VodafoneZiggo, RTL Nederland en Talpa Network starten in 2023 met Addressable TV

VodafoneZiggo, RTL Nederland (Ad Alliance) en Talpa Network (Talpa Media Solutions) gaan in 2023 werk maken van addressable adverteren. Dit bevestigt Talpa Network desgevraagd aan Marketing Report, terwijl Ton Rozestraten, Chief Commercial Officer van RTL Nederland en CEO van het eigen reclameverkoopbedrijf Ad Alliance, dit bekend heeft gemaakt in een presentatie voor mediabureaus. Lees hier […]

Ziggo Sport verwerft exclusieve rechten UEFA clubvoetbal

Ziggo Sport heeft de exclusieve media-rechten verworven voor de UEFA Champions League, de UEFA Europa League en de UEFA Europa Conference League. De afspraken met UEFA gelden voor drie voetbalseizoenen: van medio 2024 tot medio 2027. Daarmee komen de belangrijkste Europese clubcompetities voor het eerst onder één dak. Alle wedstrijden en hoogtepunten zijn exclusief te […]

XITE breidt uit met interactieve tv app

Het van origine Nederlandse muziekvideoplatform XITE breidt het bereik van de interactieve tv app verder uit. De app was voorheen enkel toegankelijk via Ziggo, maar is vanaf nu ook beschikbaar voor KPN klanten en via Amazon Fire Stick. Samsung TV wordt hier binnenkort ook aan toegevoegd. Het platform vergroot hiermee het bereik in Nederland aanzienlijk. […]

Bestedingen TV-reclamemarkt komen uit op € 460 miljoen (+13%)

De markt voor spot- en non-spotbestedingen is uitgekomen op een record van € 460 miljoen, een groei van 13%. Screenforce is positief over de verwachtingen voor de spotmarkt voor de tweede helft van 2022 en voorspelt een groei van 6% tot 8% voor het gehele jaar. De kijkersmarkt laat een ander beeld zien. De TV-schermtijd […]