Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

30/10/17
Online TV-dienst NLZIET breidt aanbod uit met live en replay TV

De Nederlandse online TV-dienst NLZIET, een initiatief van NPO, RTL en SBS, introduceert live televisie en replay TV. Hiermee breidt NLZIET het TV-aanbod, zoals series, films, documentaires en shows, flink uit. Nu kunnen abonnees lineair en in hoge kwaliteit naar alle programma’s van NPO, RTL en SBS kijken, en teruggaan naar het begin als een programma al gestart is. Ook kunnen nog meer uitzendingen worden teruggekeken.

In 2014 lanceerden NPO, SBS en RTL samen NLZIET, een video on demand-dienst waarmee reclamevrij, tot 365 dagen terug, hun online TV-aanbod bekijken. Door livestreams en replay TV toe te voegen breidt NLZIET het aanbod nu uit met meer programma’s van deze broadcasters, waaronder ook een groter aanbod internationale series en films.

Directe relatie met haar kijkers, zonder tussenkomst operators
Online TV-kijken, zowel live als uitgesteld, is niet nieuw in Nederland en wordt al jaren aangeboden door operators als KPN, VodafoneZiggo en T-Mobile. Uniek aan NLZIET is dat NPO, RTL en SBS nu een directe relatie met haar kijkers krijgt zonder tussenkomst van de platforms van de operators. Dit stelt deze broadcasters in staat om hun diensten aan de abonnees in de nabije toekomst verder uit te breiden en verder te personaliseren.

Uitgebreide test
Deze zomer startte NLZIET een bèta onder haar abonnees om de nieuwe functies op de website en in de apps voor Android en iOS te testen. Samen met haar abonnees testte NLZIET zo de nieuwe features en het grotere aanbod. Op basis van de feedback zijn nieuwe functies aangescherpt en geoptimaliseerd. De testers hebben zo geholpen het nieuwe NLZIET klaar te maken voor livegang.

Niels Baas, Managing Director bij NLZIET, over het uitgebreide aanbod. “Met NLZIET bieden we Nederlandse consumenten al drie jaar de vrijheid om online TV te kijken waar en wanneer het hen uitkomt. Met de nieuwe functies breiden we deze vrijheid en het keuzeaanbod verder uit. De eerste reacties van onze abonnees zijn veelbelovend. De nieuwe functies en het uitgebreide aanbod bieden dan ook eindeloos kijkplezier voor elke leeftijd.

Vernieuwd design
De lancering gaat gepaard met een nieuwe look en feel die past bij televisiekijken voor de nieuwe generatie. Sinds de lancering in 2014 heeft NLZIET continu gewerkt aan het verbeteren van de dienst. De verbeterde functies en het uitgebreide aanbod betekenen een grote stap, die wordt aangevuld en onderstreept door het nieuwe design. “We ontwikkelen de dienst continu en blijven verbeteringen doorvoeren”, zegt Baas. “NLZIET heeft een uitgebreide wensenlijst. We werken alweer aan nieuwe functies en een nog groter aanbod.” licht hij een tipje van de sluier op.

Overal kijken
NLZIET is te gebruiken via de website www.nlziet.nl en apps voor diverse Smart TV’s, iOS en Android platforms. Met Chromecast en AirPlay kunnen abonnees het aanbod van NLZIET van mobiele apparaten naar hun televisie streamen. Binnenkort wordt er tevens een app voor de PlayStation 4 toegevoegd.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

01/02/22

Het vooruitkijken van TV-programma’s neemt toe, vooral onder jongeren

Nieuws Onderzoek Persberichten

Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2021 Screenforce heeft de belangrijkste video-ontwikkelingen uit het Trends in Digitale Media onderzoek onder internettende Nederlanders samengevat. Zo

Topics: Jongeren en media, Techniek

15/12/21

Screenforce publishers roepen markt op om nieuwe online luidheidsnorm te omarmen

Kennis Nieuws

De Nederlandse online publishers, aangesloten bij Screenforce, doen een oproep aan adverteerders en producenten van commercials om de nieuwe luidheidsnorm voor online commercials te omarmen.

Topics: Luidheid reclame, Online Video, Techniek

08/12/21

Addressable TV: nieuwe kansen adverteerders om consument te bereiken

Kennis Nieuws

Smartclip, een video advertising bureau dat onderdeel is van de RTL Group, heeft een nieuw rapport gepubliceerd over addressable TV. In het rapport wordt voor

Topics: HbbTV, Targetted TV Advertising, Techniek, TV-reclame

Projectcoördinator

Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen

PR Manager

Paramount Global (NASDAQ: PARA, PARAA) is a leading global media and entertainment company that creates

(Junior) Digital Campaign Manager

Talpa Media Solutions is de verkooporganisatie voor vier Nederlandse commerciële televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9

6 september

Cross Media Café: Nieuwsvoorziening van de Toekomst

Op dinsdag 6 september organiseren we in samenwerking met Beeld & Geluid weer een gloednieuw

9 -
12 september

IBC 2022

Van 9-12 september 2022 is de International Broadcasting Convention, ’s werelds meest invloedrijke media, entertainment

15 september

Ster Focus

Tijdens Ster Focus blikken we op donderdag 15 september tijdens een online sessie van 12.00

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en