Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

21/11/16
Zenders wereldwijd vieren op 21 november de kracht van TV op World Television Day

De Europese Omroepunie (EBU), de Associatie voor Commerciële Televisie in Europa (ACT) en Egta, de associatie voor TV-broadcasters, vieren op World Television Day (21 november) de impact en het grote bereik van het medium TV. 

Ter ere van dit jaarlijkse initiatief van de Verenigde Naties, produceerden deze organisaties een commercial die de impact van TV benadrukt. De commercial wordt vandaag uitgezonden door diverse omroepen over de gehele wereld, waaronder de bij Screenforce aangesloten broadcasters.

Jan Isenbart, president en Chief Research Officer van Egta, over World Television Day
“Televisie is erin jan-isenbartgeslaagd om los te breken van haar lineaire karakter, van de beperkingen van de huiskamer en van het eenrichtingsverkeer van het traditionele TV-signaal. Wereldwijd wordt de huidige media gedomineerd door video. Video op haar beurt wordt gedomineerd door TV. De dagelijkse content die elke dag wordt aangeboden door TV-broadcasters neemt het overgrote deel van onze schermtijd in beslag. Sterker nog, bijna elk device is tegenwoordig ook een TV. Het bereik, de impact en de effectiviteit van TV zijn dus onbedreigd, of het nu gaat om informatievoorziening, entertainment of commerciële communicatie.”

3000 uur puur entertainment per dag in Nederland
De Nederlandse bevolking kijkt gemiddeld met elkaar 49 miljoen uur TV en 3000 uur aan entertainment wordt elke dag uitgezonden door in totaal 175 zenders. Dit zijn de belangrijkste cijfers die in de Nederlandse versie van World Television Day commercial terugkomen. De grote TV-landen in Europa hebben elk een eigen versie van de commercial gemaakt, waarin eigen lokale programmacontent is opgenomen. Alle versies zijn te bekijken via het WTVD Youtube-kanaal.

Wereldwijde impact van TV op een rij gezet
Op World Television Day zullen, net als elke andere dag, miljarden mensen over de hele wereld samen miljarden uren TV-kijken, erover praten en het delen. Ter gelegenheid van deze bijzondere dag hebben TV-broadcasters uit de hele wereld, verenigd in PEPPTV, de cijfers op een rij gezet. De omvang en populariteit van TV zorgen ervoor dat TV wereldwijd het hart van de mediaconsumptie zal blijven.

  • Australië
    TV bereikt elke dag 16 miljoen Australiërs, die een totaal van meer dan 4 miljard minuten per dag TV-kijken.
  • Canada
    Canadezen kijken 130 miljoen uur TV per dag. Een gemiddelde TV-campagne in Canada levert maar liefst 317 miljoen impressies op.
  • Verenigd Koninkrijk
    Naar verwachting zal in 2016 de gemiddelde kijker in het Verenigd Koninkrijk meer dan 1.300 uur TV-kijken. Bovendien zijn er elke nacht in het Verenigd Koninkrijk 17 miljoen gesprekken over TV-reclame.
  • Verenigde Staten
    TV bereikt 210 miljoen mensen, die gezamenlijk kijken naar 840.000.000 uur TV per dag.
  • Duitsland
    Duitsers kijken gemiddeld 223 minuten per dag TV. Dat is in totaal 16 miljard minuten per dag.
  • Frankrijk
    In Frankrijk kijken elke dag 43,5 miljoen mensen via een TV-toestel naar de TV.
  • Spanje
    Maar liefst 33 miljoen Spanjaarden kijken elke dag TV.
  • Polen
    25 miljoen mensen stemmen elke dag af op de TV met een gemiddelde kijktijd van 4 uur en 18 minuten, wat goed is voor maar liefst 483.883.433 views.
  • Portugal
    8,3 miljoen Portugezen kijken dagelijks televisie.
  • Zweden
    Het best bekeken programma in 2016 – de finale van het Eurovisie Songfestival – werd bekeken door 3,6 miljoen kijkers, oftewel vier op de tien Zweden.
  • Nederland
    TV bereikt 11,2 miljoen Nederlanders per dag die een totaal van 49 miljoen uur per dag TV kijken, oftewel 18 miljard uur per jaar.
  • Zwitserland
    Het meest bekeken programma in 2016 – de voetbalwedstrijd Zwitserland – Frankrijk tijdens het EK 2016 -bereikte 2.206.890 Zwitsers.
  • Brazilië
    Maar liefst 132,5 miljoen Brazilianen kijken dagelijks TV .
  • China
    De Chinezen kijken gemiddeld van 4 uur en 11 minuten per dag TV en creëren per jaar maar liefst 3.277.400 uren aan TV-content.
Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

14/07/22

Aftellen naar nieuwe kijkonderzoek begonnen

Persberichten

Na een periode van intensieve panelopbouw door het onderzoeksbureau Kantar, is SKO verheugd te kunnen melden dat het aftellen is begonnen: de nieuwe, verrijkte kijkcijfers

Topics: Kijkcijfers

11/03/22

Verslag TV Jaarrapport 2021 | TV reclame in 2021 naar recordomzet

Nieuws

Op woensdag 9 maart vond de presentatie van het Screenforce TV Jaarrapport 2021 plaats. Wil jij de presentaties nog eens terugkijken? Of kon je er toch

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, TV Jaarrapport, TV-reclame

10/01/22

SKO Jaaroverzicht 2021

Nieuws Persberichten

De Nederlander keek in 2021 gemiddeld 154 minuten per dag naar televisiezenders (2 uur en 34 minuten); dit is 6 minuten minder dan in 2020.

Topics: Kijkcijfers

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en