Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

03/05/16
SKO Jaarrapport 2015

Het Jaarverslag 2015 van Stichting Kijkonderzoek (SKO) staat online. 2015 was het jaar waarin SKO niet alleen de vertrouwde TV-kijkcijfers bracht, maar ook online kijkcijfers introduceerde.

Stichting Kijkonderzoek is het eerste land in de wereld dat sinds januari 2016 dagelijks online kijkcijfers levert aan de markt levert. Voor het eerst is het totale aantal kijkers over twee platforms, TV én online, te rapporteren. Ook in het domein van het bestaande TV-kijkonderzoek zijn vorig jaar grote stappen gezet. Download het SKO Jaarverslag 2015.

Over SKO
SKO is verantwoordelijk voor het onderzoek naar het kijkgedrag van de Nederlandse bevolking.
Sinds 2013 betreft dit het kijkgedrag naar alle videocontent, op alle platforms en devices, zoals voor lineaire televisie, uitgesteld kijken, video on-demand en alle overige videocontent. SKO richt zich op het meten van zowel programmacontent als video-advertising.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

14/07/22

Aftellen naar nieuwe kijkonderzoek begonnen

Persberichten

Na een periode van intensieve panelopbouw door het onderzoeksbureau Kantar, is SKO verheugd te kunnen melden dat het aftellen is begonnen: de nieuwe, verrijkte kijkcijfers

Topics: Kijkcijfers

20/06/22

The New Life of The Living Room: Onderzoek RTL AdConnect naar gebruik van het TV-scherm

Nieuws Onderzoek

In Nederland zijn Smart TV’s, smartphones en tablet om regelmatig videocontent mee te bekijken populairder dan in alle overige Europese landen. RTL AdConnect en SmartClip

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

11/03/22

Verslag TV Jaarrapport 2021 | TV reclame in 2021 naar recordomzet

Nieuws

Op woensdag 9 maart vond de presentatie van het Screenforce TV Jaarrapport 2021 plaats. Wil jij de presentaties nog eens terugkijken? Of kon je er toch

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, TV Jaarrapport, TV-reclame

Projectcoördinator

Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen

PR Manager

Paramount Global (NASDAQ: PARA, PARAA) is a leading global media and entertainment company that creates

(Junior) Digital Campaign Manager

Talpa Media Solutions is de verkooporganisatie voor vier Nederlandse commerciële televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9

6 september

Cross Media Café: Nieuwsvoorziening van de Toekomst

Op dinsdag 6 september organiseren we in samenwerking met Beeld & Geluid weer een gloednieuw

9 -
12 september

IBC 2022

Van 9-12 september 2022 is de International Broadcasting Convention, ’s werelds meest invloedrijke media, entertainment

15 september

Ster Focus

Tijdens Ster Focus blikken we op donderdag 15 september tijdens een online sessie van 12.00

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en