Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

21/11/16
Zenders wereldwijd vieren op 21 november de kracht van TV op World Television Day

De Europese Omroepunie (EBU), de Associatie voor Commerciële Televisie in Europa (ACT) en Egta, de associatie voor TV-broadcasters, vieren op World Television Day (21 november) de impact en het grote bereik van het medium TV. 

Ter ere van dit jaarlijkse initiatief van de Verenigde Naties, produceerden deze organisaties een commercial die de impact van TV benadrukt. De commercial wordt vandaag uitgezonden door diverse omroepen over de gehele wereld, waaronder de bij Screenforce aangesloten broadcasters.

Jan Isenbart, president en Chief Research Officer van Egta, over World Television Day
“Televisie is erin jan-isenbartgeslaagd om los te breken van haar lineaire karakter, van de beperkingen van de huiskamer en van het eenrichtingsverkeer van het traditionele TV-signaal. Wereldwijd wordt de huidige media gedomineerd door video. Video op haar beurt wordt gedomineerd door TV. De dagelijkse content die elke dag wordt aangeboden door TV-broadcasters neemt het overgrote deel van onze schermtijd in beslag. Sterker nog, bijna elk device is tegenwoordig ook een TV. Het bereik, de impact en de effectiviteit van TV zijn dus onbedreigd, of het nu gaat om informatievoorziening, entertainment of commerciële communicatie.”

3000 uur puur entertainment per dag in Nederland
De Nederlandse bevolking kijkt gemiddeld met elkaar 49 miljoen uur TV en 3000 uur aan entertainment wordt elke dag uitgezonden door in totaal 175 zenders. Dit zijn de belangrijkste cijfers die in de Nederlandse versie van World Television Day commercial terugkomen. De grote TV-landen in Europa hebben elk een eigen versie van de commercial gemaakt, waarin eigen lokale programmacontent is opgenomen. Alle versies zijn te bekijken via het WTVD Youtube-kanaal.

Wereldwijde impact van TV op een rij gezet
Op World Television Day zullen, net als elke andere dag, miljarden mensen over de hele wereld samen miljarden uren TV-kijken, erover praten en het delen. Ter gelegenheid van deze bijzondere dag hebben TV-broadcasters uit de hele wereld, verenigd in PEPPTV, de cijfers op een rij gezet. De omvang en populariteit van TV zorgen ervoor dat TV wereldwijd het hart van de mediaconsumptie zal blijven.

  • Australië
    TV bereikt elke dag 16 miljoen Australiërs, die een totaal van meer dan 4 miljard minuten per dag TV-kijken.
  • Canada
    Canadezen kijken 130 miljoen uur TV per dag. Een gemiddelde TV-campagne in Canada levert maar liefst 317 miljoen impressies op.
  • Verenigd Koninkrijk
    Naar verwachting zal in 2016 de gemiddelde kijker in het Verenigd Koninkrijk meer dan 1.300 uur TV-kijken. Bovendien zijn er elke nacht in het Verenigd Koninkrijk 17 miljoen gesprekken over TV-reclame.
  • Verenigde Staten
    TV bereikt 210 miljoen mensen, die gezamenlijk kijken naar 840.000.000 uur TV per dag.
  • Duitsland
    Duitsers kijken gemiddeld 223 minuten per dag TV. Dat is in totaal 16 miljard minuten per dag.
  • Frankrijk
    In Frankrijk kijken elke dag 43,5 miljoen mensen via een TV-toestel naar de TV.
  • Spanje
    Maar liefst 33 miljoen Spanjaarden kijken elke dag TV.
  • Polen
    25 miljoen mensen stemmen elke dag af op de TV met een gemiddelde kijktijd van 4 uur en 18 minuten, wat goed is voor maar liefst 483.883.433 views.
  • Portugal
    8,3 miljoen Portugezen kijken dagelijks televisie.
  • Zweden
    Het best bekeken programma in 2016 – de finale van het Eurovisie Songfestival – werd bekeken door 3,6 miljoen kijkers, oftewel vier op de tien Zweden.
  • Nederland
    TV bereikt 11,2 miljoen Nederlanders per dag die een totaal van 49 miljoen uur per dag TV kijken, oftewel 18 miljard uur per jaar.
  • Zwitserland
    Het meest bekeken programma in 2016 – de voetbalwedstrijd Zwitserland – Frankrijk tijdens het EK 2016 -bereikte 2.206.890 Zwitsers.
  • Brazilië
    Maar liefst 132,5 miljoen Brazilianen kijken dagelijks TV .
  • China
    De Chinezen kijken gemiddeld van 4 uur en 11 minuten per dag TV en creëren per jaar maar liefst 3.277.400 uren aan TV-content.
Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

02/11/17

Mark Ritson: “Techbedrijven liegen: TV is helemaal niet dood”

Mark Ritson

Nieuws

Marketeers, stop met elkaar napraten en kijk eens naar de cleane cijfers. Televisie is namelijk nog steeds hét bereiksmedium met grote impact waar we nog

Topics: Jongeren en media, Kijkcijfers, Reclame-effect, TV-reclame

09/01/17

Jaaroverzicht kijkcijfers 2016: gemiddeld 183 minuten per dag TV

screenforce-sko-jaarcijfers-2016

Onderzoek

De Nederlander keek in 2016 gemiddeld 183 minuten per dag TV (3 uur en 3 minuten). Dit is 3,7% lager dan in 2015. De daling

Topics: Kijkcijfers, Online Video

30/06/15

TV-rechten Olympische Spelen naar Discovery & Eurosport

SPOT TV-rechten Olympische Spelen naar Discovery & Eurosport

Nieuws

Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft de Europese uitzendrechten voor de volgende vier Olympische Spelen verkocht aan Discovery Communications, voor een bedrag van 1,3 miljard

Topics: Kijkcijfers

7 maart

YIM Talentdag

Op 7 maart vindt bij Omnicom Media Group de YIM Talentdag plaats waarin talenten werken aan

12 maart

TV Jaarrapport 2023

Dinsdag 12 maart presenteren we het Screenforce TV Jaarrapport 2023 en geven we antwoord op vragen als hoe het

12 maart

Training Stichting Reclame Code

Training: Reclame via social media en influencer marketing Wanneer is sprake van reclame volgens de Nederlandse

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Communicatieadviseur

Fremantle is per direct op zoek naar een Communicatieadviseur. Je werkt nauw samen met jouw communicatie teamgenoten maar natuurlijk ben je

Senior Project Manager – Concepting & Partnerships

Talpa Network is per direct op zoek naar Senior Project Manager. Werk jij graag in een creatieve, ondernemende organisatie en staat

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met