Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

22/10/15
Reclame-uitgaven UK recordhoogte 1e helft 2015

De reclame-uitgaven in de UK nemen in de eerste helft van 2015 met 5,8% toe naar een recordhoogte van £9.424 miljoen. Dit blijkt uit het Warc-uitgavenrapport dat Advertising Association op 20 oktober publiceerde.

Reclame-uitgaven blijven gedomineerd door de sterke prestaties van digitale platforms. Uitgaven aan online stegen in het eerste halfjaar met 13,3% naar £3.975 miljoen, waarbij mobiel internetten voor 79% van deze groei zorgde. Uitgaven aan mobiel adverteren namen met 52,1% toe, waarbij het de drempel van een miljard pond binnen een half jaar voor het eerst overschreed (£1.079 miljoen).

Een afzonderlijk onderzoek van Warcs Global Adspend Database legt de nadruk op de leidende positie van het Verenigd Koninkrijk, waarbij de grootste uitgave aan mobiel adverteren in Europa werd vastgesteld en de derde plek wereldwijd; na de VS en China.

Er werd eveneens een gestage toename in het eerste halfjaar geconstateerd voor radio (+2,9%), out-of-home (+2,3%), bioscoop (+2,7%) en direct mail (+4,5%). TV-reclame deed het bijzonder goed met een toename van 7,1% jaar-op-jaar, ondanks de impuls vanuit het FIFA Wereldkampioenschap in 2014. De voorspelling betreffende reclame-uitgaven voor televisie in 2015 is omhoog bijgesteld tot 7,1%.

Uitgaven TV-reclame groeien met 7,1%

TV-reclame zag een gestage jaar-op-jaar-groei van 2,9% naar £1.144 miljoen in het tweede kwartaal, in vergelijking met een kwartaal waarin vorig jaar het FIFA Wereldkampioenschap werd gehouden. TV-reclame had ook een uitzonderlijk eerste kwartaal, waarbij de reclameomzet steeg met 11,5%. De toename voor de eerste zes maanden stond op 7,1% en een toename van 6,7% werd voorspeld voor 2015 in zijn geheel. Tim Lefroy, Chief Executive van de Advertising Association: “De veerkracht van de reclamesector duidt op de kracht van de sterkere economie in het eerste halfjaar. Het VK is wereldwijd marktleider in e-commerce en de trend naar mobiel betekent dat de consument beter wordt gediend; met advertenties op de juiste plek en op het juiste moment.”

 

Voorspeld wordt dat de uitgaven aan adverteren de drempel van £20 miljard gaan overschrijden in 2016, met een toename van 5,8% in 2015 en een toename van 5,3% in 2016. Simon Tunstill, Head of Communications Thinkbox: “De nog altijd sterke prestaties van TV-reclame laten zowel de grote mate aan onafhankelijk bewijs zien dat zijn effectiviteit bewijst, evenals de ervaring van adverteerders dat het werkt. Als we kijken naar waar de groei vandaan komt, zien we dat er met toenemende mate wordt geïnvesteerd in alle voorname marketingcategorieën, waarbij de sterkste groei zit in zowel online bedrijven als langer bestaande FMCG-merken die het brand-building-vermogen van televisie willen benutten.”

Over het Warc-uitgavenrapport

Het Advertising Association Warc-uitgavenrapport is de voornaamste maatstaf van reclameactiviteit in het Verenigd Koninkrijk. Het is de enige bron die gegevens over reclame-uitgaven uit het gehele medialandschap gebruikt, in plaats van louter te berusten op geschatte of gemodelleerde gegevens. Door middel van mediagegevens van de gehele markt en individuele mediabedrijven vanaf 1982, biedt het het meest betrouwbare beeld van de sector en wordt het veel gebruikt door adverteerders, reclamebureaus, media-eigenaren en analisten.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

28/10/19

Dramatische daling van Effie-waardige campagnes komt door volgzaamheid in vak

Nieuws

Het tijdperk van fact-based advertising en big data klinkt als een gouden tijd voor een resultaatgerichte prijs als de Effie. Toch werd voor de aankomende

Topics: TV-reclame

31/12/19

Geen alcoholreclame in 2020 op twee televisiezenders

Kennis Nieuws

Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) heeft laten vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender. Voor

Topics: Regelgeving TV-reclame, TV-reclame

19/12/16

Marketingdirecteur Coca-Cola benadrukt belang TV en heroverweegt digitale aanpak

Inspiratie

Marcos de Quinto, Global Chief Marketing Officer van Coca-Cola, vindt dat TV-reclame nog steeds het meeste ‘bang for the buck’ oplevert. Hij stelt bovendien vraagtekens

Topics: Mediabestedingen, ROI, TV-reclame

16 maart

Foto’s TV Jaarrapport 2022

Donderdag 16 maart presenteerde Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Bekijk hier alle foto’s van

30 november

Webinar: International Knowledge Exchange on Audience Measurement

Op donderdag 30 november krijgt de internationale media- en reclame-industrie een online update en de gelegenheid

5 -
6 december

The Future of TV Advertising Global 2023

Nieuwe sprekers toegevoegd Op dinsdag 5 en woensdag 6 december vindt in Londen de zesde

Data Analist Video

Talpa Network is per direct op zoek naar Data Analist Video. Als Data analist Video kom je terecht in het Data Analytics

Research & Public Affairs Expert

Ben jij een ervaren (media)onderzoeker met een liefde voor TV en video? Heb je de gave om iets ingewikkelds, makkelijk uit

Inventory Planner

Ster zoekt ter uitbreiding van het team een energieke inventory planner met een goed analytisch vermogen. Je bent verantwoordelijk voor het

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met