Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

30/01/17
Real time commercials inkopen op connected TV bij RTL XL

RTL is begonnen met het verkopen van real time pre-rolls en mid-rolls op de connected TV app van RTL XL via het video-inventory managementplatform SpotX. De connected TV app is verkrijgbaar op alle smart TV-toestellen van LG, Philips en Samsung.

RTL anticipeert hiermee op de toenemende vraag van adverteerders naar een product dat real time kan worden ingekocht. Bovendien worden connected TV apps zoals die van RTL XL steeds populairder onder consumenten, mede vanwege het toenemende aantal huishoudens met een smart TV.

De verkoop van real time commercials op de connected TV-app van RTL XL is een aanvulling op lineaire televisiecampagnes. Waar reguliere commercials worden ingezet om een massapubliek te bereiken, zorgt inkoop via het SpotX platform voor zo gericht mogelijk bereik. De vernieuwing is dat advertenties via de connected TV app gepersonaliseerd worden uitgeleverd aan het groeiende aantal consumenten dat uitgesteld TV kijkt.

“Dit is een belangrijke stap voor RTL en voor de televisiebranche. Steeds meer consumenten kijken uitgesteld programma’s op hun smart TV en hebben behoefte aan relevante reclame. Door het openstellen van de connected TV app inventory van RTL XL spelen we in op die ontwikkeling. Daarbij bieden we adverteerders extra bereik en een efficiënte en effectieve manier van inkopen via SpotX”, aldus Ton Rozestraten, Chief Commercial Officer bij RTL.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

02/08/16

TV-kijkers staan open voor gepersonaliseerde commercials

Screenforce TV-kijkers staan open voor personaliseerde commercials

Onderzoek

De verwachting dat consumenten op grote schaal TV-reclames doorzappen, door alle technologische vernieuwingen in de TV-infrastructuur, blijkt niet te kloppen. Dit blijkt uit Engels onderzoek

Topics: Reclame-effect, Targetted TV Advertising, TV-reclame

03/02/20

Future of TV Advertising Global congres 2019: de belangrijkste conclusies

Nieuws

Afgelopen 10 en 11 december vond het Future of TV Advertising congres plaats in Londen. De editie van het congres in Londen is zeer populair

Topics: Online Video, Targetted TV Advertising, TV-reclame

05/12/16

Addressable TV in VS groeit naar $2,2 miljard in 2018

Screenforce Addressable TV in VS groeit naar $2,2 miljard in 2018

Onderzoek

Alle discussies rond gebruik van data rond de upfront markt in de VS werpt zijn vruchten af. Dit jaar wordt bijna 1 miljard dollar besteed

Topics: Targetted TV Advertising

22 mei

AMMA Awards – Diamonds are forever

Wat is er in 2024 prachtig mediawerk gemaakt. Dat moet worden gevierd! De Annual Masters in

12 juni

NIMA Marketing Day

Ontdek de Toekomst van Marketing op de NIMA Marketing Day! Op 12 juni 2025 organiseren NIMA

5 november

2025 asi International Conferences

2025 asi International Radio & Audio en Television & Video Conferences De 2025 asi International Radio

Data Entry Clerk TV/Radio NL

Nielsen zoekt een gemotiveerde teamspeler voor het AdIntel Operational TV & Radio Team. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het

Media Director

Mediaplus, onderdeel van de internationale Serviceplan Group, zoekt een ervaren en gedreven Media Director die impactvolle campagnes ontwikkelt voor toonaangevende merken

Coördinator (TV)

Nielsen is een toonaangevend wereldwijd data- en analysebedrijf dat diepgaande inzichten biedt in de mediawereld. Voor de vervanging van een collega

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met