Streamingdienst SkyShowtime gaat later dit jaar van start

Nederland krijgt er later dit jaar nog een streamingdienst bij: SkyShowtime wordt later dit jaar gelanceerd. Dat heeft Paramount Benelux gemeld. De prijs van de dienst is nog niet bekend. SkyShowtime is een gezamenlijke dienst van ViacomCBS en Comcast, twee van de grootste mediabedrijven van de Verenigde Staten. In de VS worden deze studio’s vertegenwoordigd […]

RTL Nederland noteert beste halfjaarcijfers ooit

RTL Nederland heeft een uitstekend eerste halfjaar achter de rug. CEO Sven Sauve spreekt zelfs van ‘het beste halfjaar uit onze geschiedenis’. “De eerste helft van 2022 is het beste halfjaar uit onze geschiedenis, zowel qua omzet als Adjusted EBITA. De groei in de tv-advertentiemarkt heeft doorgezet. Dankzij uitstekende kijkcijfers hebben we die groei ook […]

Nationaal Media Onderzoek (NMO) kiest Nielsen voor uitvoering Cross Media Monitoring

Nationaal Media Onderzoek (NMO), dat de belangen van de Nederlandse media-industrie behartigt, en Nielsen kondigen vandaag een vijfjarige overeenkomst aan, waarbij Nielsen de exclusieve leverancier wordt van de Cross Media Monitoring voor TV, Radio en Digitaal. Vanaf 1 januari 2023 zal Nielsen haar producten en diensten inzetten om inzicht te geven in de cross mediale […]

Halfjaarcijfers Ster: 109,5 miljoen euro omzet

In het eerste halfjaar van 2022 is de omzet van Ster gestegen ten opzichte van voorgaande jaren. Televisie, radio en online zijn in de eerste helft van 2022 samen goed voor 109,5 miljoen euro. Dit is 13% hoger dan in 2021, toen de teller na een halfjaar op 97,2 miljoen euro stond. Op televisie ziet […]