Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

24/09/15
Publicatiedata aanvraag zendtijd 2016 bekend

De publicatiedata voor het reserveren van TV-reclamezendtijd in 2016 is vastgesteld en gepubliceerd op de TIP-website. Voor adverterend Nederland maakt dit overzicht per maand de periode inzichtelijk waarin de aanvraag bij de SPOT-zenders binnen moet zijn.

Het is een waardevol schema om rekening mee te houden bij de uitvoering van de marketingkalender in 2016. In Nederland wordt de aanvraag voor TV-zendtijd op maandelijkse basis in ontvangst genomen door de zenders. Publicatiedata 2016 biedt adverteerders hierbij een heldere uiteenzetting van de geldende aanvraagperiodes voor geplande campagnes. Een aanvraagperiode start ongeveer zes weken voorafgaand aan de maand waarin de TV-campagne loopt en duurt ongeveer een week.

SPOT publicatiedata 2016 TIP

 

Uitleg schema

Onder ‘publicatie’ staat de datum waarop de TV-zenders hun tarieven en nieuwe programmering bekend maken. Dit is de eerste dag waarop mediabureaus en adverteerders in de gelegenheid worden gesteld om TV-campagnes aan te vragen.

Sluiting aanvragen

‘Sluiting aanvragen’ is de allerlaatste dag waarop adverteerders de aanvraag kunnen insturen. Voor de zenders is het belangrijk dat de aanvraag voor de desbetreffende maand tijdig, en dus binnen deze periode, wordt ingediend. Na de sluitingsdatum verwerken de TV-zenders alle campagneaanvragen in het TV-uitzendschema voor de adverteerders.

Versturen offertes digitaal

De aanvraag wordt definitief vastgesteld op de datum vermeld onder ‘Versturen offertes digitaal’. De algemene voorwaarden van de zenders gelden vanaf deze datum.

Op de TIP-website lees je ook meer over de Publicatiedata 2016.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

12/02/24

Bruto TV-bestedingen e-commerce in 2023 voor het eerst gedaald

Nieuws Onderzoek

Nederlandse consument van plan om in 2024 online meer geld uit te geven. In samenwerking met onderzoeksbureau Nielsen heeft Screenforce een analyse gemaakt van de

Topics: Mediabestedingen, TV-reclame

11/06/15

TV behoudt positie effectiefste reclamemedium

SPOT TV effectief medium

Onderzoek

Met de concurrentie van Netflix en een groot aantal nieuwe digitale videoproviders, heeft de TV-industrie de afgelopen vijf jaar gigantische veranderingen ondergaan. Maar één ding

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame

12/12/16

TV-reclame zorgt voor hoogste ROI en enige break-even ROI op korte termijn

Screenforce TV-reclame zorgt voor hoogste ROI

Onderzoek

Voor elke Australische dollar die FMCG-merken investeren in TV-reclame krijgen ze 1,74 dollar omzet terug. En uit hetzelfde onderzoek blijkt dat TV daarin beter scoort

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame

23 april

Duurzaamheidsreclame: no washing, no hushing

Datum, tijd en locatie 23 april 15:00 – 17:00 B. Amsterdam Johan Huizingalaan 763a 1066 VH

16 mei

AMMA Awards

De AMMA Awards worden op donderdag 16 mei 2024 uitgereikt in Koninklijk Theater Tuschinski Amsterdam “Met

13 juni

NIMA Marketing Day 2023

Op 13 juni 2024 organiseren NIMA en MarketingTribune de achtste NIMA Marketing Day. De NMD is hét

Product Manager Advanced Video Advertising

Talpa Network is een toonaangevend mediabedrijf met een sterke focus op het leveren van geavanceerde advertentieoplossingen aan adverteerders en mediabureaus. Voor

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

(Meewerk)Stage Marketing & Communicatie

Ben jij gek op radio, TV en online video? Heb jij video on demand uitgespeeld, altijd je draadloze oordopjes in en

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met