Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

11/12/23
Screenforce lanceert TIP-Dashboard

Altijd je TV campagnes op zak

Vanaf heden hebben adverteerders en mediabureaus altijd en overal inzicht in hun TV campagnes met het TIP-dashboard. Directe inkopers, mediabureaus en hun klanten kunnen toegang krijgen tot  het TIP-dashboard, dat zowel in een website variant als in een app voor IOS en Android beschikbaar is. Gebruikers krijgen in één oogopslag onder andere het aangevraagde en geboekte budget, de ingekochte en gerealiseerde GRP’s verdeeld over Ster, Ad Alliance en Talpa Network. Ook kunnen zij de lopende commercial(s) bekijken en downloaden.

Het TIP-dashboard is bedoeld om TV-data makkelijk toegankelijk te maken. Met de TIP-app hebben inkopers en adverteerders altijd alle relevante informatie bij wijze van spreken in hun broekzak zitten. Het nieuwe dashboard is beschikbaar voor bestaande TIP-gebruikers en voor (media)bureaus die via andere platforms inkopen. Maar ook adverteerders, die de inkoop aan hun bureau overlaten, kunnen met het dashboard zelf op elk moment inzage hebben in de lopende commercial en het meest actuele uitzendschema.

TIP App
Het TIP-dashboard is ook beschikbaar in een app-versie. Naast alle campagnedata en TV-commercials bevat de app een kalender waar de belangrijkste data, zoals de start van de inkoop periode en het versturen van orderbevestigingen en facturen staan. Ook relevante events in de TV-branche vind je hier terug. Bij instellingen kun je aangeven welke notificaties je wilt ontvangen en zo hoef je niets te missen. De TIP app is te downloaden via de Google Play Store of de App Store.

Screenforce Directeur Michel van der Voort over het Dashboard; “TV als reclameplatform transparant en makkelijk toegankelijk maken, dat is wat wij met TIP willen doen. Met het dashboard en vooral met de app, zetten we hier een mooie stap in. Adverteerders willen zelf op de hoogte blijven van hoe hun campagne loopt en willen ook graag (laten) zien welke commercial van hen op TV is. Dat is wat we hen bieden met de app. Voortaan dragen zij al deze informatie, samen met de factuur, in hun broekzak met zich mee. En uiteraard kunnen de TV-planners zelf ook gebruik maken van dit nieuwe dashboard.”

Over TIP
TIP biedt je de mogelijkheid om campagnes te bekijken, aan te passen, aan te vragen en commercials aan te leveren bij een van de vier aangesloten TV exploitanten, te weten Ster, Talpa Network en Ad Alliance. TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus en adverteerders die rechtstreeks inkopen bij de Ster, Talpa Network, of Ad Alliance. TIP faciliteert het gehele TV-inkoopproces: van het aanvragen en wijzigen van TV- campagnes tot en met het aanleveren van TV-commercials. Meer informatie over TIP vind je hier.  

Hoe kan ik een TIP login aanvragen?
Het gebruik van TIP is kosteloos. Het is een service die Screenforce aanbiedt namens de Nederlandse TV exploitanten. Een verzoek tot het verkrijgen van een login kan aan Screenforce verstuurd worden via info@screenforce.nl.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

26/05/20

Nederlandse TV-exploitanten introduceren platform voor aanlevering commercials

Nieuws

Na de introductie van het vernieuwde TIP platform eind 2019 is de ontwikkeling hard gegaan. TIP – het TV Informatie Punt – faciliteert nu het

30/01/20

Screenforce breidt TIP uit met interface voor TV-campagnes

Nieuws Persberichten

In december 2019 heeft Screenforce een nieuwe TIP applicatie gelanceerd. TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan reclamebureaus, mediabureaus

17/12/19

Nieuw TIP applicatie voor bekijken TV-campagnes

Nieuws Persberichten

Op dinsdag 17 december heeft Screenforce een nieuwe TIP applicatie gelanceerd. TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan reclamebureaus,

22/10/18

TV-spotmarkt groeit met 2,3% in derde kwartaal 2018

TV-sportmarkt groeit met 2,3 procent

Nieuws Persberichten

Voor het derde kwartaal op rij laat de TV-markt in 2018 een stijging zien. De TV-spotmarkt is in het derde kwartaal uitgekomen op €146 miljoen.

Topics: Mediabestedingen, TV-reclame

28/08/17

Video essentieel voor effectiviteit campagnes

Insight from the 2017 Creative Effectiveness Lions - Warc

Onderzoek Inspiratie Kennis Nieuws

Volgens een analyse door WARC – waarin de 122 inzendingen voor de categorie Creative Effectiveness Lions bij de Cannes Lions 2017 zijn onderzocht – is

Topics: Cases, Reclame-effect, TV-reclame

27/08/14

TV-markt groeit met 7% naar € 476 miljoen

V-markt groeit met 7% naar € 476 miljoen

Onderzoek

De netto bestedingen voor TV-reclame zijn in de eerste helft van 2014 uitgekomen op € 476 miljoen, een stijging van 6,7% ten opzichte van de

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, TV Jaarrapport, TV-reclame

22 mei

AMMA Awards – Diamonds are forever

Wat is er in 2024 prachtig mediawerk gemaakt. Dat moet worden gevierd! De Annual Masters in

12 juni

NIMA Marketing Day

Ontdek de Toekomst van Marketing op de NIMA Marketing Day! Op 12 juni 2025 organiseren NIMA

5 november

2025 asi International Conferences

2025 asi International Radio & Audio en Television & Video Conferences De 2025 asi International Radio

Data Entry Clerk TV/Radio NL

Nielsen zoekt een gemotiveerde teamspeler voor het AdIntel Operational TV & Radio Team. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het

Media Director

Mediaplus, onderdeel van de internationale Serviceplan Group, zoekt een ervaren en gedreven Media Director die impactvolle campagnes ontwikkelt voor toonaangevende merken

Coördinator (TV)

Nielsen is een toonaangevend wereldwijd data- en analysebedrijf dat diepgaande inzichten biedt in de mediawereld. Voor de vervanging van een collega

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met