Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

29/04/20
Merkbouw in crisistijd: nu zaaien, straks oogsten?

André Koster heeft voor adformatie.nl de conjunctuur-data van het CBS van de afgelopen twee decennia op de Effie-database gelegd. Conclusies: 1 In een recessie wint thema vaak van promo. Daar zijn waarschijnlijk de lagere mediatarieven mede debet aan. Bovendien zie je bij recessies meer inhaakcampagnes: een thema-verhaal is nu eenmaal sneller op te tuigen dan een activatiecampagne, nog los van het feit dat de winkelvloer zich zeker nu niet leent voor promo-acties. 2 Awareness realiseren is eenvoudiger in crisistijd. 3 En merkvoorkeur is goed op te bouwen in een laagconjunctuur, met minder budget. Wat dit in ieder geval leert, is dat het wellicht aan te raden is – mits je budgetten het toelaten – om in crisistijd te zaaien, zodat je na de crisis kunt oogsten.

Lees het gehele artikel op Adformatie.nl.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

Projectcoördinator

Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen

PR Manager

Paramount Global (NASDAQ: PARA, PARAA) is a leading global media and entertainment company that creates

(Junior) Digital Campaign Manager

Talpa Media Solutions is de verkooporganisatie voor vier Nederlandse commerciële televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9

6 september

Cross Media Café: Nieuwsvoorziening van de Toekomst

Op dinsdag 6 september organiseren we in samenwerking met Beeld & Geluid weer een gloednieuw

12 september

‘Best of IBC-tour’ 2022

Van 9 tot en met 12 september vindt in RAI Amsterdam de International Broadcast Convention

9 -
12 september

IBC 2022

Van 9-12 september 2022 is de International Broadcasting Convention, ’s werelds meest invloedrijke media, entertainment

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en