Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

29/04/20
Merkbouw in crisistijd: nu zaaien, straks oogsten?

André Koster heeft voor adformatie.nl de conjunctuur-data van het CBS van de afgelopen twee decennia op de Effie-database gelegd. Conclusies: 1 In een recessie wint thema vaak van promo. Daar zijn waarschijnlijk de lagere mediatarieven mede debet aan. Bovendien zie je bij recessies meer inhaakcampagnes: een thema-verhaal is nu eenmaal sneller op te tuigen dan een activatiecampagne, nog los van het feit dat de winkelvloer zich zeker nu niet leent voor promo-acties. 2 Awareness realiseren is eenvoudiger in crisistijd. 3 En merkvoorkeur is goed op te bouwen in een laagconjunctuur, met minder budget. Wat dit in ieder geval leert, is dat het wellicht aan te raden is – mits je budgetten het toelaten – om in crisistijd te zaaien, zodat je na de crisis kunt oogsten.

Lees het gehele artikel op Adformatie.nl.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

Data Analist

Binnen het Data & Strategy team houden we ons onder andere bezig met het leveren

Commercial Traffic & AVS Specialist

Commercial traffic & AVS vormt samen met Campaign Planning het Sales Operations team. En sámen

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

16 maart

TV Jaarrapport 2020 | Screenforce

Donderdag 16 maart presenteert Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Met hoeveel procent is de

25 april

The Future of Brands conferentie – 25 en 26 april

Vlak voor de feestdagen zijn de thema’s bekend gemaakt van de The Future of Brands

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en