoonstellingen en soortgelijke evenementen van kunstzinnige aard.
  • Een evenementen mag vermijdbare reclame-uitingen bevatten als het evenementen niet voornamelijk bestemd is om als programma’s te worden uitgezonden en de uitingen niet overheersend zijn.

Kijk hier voor meer informatie over het mediabesluit.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

18/07/23

Nieuwe AI-tool stelt visuele leeftijd modellen alcoholreclame objectief vast

Nieuws Persberichten

Vanaf vandaag gaat STIVA werken met de artificial intelligence leeftijdsverificatietool van het bedrijf No-Kno. Deze AI-tool is op basis van meer dan 100.000 gezichten getraind

Topics: Regelgeving TV-reclame

26/05/16

Sreenforce-zenders blij met meer flexibiliteit Europese reclameregels

SPOT Europese Regelgeving

Kennis

De Europese Commissie heeft op 25 mei jl. haar voorstel voor een aangepaste audiovisuele richtlijn (AVMSD) gepubliceerd. De aanpassingen in het voorstel zorgen voor flexibilisering

Topics: Regelgeving TV-reclame, TV-reclame

01/10/21

Reclamecode alcoholhoudende dranken

SPOT Reclamecode alcoholhoudende dranken

Kennis

STIVA staat voor stichting verantwoord alcoholgebruik. Deze stichting is de brancheorganisatie van de alcohol producerende industrie in Nederland. De STIVA heeft een reclamecode alcoholhoudende dranken

Topics: Regelgeving TV-reclame

18 september

Screenforce Meets DMEXCO

Op 18 en 19 september zullen de grote spelers en nieuwkomers uit de industrie samenkomen om

24 september

Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising

Maak je klaar voor een middag Future of TV Advertising tijdens Screenforce Day 2024! We hebben

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Head of Marketing

Als Head of Marketing Benelux & Nordics bij BBC Studios ben je verantwoordelijk voor het versterken van de aanwezigheid in de

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met