Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

23/05/16
SKO en Kantar Media/TNS NIPO in AMMA Award

SKO en Kantar Media/TNS NIPO hebben donderdagavond 19 mei in Theater Amsterdam een AMMA Award uitgereikt gekregen. Het team ging naar huis met de prestigieuze Hans du Chatinier-prijs. Dit is de award voor bijzondere commerciële communicatieonderzoeken. De prijs is een prachtige erkenning voor het unieke SKO-onderzoek dat als eerste ter wereld het complete online kijkgedrag in kaart brengt.

Het juryrapport was heel lovend: ‘De jury is onder de indruk van de manier waarop in deze case een groot aantal partijen met verschillende belangen elkaar hebben opgezocht en gezamenlijk een zeer solide en voor de markt bruikbaar resultaat hebben neergezet. In een tijd waarin steeds meer televisie- en video content live (lineair) of on demand via het internet wordt gekeken, is het collectief erin geslaagd het traditionele kijkonderzoek te vertalen en te integreren met online kijkgedrag. Met name de fusie van census data (streamstarts) en panel data is heel knap gedaan. Hierdoor is het nu mogelijk om het bereik van online bekeken programma’s en video commercials onder Nederlanders 6+ in doelgroepen te rapporteren. Een in de wereld uniek hybride systeem dat dagelijks op zeer gedetailleerd niveau data levert.’

SKO directeur Bas de Vos: ‘SKO ziet de AMMA Award als een enorme beloning voor dit mooie project en al het werk dat erin zit. Het is een beloning voor het team van SKO, onze leveranciers Kantar Media/TNS NIPO, het data integratieteam in Londen, maar zeker ook voor alle betrokkenen die in de verschillende technische commissies hard hebben gewerkt aan de totstandkoming van dit project.’

SKO en Kantar Media/TNS NIPO won een aantal weken geleden ook al een I-COM Award voor excellente data-integratie.

AMMA Awards
De MWG AMMA Awards (Annual Masters of Media Awards) is een initiatief van MWG, het zijn dé mediaprijzen in de Nederlandse communicatiebranche. De awards werden in 2001 voor het eerst uitgereikt. Om voor de Hans du Chatinier-prijs in aanmerking te komen kunnen marktonderzoek-, reclame-, media- en communicatiebureaus hun onderzoek insturen. Alle winnaars van de AMMA Awards en meer informatie over de uitreiking is te vinden op MWG.nl.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

14/07/22

Aftellen naar nieuwe kijkonderzoek begonnen

Persberichten

Na een periode van intensieve panelopbouw door het onderzoeksbureau Kantar, is SKO verheugd te kunnen melden dat het aftellen is begonnen: de nieuwe, verrijkte kijkcijfers

Topics: Kijkcijfers

20/06/22

The New Life of The Living Room: Onderzoek RTL AdConnect naar gebruik van het TV-scherm

Nieuws Onderzoek

In Nederland zijn Smart TV’s, smartphones en tablet om regelmatig videocontent mee te bekijken populairder dan in alle overige Europese landen. RTL AdConnect en SmartClip

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

11/03/22

Verslag TV Jaarrapport 2021 | TV reclame in 2021 naar recordomzet

Nieuws

Op woensdag 9 maart vond de presentatie van het Screenforce TV Jaarrapport 2021 plaats. Wil jij de presentaties nog eens terugkijken? Of kon je er toch

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, TV Jaarrapport, TV-reclame

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en