Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

23/01/17
Philips zet eerste stappen in programmatic advertentiemarkt

Improve Digital, het alles-in-een video advertentieplatfrom voor uitgevers, content providers en broadcasters, sluit een samewerkingsovereenkomst met TP Vision Philips. TP Vision Philips is een van ‘s werelds voornaamste fabrikanten van monitors en LCD TV’s. De Philips TV-sets zullen video programmatic advertentiecampagnes op de smart TVs in de Europese markt aanbieden met behulp van Improve Digital’s full-stack platform: 360 Polaris.

Met deze samenwerking zet Philips haar eerste stappen in de programmatic advertentiemarkt. Vanaf nu biedt ze adverteerders een nieuw kanaal om met hun high-quality boodschappen haar doelgroepen te bereiken, zonder de tussenkomst van adblockers. Improve Digital zal Philips ondersteunen in het verkopen van hun Smart TV inventory, en maakt het voor de TV fabrikant zo mogelijk om een nieuwe inkomstenstroom te genereren.

Paulo Lopes, Partnership Manager Smart TV van Philips TV: “Dit is een volledig nieuwe stap voor ons en onze keuze is op Improve Digital gevallen omdat ze in de programmatic markt een expert zijn op het gebied van video.”

Kyra Steegs, Senior Video Director van Improve Digital: “We zijn ontzettend trots op onze samenwerking met TP Vision Philips, en met het feit dat we hun premium inventory kunnen koppelen aan onze technologie, data en wereldwijde video demand. Het toevoegen van het TV-scherm als device aan ons full-stack aanbod is onderdeel van onze bredere videostrategie en zorgt ervoor dat we klaar zijn voor het veranderende TV-ecosysteem. Samen kunnen we kijkers een naadloze videoadvertentie beleving bieden, en marketeers en adverteerders toegang geven tot het potentieel van niche targeting.”

De samenwerking betekent voor adverteerders, nu hun programmatic campagnes op het grote scherm te zien zijn, dat deze de impact en kwaliteit van de traditionele TV-spot evenaren. Nu programmatic campagnes concurreren met de traditionele TV-spots, zullen deze campagnes zich van overdag naar ‘s avonds verplaatsen, ook tijdens primetime TV.

Bron: Nederlands MediaNieuws

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

16/10/23

Ondertitelde TV-commercials zijn effectiever en inclusiever

Onderzoek Kennis Nieuws

In ons land wonen 1,5 miljoen mensen die doof of slechthorend zijn. Met ondertiteling van TV-commercials kunnen adverteerders hun product en dienstenaanbod divers en inclusief

Topics: Techniek, TV-reclame

14/06/16

Adressable TV is here to stay

SPOT Beet tv adressable TV sprekers

Inspiratie

Beet.TV op organiseerde op 24 mei in London een congres met als thema ‘Advanced and Adressable TV’. Sky Media stuurde twee hotshots naar het event

Topics: Online Video, Targetted TV Advertising

08/12/21

Addressable TV: nieuwe kansen adverteerders om consument te bereiken

Nieuws Kennis

Smartclip, een video advertising bureau dat onderdeel is van de RTL Group, heeft een nieuw rapport gepubliceerd over addressable TV. In het rapport wordt voor

Topics: HbbTV, Targetted TV Advertising, Techniek, TV-reclame

5 maart

TV Jaarrapport 2024

Presentatie voor het TV Jaarrappport Het is weer tijd om samen vooruit te blikken én terug

18 maart

MIE’25

Revolutionising Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI Op 18 en 19 maart 2025

1 april

The New Life of the Living Room 2025

Wist je dat voor 51% van de kijkers lineaire tv de eerste keuze is wanneer ze

Marketing Executive voor 16 uur per week

Ben jij gek op radio, TV en online video? Heb jij video on demand ‘uitgespeeld’ en vaak je oortjes in voor

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met