Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

23/05/16
SKO en Kantar Media/TNS NIPO in AMMA Award

SKO en Kantar Media/TNS NIPO hebben donderdagavond 19 mei in Theater Amsterdam een AMMA Award uitgereikt gekregen. Het team ging naar huis met de prestigieuze Hans du Chatinier-prijs. Dit is de award voor bijzondere commerciële communicatieonderzoeken. De prijs is een prachtige erkenning voor het unieke SKO-onderzoek dat als eerste ter wereld het complete online kijkgedrag in kaart brengt.

Het juryrapport was heel lovend: ‘De jury is onder de indruk van de manier waarop in deze case een groot aantal partijen met verschillende belangen elkaar hebben opgezocht en gezamenlijk een zeer solide en voor de markt bruikbaar resultaat hebben neergezet. In een tijd waarin steeds meer televisie- en video content live (lineair) of on demand via het internet wordt gekeken, is het collectief erin geslaagd het traditionele kijkonderzoek te vertalen en te integreren met online kijkgedrag. Met name de fusie van census data (streamstarts) en panel data is heel knap gedaan. Hierdoor is het nu mogelijk om het bereik van online bekeken programma’s en video commercials onder Nederlanders 6+ in doelgroepen te rapporteren. Een in de wereld uniek hybride systeem dat dagelijks op zeer gedetailleerd niveau data levert.’

SKO directeur Bas de Vos: ‘SKO ziet de AMMA Award als een enorme beloning voor dit mooie project en al het werk dat erin zit. Het is een beloning voor het team van SKO, onze leveranciers Kantar Media/TNS NIPO, het data integratieteam in Londen, maar zeker ook voor alle betrokkenen die in de verschillende technische commissies hard hebben gewerkt aan de totstandkoming van dit project.’

SKO en Kantar Media/TNS NIPO won een aantal weken geleden ook al een I-COM Award voor excellente data-integratie.

AMMA Awards
De MWG AMMA Awards (Annual Masters of Media Awards) is een initiatief van MWG, het zijn dé mediaprijzen in de Nederlandse communicatiebranche. De awards werden in 2001 voor het eerst uitgereikt. Om voor de Hans du Chatinier-prijs in aanmerking te komen kunnen marktonderzoek-, reclame-, media- en communicatiebureaus hun onderzoek insturen. Alle winnaars van de AMMA Awards en meer informatie over de uitreiking is te vinden op MWG.nl.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

11/02/16

Meer aandacht voor reclame rond TV-content dan YouTube-content

SPOT Watching the devices

Onderzoek

Meer aandacht voor reclame rond TV-content dan rond YouTube-content. Dit blijkt uit onderzoek van COG Research uit Engeland dat afgelopen september gepresenteerd is op het

Topics: Jongeren en media, Online Video, TV-reclame

25/09/24

Screenforce Day 2024: de kracht van premium content

Nieuws Inspiratie Kennis

Op dinsdagmiddag 24 september werd in de Johan Cruijff Arena Screenforce Day 2024 georganiseerd. Het programma bestond uit 2 delen: The Future of TV Advertising,

Topics: Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

24/11/11

TV-reclame bron van succes voor web-only bedrijven

SPOT TV-reclamebron van succes voor web-only bedrijven

Onderzoek

Het lijkt haast paradoxaal: het succes van internet kan niet zonder het succes van televisie. Toch is het zo. Sterker zelfs, zonder televisie zouden web-only

Topics: Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

15 oktober

NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met