Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

22/10/15
Reclame-uitgaven UK recordhoogte 1e helft 2015

De reclame-uitgaven in de UK nemen in de eerste helft van 2015 met 5,8% toe naar een recordhoogte van £9.424 miljoen. Dit blijkt uit het Warc-uitgavenrapport dat Advertising Association op 20 oktober publiceerde.

Reclame-uitgaven blijven gedomineerd door de sterke prestaties van digitale platforms. Uitgaven aan online stegen in het eerste halfjaar met 13,3% naar £3.975 miljoen, waarbij mobiel internetten voor 79% van deze groei zorgde. Uitgaven aan mobiel adverteren namen met 52,1% toe, waarbij het de drempel van een miljard pond binnen een half jaar voor het eerst overschreed (£1.079 miljoen).

Een afzonderlijk onderzoek van Warcs Global Adspend Database legt de nadruk op de leidende positie van het Verenigd Koninkrijk, waarbij de grootste uitgave aan mobiel adverteren in Europa werd vastgesteld en de derde plek wereldwijd; na de VS en China.

Er werd eveneens een gestage toename in het eerste halfjaar geconstateerd voor radio (+2,9%), out-of-home (+2,3%), bioscoop (+2,7%) en direct mail (+4,5%). TV-reclame deed het bijzonder goed met een toename van 7,1% jaar-op-jaar, ondanks de impuls vanuit het FIFA Wereldkampioenschap in 2014. De voorspelling betreffende reclame-uitgaven voor televisie in 2015 is omhoog bijgesteld tot 7,1%.

Uitgaven TV-reclame groeien met 7,1%

TV-reclame zag een gestage jaar-op-jaar-groei van 2,9% naar £1.144 miljoen in het tweede kwartaal, in vergelijking met een kwartaal waarin vorig jaar het FIFA Wereldkampioenschap werd gehouden. TV-reclame had ook een uitzonderlijk eerste kwartaal, waarbij de reclameomzet steeg met 11,5%. De toename voor de eerste zes maanden stond op 7,1% en een toename van 6,7% werd voorspeld voor 2015 in zijn geheel. Tim Lefroy, Chief Executive van de Advertising Association: “De veerkracht van de reclamesector duidt op de kracht van de sterkere economie in het eerste halfjaar. Het VK is wereldwijd marktleider in e-commerce en de trend naar mobiel betekent dat de consument beter wordt gediend; met advertenties op de juiste plek en op het juiste moment.”

 

Voorspeld wordt dat de uitgaven aan adverteren de drempel van £20 miljard gaan overschrijden in 2016, met een toename van 5,8% in 2015 en een toename van 5,3% in 2016. Simon Tunstill, Head of Communications Thinkbox: “De nog altijd sterke prestaties van TV-reclame laten zowel de grote mate aan onafhankelijk bewijs zien dat zijn effectiviteit bewijst, evenals de ervaring van adverteerders dat het werkt. Als we kijken naar waar de groei vandaan komt, zien we dat er met toenemende mate wordt geïnvesteerd in alle voorname marketingcategorieën, waarbij de sterkste groei zit in zowel online bedrijven als langer bestaande FMCG-merken die het brand-building-vermogen van televisie willen benutten.”

Over het Warc-uitgavenrapport

Het Advertising Association Warc-uitgavenrapport is de voornaamste maatstaf van reclameactiviteit in het Verenigd Koninkrijk. Het is de enige bron die gegevens over reclame-uitgaven uit het gehele medialandschap gebruikt, in plaats van louter te berusten op geschatte of gemodelleerde gegevens. Door middel van mediagegevens van de gehele markt en individuele mediabedrijven vanaf 1982, biedt het het meest betrouwbare beeld van de sector en wordt het veel gebruikt door adverteerders, reclamebureaus, media-eigenaren en analisten.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

13/04/16

Emoties zijn drijvende kracht achter TV-reclames

SPOT Emoties drijvende kracht achter reclames

Onderzoek

Emoties zijn drijvende kracht achter TV-reclames. Dit blijkt uit neurowetenschappelijk onderzoek van Nielsen onder 100 recente TV-reclames voor 25 verschillende FMCG-merken gecombineerd met marketingmixanalyses van

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

26/06/23

Addressable TV-reclames zijn aantrekkelijker en effectiever

Onderzoek Kennis

De emotionele snaar die addressable TV-reclame raakt bij de consument, zorgt voor de creatieve opleving die de reclame-industrie nodig heeft Kijkers worden voelen zich meer

Topics: TV-reclame, Reclame-effect

05/03/24

Maandelijks overzicht van nieuwe TV-adverteerders op screenforce.nl

Nieuws Inspiratie Kennis

Vanaf nu kun je alle adverteerders die nieuw zijn op het medium TV, vinden op de Screenforce website. Iedere maand weer zijn er merken die

Topics: Mediabestedingen, TV-reclame

16 mei

AMMA Awards

De AMMA Awards worden op donderdag 16 mei 2024 uitgereikt in Koninklijk Theater Tuschinski Amsterdam “Met

5 juni

E-Commerce Live!

What’s next in e-commerce? Laat je verrassen op Emerce E-commerce Live! De trends en uitdagingen van

13 juni

NIMA Marketing Day 2023

Op 13 juni 2024 organiseren NIMA en MarketingTribune de achtste NIMA Marketing Day. De NMD is

Media Director

ZIGT is per direct op zoek naar Media Director-Hoofddorp. Je hebt je strepen verdiend aan mediabureauzijde, waar je minimaal 5 jaar

Strategy Director

ZIGT is per direct op zoek naar Strategy Director-Hoofddorp. Een creatieve schaker die zetten vooruitdenkt, daar ligt jouw kracht. Jij zet

Product Manager Advanced Video Advertising

Talpa Network is een toonaangevend mediabedrijf met een sterke focus op het leveren van geavanceerde advertentieoplossingen aan adverteerders en mediabureaus. Voor

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met