RTL is begonnen met het verkopen van real time pre-rolls en mid-rolls op de connected TV app van RTL XL via het video-inventory managementplatform SpotX. De connected TV app is verkrijgbaar op alle smart TV-toestellen van LG, Philips en Samsung.
RTL anticipeert hiermee op de toenemende vraag van adverteerders naar een product dat real time kan worden ingekocht. Bovendien worden connected TV apps zoals die van RTL XL steeds populairder onder consumenten, mede vanwege het toenemende aantal huishoudens met een smart TV.
De verkoop van real time commercials op de connected TV-app van RTL XL is een aanvulling op lineaire televisiecampagnes. Waar reguliere commercials worden ingezet om een massapubliek te bereiken, zorgt inkoop via het SpotX platform voor zo gericht mogelijk bereik. De vernieuwing is dat advertenties via de connected TV app gepersonaliseerd worden uitgeleverd aan het groeiende aantal consumenten dat uitgesteld TV kijkt.
“Dit is een belangrijke stap voor RTL en voor de televisiebranche. Steeds meer consumenten kijken uitgesteld programma’s op hun smart TV en hebben behoefte aan relevante reclame. Door het openstellen van de connected TV app inventory van RTL XL spelen we in op die ontwikkeling. Daarbij bieden we adverteerders extra bereik en een efficiënte en effectieve manier van inkopen via SpotX”, aldus Ton Rozestraten, Chief Commercial Officer bij RTL.