Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

23/01/17
Philips zet eerste stappen in programmatic advertentiemarkt

Improve Digital, het alles-in-een video advertentieplatfrom voor uitgevers, content providers en broadcasters, sluit een samewerkingsovereenkomst met TP Vision Philips. TP Vision Philips is een van ‘s werelds voornaamste fabrikanten van monitors en LCD TV’s. De Philips TV-sets zullen video programmatic advertentiecampagnes op de smart TVs in de Europese markt aanbieden met behulp van Improve Digital’s full-stack platform: 360 Polaris.

Met deze samenwerking zet Philips haar eerste stappen in de programmatic advertentiemarkt. Vanaf nu biedt ze adverteerders een nieuw kanaal om met hun high-quality boodschappen haar doelgroepen te bereiken, zonder de tussenkomst van adblockers. Improve Digital zal Philips ondersteunen in het verkopen van hun Smart TV inventory, en maakt het voor de TV fabrikant zo mogelijk om een nieuwe inkomstenstroom te genereren.

Paulo Lopes, Partnership Manager Smart TV van Philips TV: “Dit is een volledig nieuwe stap voor ons en onze keuze is op Improve Digital gevallen omdat ze in de programmatic markt een expert zijn op het gebied van video.”

Kyra Steegs, Senior Video Director van Improve Digital: “We zijn ontzettend trots op onze samenwerking met TP Vision Philips, en met het feit dat we hun premium inventory kunnen koppelen aan onze technologie, data en wereldwijde video demand. Het toevoegen van het TV-scherm als device aan ons full-stack aanbod is onderdeel van onze bredere videostrategie en zorgt ervoor dat we klaar zijn voor het veranderende TV-ecosysteem. Samen kunnen we kijkers een naadloze videoadvertentie beleving bieden, en marketeers en adverteerders toegang geven tot het potentieel van niche targeting.”

De samenwerking betekent voor adverteerders, nu hun programmatic campagnes op het grote scherm te zien zijn, dat deze de impact en kwaliteit van de traditionele TV-spot evenaren. Nu programmatic campagnes concurreren met de traditionele TV-spots, zullen deze campagnes zich van overdag naar ‘s avonds verplaatsen, ook tijdens primetime TV.

Bron: Nederlands MediaNieuws

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

01/02/22

Het vooruitkijken van TV-programma’s neemt toe, vooral onder jongeren

Nieuws Onderzoek Persberichten

Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2021 Screenforce heeft de belangrijkste video-ontwikkelingen uit het Trends in Digitale Media onderzoek onder internettende Nederlanders samengevat. Zo

Topics: Jongeren en media, Techniek

15/12/21

Screenforce publishers roepen markt op om nieuwe online luidheidsnorm te omarmen

Kennis Nieuws

De Nederlandse online publishers, aangesloten bij Screenforce, doen een oproep aan adverteerders en producenten van commercials om de nieuwe luidheidsnorm voor online commercials te omarmen.

Topics: Luidheid reclame, Online Video, Techniek

08/12/21

Addressable TV: nieuwe kansen adverteerders om consument te bereiken

Kennis Nieuws

Smartclip, een video advertising bureau dat onderdeel is van de RTL Group, heeft een nieuw rapport gepubliceerd over addressable TV. In het rapport wordt voor

Topics: HbbTV, Targetted TV Advertising, Techniek, TV-reclame

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en