Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

25/01/16
Technische voorschriften commercials en billboards

Postproductiebedrijven moeten rekening houden met de nieuwe technische voorschriften voor commercials en billboards. Het materiaal dat zij aanleveren bij de Screenforce-zenders moet aan deze voorschriften voldoen.

Aanlevering van commercials gebeurt tegenwoordig met een zogenaamd secured FTP-protocol. Postproductiebedrijven die nog geen FTP-account hebben, kunnen dit via de ontvangende zender aanvragen. Meer informatie vind je in dit bericht op onze website.

Dertien onderdelen aangepast
Vanwege de vele Engelse termen en de internationalisering van de TV-broadcastindustrie zijn de technische voorschriften alleen nog in het Engels beschikbaar. De voorschriften zijn in totaal op een dertiental onderdelen aangepast.

Een overzicht van de wijzigingen:

  1. Videospecificatie is gecorrigeerd volgens EBU-aanbeveling (1080i/25)
  2. Referenties naar de normen zijn geactualiseerd en inhoudelijk gecontroleerd
  3. Onder beeldverhouding zijn de subformaten uitgebreider beschreven
  4. Toegevoegd zijn paragrafen over velddominantie (field dominance), beeldkwaliteit en fotogevoelige epilepsie
  5. Audioformaten zijn gereduceerd naar twee varianten, beide in een acht kanaalindeling
  6. Toelichting op de audioformaten staat nu in een paragraaf audio channel distribution aspects en bevat informatie over down mix, dialoogpositionering en het synchroon zijn tussen kanalen onderling
  7. Maximum luidheid is gewijzigd van +8 LU momentele luidheid naar +5 LU kortetermijnluidheid
  8. Toegevoegd is de waarschuwing om geen technieken te gebruiken die leiden tot luidheidverschil tussen stereo en meerkanaalsgeluid of tot manipulatie van de luidheidmeting in het algemeen.
  9. Toepassing van spots met voornamelijk of uitsluitend achtergrondgeluid staat nu beschreven in een aparte paragraaf low loudness level content
  10. Toegevoegd is een paragraaf over audiokwaliteit waarin ook mixageaspecten en het synchroon zijn tussen audio en video zijn meegenomen
  11. Informatie over tijdcode staat nu bij de videoaspecten aangezien die paragraaf nu ook een eis omtrent de GOP-tijdcodering bevat
  12. Paragraaf over aanlevering bevat nu SSH FTP
  13. Quick reference guide is opgeschoond aan de hand van de wijzigingen in het document

Download de nieuwe technische voorschriften voor commercials en billboards.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

08/12/21

Addressable TV: nieuwe kansen adverteerders om consument te bereiken

Nieuws Kennis

Smartclip, een video advertising bureau dat onderdeel is van de RTL Group, heeft een nieuw rapport gepubliceerd over addressable TV. In het rapport wordt voor

Topics: HbbTV, Targetted TV Advertising, Techniek, TV-reclame

01/02/22

Het vooruitkijken van TV-programma’s neemt toe, vooral onder jongeren

Nieuws Onderzoek Persberichten

Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2021 Screenforce heeft de belangrijkste video-ontwikkelingen uit het Trends in Digitale Media onderzoek onder internettende Nederlanders samengevat. Zo

Topics: Jongeren en media, Techniek

20/07/17

Online bereiksonderzoek NOBO uitgebreid met global mediabrands

Social media - 1

Nieuws

VINEX heeft de rapportage van Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) uitgebreid met global mediabrands zoals Facebook, Google en Twitter. NOBO gaf sinds vorig najaar al een

Topics: Techniek

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

10 december

The Future of TV Advertising Global 2024

Recente onderzoeken van Kantar laten zien dat het aantal nieuwe Britse abonnees op VOD-diensten het laagste

10 december

Webinar: VIDEO OBSERVER 2024

Video Observer 2024 VIA nodigt je graag uit op de presentatie van de nieuwe editie van

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Client Lead

Media Reverse is per direct op zoek naar Client Lead. In deze rol ben je het eerste aanspreekpunt voor klanten en

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met