Al meer dan 50 jaar is IBC de centrale jaarlijkse ontmoetingsplaats voor de media-, entertainment- en technologiegemeenschap. De beurs kon in 2020 niet doorgaan wegens het coronavirus. Wel was de organisatie actief via haar digitale platform IBC365. Dit jaar zal de vakbeurs gewoon weer plaatsvinden, van 3 tot en met 6 december in RAI Amsterdam. Dat heeft de organisatie van de International Broadcasting Convention afgelopen week bekend gemaakt na de versoepeling van de Nederlandse coronaregels. Vanaf nu kunnen bezoekers zich registreren op de IBC site.
Dankzij versoepeling Nederlandse overheid kunnen internationale beurs en conferentie doorgaan
IBC CEO Michael Crimp is blij dat de beurs en het congresprogramma doorgang kunnen vinden. “We hebben inmiddels al veel positieve reacties gehad van onze exposanten en de industrie op dit nieuws. Met meer dan 650 exposanten zijn we bezig met het invullen van een actievol programma, toegankelijk voor alle beursbezoekers. Vanaf nu kunnen bezoekers zich registreren op onze site. Ik kan niet wachten om iedereen in december in Amsterdam te zien.”. Het thema voor 2021 is dan ook heel toepasselijk ‘Let’s get together again’
Toonaangevende sprekers bieden toegang tot unieke inhoud
De IBC conferentie is een wereldwijd podium voor discussie en debat over de vele uitdagingen voor de (elektronische) media- en entertainmentindustrie. IBC biedt toegang tot unieke inhoud die de hele mediawaardeketen omvat. Sprekers op voorgaande edities waren onder meer Dominique Delport (President International Vice), Daphne Dentz (SVP Mastering & Production Technology Warner Bros), Cécile Frot Coutier (Head of YouTube EMEA, YouTube), Kelly Day (President, Viacom Digital Studios), Tim Davie (CEO, BBC Studios), Keith Underwood (Chief Operating Officer, Channel 4), Jean-Briac Perrette (President & CEO, Discovery Networks International), Reed Kaufman (Fox Sports) en Richard Mills (Technical Director, Sky VR Studios, Sky).
Deze Keynotes voor de 2021 editie zijn 1 oktober bekend gemaakt:
Multipurpose event
Door de combinatie van een beursvloer met een conferentieprogramma is IBC een multipurpose event. Deelnemers kunnen zakendoen met klanten en met zakenpartners en kunnen netwerken met de belangrijkste influencers uit de media-industrie. Ze horen meer over de laatste innovaties en kunnen de nieuwste producten en diensten zelf uitproberen.
Inschrijven voor 12 november met korting
Dit jaar is de opzet van IBC iets anders dan de voorafgaande jaren met meer gratis content die beschikbaar wordt gesteld aan de IBC community. De komende weken wordt nog veel bekend gemaakt. Wanneer je je nu inschrijft krijg je korting en word je op de hoogte gehouden van alle nieuwtjes voorafgaand aan de beurs. Er zijn twee opties:
- Je kan je nu inschrijven voor een gratis ‘IBC Visitor Pass’ waarmee je toegang hebt tot de hele beursvloer, de content presentaties en de online content.
- Met de ‘IBC Visitor Plus Pass’ kun je gebruik maken van extra voordelen om jouw beursbezoek nog aantrekkelijker te maken. Waaronder bijvoorbeeld fast-track toegang en het gebruik van de exclusieve lounge en meeting ruimtes. Bij inschrijving voor vrijdag 12 november krijg je € 150,- korting op de Visitor Plus Pass (prijs € 245,-).
Bekijk hier alle informatie over het event of schrijf je hier gelijk in.