Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

13/05/24
TV als reclameplatform transparant en toegankelijk maken

Adverteerders meer inzicht geven in de ingekochte TV-campagnes en TV-data beter toegankelijk maken, dat is het doel van het TIP-Dashboard. De gratis tool van Screenforce zorgt ervoor dat adverteerders en mediabureaus altijd en overal – in één oogopslag – inzicht in hun TV-campagnes hebben.

Het TIP-Dashboard is beschikbaar voor bestaande TIP-gebruikers en voor (media)bureaus die via andere platforms inkopen. Maar ook adverteerders, die de inkoop aan hun bureau overlaten, kunnen met het dashboard zelf op elk moment inzage hebben in het aangevraagde en geboekte budget, de ingekochte en gerealiseerde GRP’s verdeeld over Ster, Ad Alliance en Talpa Network.

Naast het aantal gerealiseerde GRP’s, zie je sinds kort ook het aantal gerealiseerde impressies van je campagnes terug in het TIP-Dashboard. TV wordt steeds meer aangevuld met online video. In de nabije toekomst zal, vanuit de Total Video gedachte, TV steeds vaker in impressies verhandeld worden. Denk bijvoorbeeld aan Addressable TV. Het bereik van TV is vergeleken met veel online platform nog steeds gigantisch. Om die reden is het ook verstandig om het bereik van TV in impressies uit te drukken.

Verder vind je in het Dashboard ook de facturen, lopende commercial(s) en de meest actuele uitzendschema’s terug. Meer informatie over TIP en het gebruik van het Dashboard vind je hier.

TIP App
Het TIP-Dashboard is ook beschikbaar in een app-versie. Naast alle campagnedata en TV-commercials bevat de app een kalender waar de belangrijkste data, zoals de start van de inkoop periode en het versturen van orderbevestigingen en facturen staan.  Ook relevante events in de TV-branche vind je hier terug. Je kunt aangeven welke kalender notificaties je wilt ontvangen waardoor je niets hoeft te missen. De TIP app is te downloaden via de Google Play Store of de App Store.

Video
Deze video neemt je in anderhalve minuut mee door het Dashboard en de TIP app:

Hoe kan ik een TIP login aanvragen?
Het gebruik van TIP is kosteloos. Het is een service die Screenforce aanbiedt namens de Nederlandse TV exploitanten. Een verzoek tot het verkrijgen van een login kan aan Screenforce verstuurd worden via info@screenforce.nl.

Over TIP
TIP-Dashboard en TIP app zijn een onderdeel van de TIP applicatie. Deze biedt je de mogelijkheid om campagnes te bekijken, aan te passen, aan te vragen en commercials aan te leveren bij een van de drie aangesloten TV exploitanten, te weten Ster, Talpa Network en Ad Alliance. TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus en adverteerders die rechtstreeks inkopen bij de Ster, Talpa Network, of Ad Alliance. TIP faciliteert het gehele TV-inkoopproces: van het aanvragen en wijzigen van TV- campagnes tot en met het aanleveren van TV-commercials. Meer informatie over TIP vind je hier.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

05/03/24

Nieuw in het TIP Dashboard: gerealiseerde impressies

Nieuws Kennis

Naast het aantal gerealiseerde GRP’s, zie je vanaf nu ook het aantal gerealiseerde impressies van je campagnes terug in het TIP Dashboard. TV wordt steeds

Topics: TV-reclame

11/12/23

Screenforce lanceert TIP-Dashboard

Nieuws Persberichten

Altijd je TV campagnes op zak Vanaf heden hebben adverteerders en mediabureaus altijd en overal inzicht in hun TV campagnes met het TIP-dashboard. Directe inkopers,

Topics: TV-reclame

17/12/19

Nieuw TIP applicatie voor bekijken TV-campagnes

Nieuws Persberichten

Op dinsdag 17 december heeft Screenforce een nieuwe TIP applicatie gelanceerd. TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan reclamebureaus,

20/06/24

Screenforce opent inschrijving vierde editie TV Masters

Nieuws Kennis

De zesdelige Total Video masterclass start dit najaar Na drie succesvolle edities, gaat op donderdag 26 september de vierde masterclass TV Masters van start. TV

Topics: Kijkcijfers, Online Video, Reclame-effect, Regelgeving TV-reclame, TV-reclame, Aandacht

02/02/17

Jongeren zien 63 procent minder alcoholreclames

Screenforce Alcoholreclame en jongeren

Kennis

Uit gegevens van Stichting Kijkonderzoek geanalyseerd in samenwerking met Screenforce blijkt dat jongeren van 12 t/m 17 jaar bijna tweederde minder alcoholreclames zien in vergelijking

Topics: Jongeren en media, Reclame-effect, TV-reclame

26/11/24

Het directe verband tussen aandacht en extra winst

Onderzoek Kennis

Revolutionair onderzoek van Ebiquity en Lumen Eerder onderzoek uit het Verenigd Koninkrijk heeft aangetoond dat aandacht onder meer online resultaten zoals clicks en conversies voorspelt.

Topics: TV-reclame, Aandacht, Mediabestedingen, Reclame-effect

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

21 januari

Certificering van influencers: wat betekent dit voor jouw bureau? | Webinar

Influencer certificering webinar Influencermarketing is niet meer weg te denken uit het marketinglandschap. Om het vertrouwen

5 februari

Webinar | How your business impacts democracy: The challenges and opportunities

De Global TV Group en Screenforce nodigten je uit om te ontdekken hoe jij verantwoord en

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met