Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

30/01/17
Real time commercials inkopen op connected TV bij RTL XL

RTL is begonnen met het verkopen van real time pre-rolls en mid-rolls op de connected TV app van RTL XL via het video-inventory managementplatform SpotX. De connected TV app is verkrijgbaar op alle smart TV-toestellen van LG, Philips en Samsung.

RTL anticipeert hiermee op de toenemende vraag van adverteerders naar een product dat real time kan worden ingekocht. Bovendien worden connected TV apps zoals die van RTL XL steeds populairder onder consumenten, mede vanwege het toenemende aantal huishoudens met een smart TV.

De verkoop van real time commercials op de connected TV-app van RTL XL is een aanvulling op lineaire televisiecampagnes. Waar reguliere commercials worden ingezet om een massapubliek te bereiken, zorgt inkoop via het SpotX platform voor zo gericht mogelijk bereik. De vernieuwing is dat advertenties via de connected TV app gepersonaliseerd worden uitgeleverd aan het groeiende aantal consumenten dat uitgesteld TV kijkt.

“Dit is een belangrijke stap voor RTL en voor de televisiebranche. Steeds meer consumenten kijken uitgesteld programma’s op hun smart TV en hebben behoefte aan relevante reclame. Door het openstellen van de connected TV app inventory van RTL XL spelen we in op die ontwikkeling. Daarbij bieden we adverteerders extra bereik en een efficiënte en effectieve manier van inkopen via SpotX”, aldus Ton Rozestraten, Chief Commercial Officer bij RTL.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

08/12/21

Addressable TV: nieuwe kansen adverteerders om consument te bereiken

Kennis Nieuws

Smartclip, een video advertising bureau dat onderdeel is van de RTL Group, heeft een nieuw rapport gepubliceerd over addressable TV. In het rapport wordt voor

Topics: HbbTV, Targetted TV Advertising, Techniek, TV-reclame

03/02/20

Future of TV Advertising Global congres 2019: de belangrijkste conclusies

Nieuws

Afgelopen 10 en 11 december vond het Future of TV Advertising congres plaats in Londen. De editie van het congres in Londen is zeer populair

Topics: Online Video, Targetted TV Advertising, TV-reclame

07/10/19

Van alle videoreclame impressies wordt de helft via een Connected TV vertoond

Kennis Nieuws Onderzoek

Uit het nieuwste Video Benchmarks rapport van Extreme Reach blijkt dat in Amerika de Connected TV (een TV die met het internet is verbonden) voor

Topics: Targetted TV Advertising

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en