Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

17/09/15
Succesvolle tweede editie SPOT IBC Tour

Voor het tweede opeenvolgende jaar organiseerde SPOT – in samenwerking met iMMovator – een speciale IBC Tour op de International Broadcast Convention in de RAI in Amsterdam. In totaal kregen dertig deelnemers afkomstig van mediabureaus, adverteerders en broadcasters op 14 en 15 september een twee uur durende tour.

De deelnemers bezochten belangrijke fabrikanten op het gebied van synchronized advertising, HbbTV, targetted advertising en 2nd screen toepassingen. Onder leiding van iMMovator’s George Freriks gingen de deelnemers onder andere langs bij onderstaande aanbieders:

  • Yospace: targetted advertising via kabel en OTT waarbij broadcast signaal overschreven wordt
  • 24i Media: ontwikkelaar van onder meer HbbTV applicaties, bijvoorbeeld voor SBS (Champions League en ING interactieve campagne)
  • Kantar Media: Onderzoeksbureau in Nederland verantwoordelijk voor online video panel SKO en aanbieder van synchronisatie software en verwerking settopbox-data
  • Ericsson: naast broadcast operator van publieke omroep ook leverancier van online video platform van bijvoorbeeld SBS
  • DVB: Europees innovatiecentrum en aanbieder van 2nd screen toepassingen voor discriptieve audio in samenwerking met BBC en Dolby en van companion screens met synchrone informatie over acteurs van TV-programma’s
  • Sony: speciale aandacht voor 4K en ultra HDR TV content die zowel voor VOD als voor broadcast geschikt is door nieuwe compressietechniek
  • Fraunhofer: Duits innovatiecentrum en onder andere aanbieder van HbbTV 2.0 platform dat door Smartclip gebruikt wordt en binnenkort door het Duitse Pro Sieben voor ad insertion.

Future Zone

Ook dit jaar werd weer een bezoek gebracht aan de Future Zone, waar nieuwe oplossingen gepresenteerd worden die nog in een bèta versie zijn. Zo liet de R&D afdeling van BBC een fantastische toepassing zien van 4K materiaal en het gebruik van meerdere audio feeds onder één video. Belangrijkste thema van de Future Zone dit jaar waren de beta versies van virtual reality toepassingen. Veelal betreft het hier kleinschalige start-ups op zoek naar investeerders om hun productie te financieren.

Het is voor de tweede keer dat SPOT in samenwerking met iMMovator deze tour organiseerde. Voorafgaand vertelde George Freriks, business consultant verbonden aan iMMovator, in SPOTNews over deze IBC Tour.

Over de IBC

De IBC was dit jaar van 10 tot en met 15 september in de Amsterdam RAI. Met 55.128 bezoekers, meer dan 1800 fabrikanten in 14 hallen en 250 sprekers was dit de succesvolste editie tot nu toe. De IBC is dé Broadcast beurs van Europa en een fenomeen op het gebied van TV en tegenwoordig ook online video.

Ga voor een impressie van het bezoek naar onze Facebook-pagina.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

01/02/22

Het vooruitkijken van TV-programma’s neemt toe, vooral onder jongeren

Nieuws Onderzoek Persberichten

Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2021 Screenforce heeft de belangrijkste video-ontwikkelingen uit het Trends in Digitale Media onderzoek onder internettende Nederlanders samengevat. Zo

Topics: Jongeren en media, Techniek

15/12/21

Screenforce publishers roepen markt op om nieuwe online luidheidsnorm te omarmen

Kennis Nieuws

De Nederlandse online publishers, aangesloten bij Screenforce, doen een oproep aan adverteerders en producenten van commercials om de nieuwe luidheidsnorm voor online commercials te omarmen.

Topics: Luidheid reclame, Online Video, Techniek

08/12/21

Addressable TV: nieuwe kansen adverteerders om consument te bereiken

Kennis Nieuws

Smartclip, een video advertising bureau dat onderdeel is van de RTL Group, heeft een nieuw rapport gepubliceerd over addressable TV. In het rapport wordt voor

Topics: HbbTV, Targetted TV Advertising, Techniek, TV-reclame

Projectcoördinator

Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen

PR Manager

Paramount Global (NASDAQ: PARA, PARAA) is a leading global media and entertainment company that creates

(Junior) Digital Campaign Manager

Talpa Media Solutions is de verkooporganisatie voor vier Nederlandse commerciële televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9

6 september

Cross Media Café: Nieuwsvoorziening van de Toekomst

Op dinsdag 6 september organiseren we in samenwerking met Beeld & Geluid weer een gloednieuw

9 -
12 september

IBC 2022

Van 9-12 september 2022 is de International Broadcasting Convention, ’s werelds meest invloedrijke media, entertainment

15 september

Ster Focus

Tijdens Ster Focus blikken we op donderdag 15 september tijdens een online sessie van 12.00

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en