Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

11/12/23
Screenforce lanceert TIP-Dashboard

Altijd je TV campagnes op zak

Vanaf heden hebben adverteerders en mediabureaus altijd en overal inzicht in hun TV campagnes met het TIP-dashboard. Directe inkopers, mediabureaus en hun klanten kunnen toegang krijgen tot  het TIP-dashboard, dat zowel in een website variant als in een app voor IOS en Android beschikbaar is. Gebruikers krijgen in één oogopslag onder andere het aangevraagde en geboekte budget, de ingekochte en gerealiseerde GRP’s verdeeld over Ster, Ad Alliance en Talpa Network. Ook kunnen zij de lopende commercial(s) bekijken en downloaden.

Het TIP-dashboard is bedoeld om TV-data makkelijk toegankelijk te maken. Met de TIP-app hebben inkopers en adverteerders altijd alle relevante informatie bij wijze van spreken in hun broekzak zitten. Het nieuwe dashboard is beschikbaar voor bestaande TIP-gebruikers en voor (media)bureaus die via andere platforms inkopen. Maar ook adverteerders, die de inkoop aan hun bureau overlaten, kunnen met het dashboard zelf op elk moment inzage hebben in de lopende commercial en het meest actuele uitzendschema.

TIP App
Het TIP-dashboard is ook beschikbaar in een app-versie. Naast alle campagnedata en TV-commercials bevat de app een kalender waar de belangrijkste data, zoals de start van de inkoop periode en het versturen van orderbevestigingen en facturen staan. Ook relevante events in de TV-branche vind je hier terug. Bij instellingen kun je aangeven welke notificaties je wilt ontvangen en zo hoef je niets te missen. De TIP app is te downloaden via de Google Play Store of de App Store.

Screenforce Directeur Michel van der Voort over het Dashboard; “TV als reclameplatform transparant en makkelijk toegankelijk maken, dat is wat wij met TIP willen doen. Met het dashboard en vooral met de app, zetten we hier een mooie stap in. Adverteerders willen zelf op de hoogte blijven van hoe hun campagne loopt en willen ook graag (laten) zien welke commercial van hen op TV is. Dat is wat we hen bieden met de app. Voortaan dragen zij al deze informatie, samen met de factuur, in hun broekzak met zich mee. En uiteraard kunnen de TV-planners zelf ook gebruik maken van dit nieuwe dashboard.”

Over TIP
TIP biedt je de mogelijkheid om campagnes te bekijken, aan te passen, aan te vragen en commercials aan te leveren bij een van de vier aangesloten TV exploitanten, te weten Ster, Talpa Network en Ad Alliance. TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus en adverteerders die rechtstreeks inkopen bij de Ster, Talpa Network, of Ad Alliance. TIP faciliteert het gehele TV-inkoopproces: van het aanvragen en wijzigen van TV- campagnes tot en met het aanleveren van TV-commercials. Meer informatie over TIP vind je hier.  

Hoe kan ik een TIP login aanvragen?
Het gebruik van TIP is kosteloos. Het is een service die Screenforce aanbiedt namens de Nederlandse TV exploitanten. Een verzoek tot het verkrijgen van een login kan aan Screenforce verstuurd worden via info@screenforce.nl.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

26/05/20

Nederlandse TV-exploitanten introduceren platform voor aanlevering commercials

Nieuws

Na de introductie van het vernieuwde TIP platform eind 2019 is de ontwikkeling hard gegaan. TIP – het TV Informatie Punt – faciliteert nu het

30/01/20

Screenforce breidt TIP uit met interface voor TV-campagnes

Nieuws Persberichten

In december 2019 heeft Screenforce een nieuwe TIP applicatie gelanceerd. TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan reclamebureaus, mediabureaus

17/12/19

Nieuw TIP applicatie voor bekijken TV-campagnes

Nieuws Persberichten

Op dinsdag 17 december heeft Screenforce een nieuwe TIP applicatie gelanceerd. TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan reclamebureaus,

27/05/19

Thinkbox onderzoek: het effect van TV-reclame voor kleine bedrijven

Nieuws Onderzoek

Een nieuwe econometrische analyse over de effectiviteit van reclame voor kleine bedrijven, uitgevoerd door Data2Decisions, een wereldwijd label van Dentsu Aegis Network, heeft veel waardevolle

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

05/06/14

TV is nog steeds het belangrijkste medium voor reclame

Bart Kuipers

Inspiratie

Crossmediale communicatie is het toverwoord van nu. Maar moet je echt in alle kanalen tentakels hebben om een merk te positioneren? Reclame-nestor Bart Kuiper praat

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame

15/01/19

Korte TV-commercials zijn de nieuwste trend dit jaar

Onderzoek Kennis Nieuws

TV-adverteerders maken steeds meer gebruik van short-form ads, oftewel korte TV-commercials, omdat deze net zo effectief kunnen zijn als de traditionele 30 seconden spot. Marketeers

Topics: Reclame-effect, ROI, TV-reclame

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

21 januari

Certificering van influencers: wat betekent dit voor jouw bureau? | Webinar

Influencer certificering webinar Influencermarketing is niet meer weg te denken uit het marketinglandschap. Om het vertrouwen

5 februari

Webinar | How your business impacts democracy: The challenges and opportunities

De Global TV Group en Screenforce nodigten je uit om te ontdekken hoe jij verantwoord en

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met