De publicatiedata voor het reserveren van TV-reclamezendtijd in 2024 zijn vastgesteld en gepubliceerd. Dit overzicht maakt voor adverterend Nederland de periode per maand inzichtelijk waarin de aanvragen voor TV-campagnes bij de Screenforce broadcasters – te weten Ster, Ad Alliance, Talpa Network en ORN – binnen moeten zijn.
De aanvraag voor TV-reclamezendtijd wordt op maandelijkse basis in ontvangst genomen door de broadcasters. Het is een belangrijk schema om rekening mee te houden bij de uitvoering van de marketingkalender. Het schema biedt een helder overzicht van de geldende aanvraagperiodes voor geplande campagnes.
Uitleg schema
Start inkoop
Onder ‘publicatie’ staat de datum waarop de broadcasters hun tarieven en nieuwe programmering bekend maken. Dit is de eerste dag waarop mediabureaus en adverteerders in de gelegenheid worden gesteld om TV-campagnes aan te vragen.
Einde inkoop
‘Einde inkoop’ is de allerlaatste dag waarop adverteerders de aanvraag kunnen insturen. Voor de broadcasters is het belangrijk dat de aanvraag voor de desbetreffende maand tijdig – binnen deze periode – wordt ingediend. Na de sluitingsdatum verwerken de broadcasters alle campagneaanvragen in het TV-uitzendschema voor de adverteerders.
Ontvangen orderbevestigingen
De aanvraag wordt definitief vastgesteld op de datum vermeld onder ‘ontvangen orderbevestigingen’. De algemene voorwaarden van de broadcasters gelden vanaf deze datum.
Facturatiedatum
Op deze datum wordt de factuur verstuurd. Dit zijn echter streefdata en kunnen per broadcaster verschillen.
Kijk voor alle publicatiedata over 2023 én 2024 op onze website: https://screenforce.nl/tip/publicatiedata/
TV-reclamezendtijd inkopen via TIP
TIP – TV Informatie Punt – wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan reclamebureaus, mediabureaus, adverteerders die rechtstreeks inkopen bij Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Via TIP kun je eenvoudig een campagne aanvragen. De campagne aanvraag wordt samengesteld door voor elke exploitant de periode te kiezen en de juiste pakketten en doelgroepen te selecteren. Na het invullen van het budget worden de GRP’s berekend voor de gekozen doelgroep. Aanvragen worden automatisch doorgezet naar de betreffende exploitant. Na verwerking van de aanvraag is de campagne in TIP terug te zien.
Een verzoek tot het verkrijgen van een TIP login kan aan Screenforce verstuurd worden via dit formulier.