Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

23/05/16
SKO en Kantar Media/TNS NIPO in AMMA Award

SKO en Kantar Media/TNS NIPO hebben donderdagavond 19 mei in Theater Amsterdam een AMMA Award uitgereikt gekregen. Het team ging naar huis met de prestigieuze Hans du Chatinier-prijs. Dit is de award voor bijzondere commerciële communicatieonderzoeken. De prijs is een prachtige erkenning voor het unieke SKO-onderzoek dat als eerste ter wereld het complete online kijkgedrag in kaart brengt.

Het juryrapport was heel lovend: ‘De jury is onder de indruk van de manier waarop in deze case een groot aantal partijen met verschillende belangen elkaar hebben opgezocht en gezamenlijk een zeer solide en voor de markt bruikbaar resultaat hebben neergezet. In een tijd waarin steeds meer televisie- en video content live (lineair) of on demand via het internet wordt gekeken, is het collectief erin geslaagd het traditionele kijkonderzoek te vertalen en te integreren met online kijkgedrag. Met name de fusie van census data (streamstarts) en panel data is heel knap gedaan. Hierdoor is het nu mogelijk om het bereik van online bekeken programma’s en video commercials onder Nederlanders 6+ in doelgroepen te rapporteren. Een in de wereld uniek hybride systeem dat dagelijks op zeer gedetailleerd niveau data levert.’

SKO directeur Bas de Vos: ‘SKO ziet de AMMA Award als een enorme beloning voor dit mooie project en al het werk dat erin zit. Het is een beloning voor het team van SKO, onze leveranciers Kantar Media/TNS NIPO, het data integratieteam in Londen, maar zeker ook voor alle betrokkenen die in de verschillende technische commissies hard hebben gewerkt aan de totstandkoming van dit project.’

SKO en Kantar Media/TNS NIPO won een aantal weken geleden ook al een I-COM Award voor excellente data-integratie.

AMMA Awards
De MWG AMMA Awards (Annual Masters of Media Awards) is een initiatief van MWG, het zijn dé mediaprijzen in de Nederlandse communicatiebranche. De awards werden in 2001 voor het eerst uitgereikt. Om voor de Hans du Chatinier-prijs in aanmerking te komen kunnen marktonderzoek-, reclame-, media- en communicatiebureaus hun onderzoek insturen. Alle winnaars van de AMMA Awards en meer informatie over de uitreiking is te vinden op MWG.nl.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

02/11/17

Mark Ritson: “Techbedrijven liegen: TV is helemaal niet dood”

Nieuws

Marketeers, stop met elkaar napraten en kijk eens naar de cleane cijfers. Televisie is namelijk nog steeds hét bereiksmedium met grote impact waar we nog

Topics: Jongeren en media, Kijkcijfers, Reclame-effect, TV-reclame

14/03/16

TV Jaarrapport 2015 Thinkbox: TV realiseert record omzet van £ 5,3 miljard

Onderzoek

Gemiddeld kijkt een Engelse TV-kijker in 2015 3 uur en 51 minuten TV per dag. Dat is 1% minder dan in 2014 maar 5% meer

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, TV-reclame

16 maart

Foto’s TV Jaarrapport 2022

Donderdag 16 maart presenteerde Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Bekijk hier alle foto’s van

12 december

Webinar: De Kracht van Creatie

Ben je ook benieuwd hoe je de impact van commercials kunt verhogen? Samen met neuromarketingbureau

11 januari

Koffiedik Kijken | VIA

Koffiedik Kijken is dé nieuwjaarsbijeenkomst van de media, marketing- en communicatiebranche. Diverse sprekers nemen een

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Team Manager Data Science

Als Team Manager Data Science geef je leiding aan een team van acht data scientists die dataproducten bouwen die een directe

Communicatieadviseur

Fremantle is per direct op zoek naar een Communicatieadviseur. Je werkt nauw samen met jouw communicatie teamgenoten maar natuurlijk ben je

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met