Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

24/09/15
Publicatiedata aanvraag zendtijd 2016 bekend

De publicatiedata voor het reserveren van TV-reclamezendtijd in 2016 is vastgesteld en gepubliceerd op de TIP-website. Voor adverterend Nederland maakt dit overzicht per maand de periode inzichtelijk waarin de aanvraag bij de SPOT-zenders binnen moet zijn.

Het is een waardevol schema om rekening mee te houden bij de uitvoering van de marketingkalender in 2016. In Nederland wordt de aanvraag voor TV-zendtijd op maandelijkse basis in ontvangst genomen door de zenders. Publicatiedata 2016 biedt adverteerders hierbij een heldere uiteenzetting van de geldende aanvraagperiodes voor geplande campagnes. Een aanvraagperiode start ongeveer zes weken voorafgaand aan de maand waarin de TV-campagne loopt en duurt ongeveer een week.

SPOT publicatiedata 2016 TIP

 

Uitleg schema

Onder ‘publicatie’ staat de datum waarop de TV-zenders hun tarieven en nieuwe programmering bekend maken. Dit is de eerste dag waarop mediabureaus en adverteerders in de gelegenheid worden gesteld om TV-campagnes aan te vragen.

Sluiting aanvragen

‘Sluiting aanvragen’ is de allerlaatste dag waarop adverteerders de aanvraag kunnen insturen. Voor de zenders is het belangrijk dat de aanvraag voor de desbetreffende maand tijdig, en dus binnen deze periode, wordt ingediend. Na de sluitingsdatum verwerken de TV-zenders alle campagneaanvragen in het TV-uitzendschema voor de adverteerders.

Versturen offertes digitaal

De aanvraag wordt definitief vastgesteld op de datum vermeld onder ‘Versturen offertes digitaal’. De algemene voorwaarden van de zenders gelden vanaf deze datum.

Op de TIP-website lees je ook meer over de Publicatiedata 2016.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

24/05/22

Netto mediabestedingen in 2021 gestegen met 22% tot € 5,34 miljard

Nieuws

De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2021 met 22% gestegen tot € 5,34 miljard. Waar COVID-19 in 2020 nog een negatieve impact had op

Topics: Mediabestedingen

11/03/22

Verslag TV Jaarrapport 2021 | TV reclame in 2021 naar recordomzet

Nieuws

Op woensdag 9 maart vond de presentatie van het Screenforce TV Jaarrapport 2021 plaats. Wil jij de presentaties nog eens terugkijken? Of kon je er toch

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, TV Jaarrapport, TV-reclame

09/03/22

TV-reclamebestedingen naar record in 2021: de markt groeit met 20% naar € 903 miljoen

Nieuws

2021 is voor de TV-reclamemarkt een bijzonder jaar geworden. De bestedingen van adverteerders op TV zijn nog nooit zo hoog geweest als in het afgelopen

Topics: Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame

Projectcoördinator

Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen

PR Manager

Paramount Global (NASDAQ: PARA, PARAA) is a leading global media and entertainment company that creates

(Junior) Digital Campaign Manager

Talpa Media Solutions is de verkooporganisatie voor vier Nederlandse commerciële televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9

6 september

Cross Media Café: Nieuwsvoorziening van de Toekomst

Op dinsdag 6 september organiseren we in samenwerking met Beeld & Geluid weer een gloednieuw

9 -
12 september

IBC 2022

Van 9-12 september 2022 is de International Broadcasting Convention, ’s werelds meest invloedrijke media, entertainment

15 september

Ster Focus

Tijdens Ster Focus blikken we op donderdag 15 september tijdens een online sessie van 12.00

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en