Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • 04/02/21 Smartphone intensiever gebruikt, onder meer voor online bestellen

    GfK heeft deze week de nieuwste resultaten van het Trends in Digitale Media onderzoek (TIDM) 2020 gepubliceerd. Screenforce presenteert een samenvatting van de video highlights uit dit onderzoek. Zo blijkt bijvoorbeeld dat Nederlanders het meeste vertrouwen hebben in de veiligheid van hun data/persoonsgegevens op websites en apps van TV- en radiobedrijven. Als gevolg van de coronacrisis zijn we alle vormen van video meer gaan consumeren. De streaming diensten zijn het sterkst gegroeid.

    Groei voor alle vormen van kijken
    Vanaf deze TIDM meting wordt gevraagd naar het kijken naar vijf vormen van TV- en videocontent. Naast live en uitgesteld TV-kijken zijn films, series en programma’s streamen, korte video’s kijken en vooruitkijken van een TV-programma toegevoegd. Op grond van de SKO-kijkcijfers was al bekend dat de lockdowns in 2020 een groot positief effect hebben gehad op de kijktijd. Ook uit het TIDM onderzoek blijkt dat alle vormen van kijken zijn gestegen door de coronacrisis. Voor live TV-kijken is dat een stijging van 11% als we het percentage ‘meer gebruik maken’ verminderen met het percentage ‘minder gebruik maken’. Voor uitgesteld kijken is dat 13%. Streamen is het hardst gestegen met 22%.


    Smartphone intensiever gebruikt

    Het coronavirus zorgt voor een overall stijging van de mediaconsumptie. Daarnaast worden online devices als de smartphone en tablet intensiever gebruikt sinds de uitbraak van het coronavirus. Het gebruik van functionaliteiten op de smartphone is geïntensiveerd. Gebruik van ‘traditionele’ toepassingen als bellen (+18%) en mailen (+5%) zijn toegenomen in 2020. Het online bankieren stijgt van 64% naar 84%. De sterke groei van e-commerce wordt ook duidelijk. Zo is het online aankopen doen met de smartphone gestegen van 41% naar 57%. Het bestellen van eten met de smartphone neemt ook fors toe, van 26% naar 44%.

    Meer vertrouwen in websites en apps van TV en radiobedrijven
    Aan de respondenten is gevraagd in welke mate men vertrouwen heeft in de veiligheid van hun data/persoonsgegevens op websites en apps van de voorgelegde bedrijven. Ze konden hun oordeel aangeven door middel van een rapportcijfer. Het meeste vertrouwen hebben Nederlanders in TV- en radiobedrijven, het minste vertrouwen in social media.

    TV staat bovenaan met een gemiddeld rapportcijfer van 6,3 gevolgd door radio met een 6,2 en dagbladen met een 6,1.


    Mogelijkheid voor connected TV groeit verder
    In de week waarin de webinars van het Connected TV Consortium plaatsvinden rapporteert Trends in Digitale Media nieuwe cijfers over het bezit van de Smart of connected TV’s. Dit laat opnieuw een groei zien van een penetratie van 61% van de Nederlandse huishoudens. Gecombineerd met een toenemende consumptie van non-lineaire video op de TV-sets zien de Nederlandse broadcasters met de verdere groei van deze footprint de mogelijkheid voor hun connected-TV propositie verder toenemen.


    De volledige samenvatting met alle resultaten over het bezit en gebruik van apparaten, over de gebruikte kijkplatforms en het kijkgedrag kun je hier downloaden.

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 9 maart - Webinar Screenforce TV Jaarrapport 2020
  • 10 maart - RTL AdConnect: Your guide to Addressable TV in Europe
  • 23 - 25 maart - Festival of Marketing
  • 25 maart - Mediatel - Videoscape Europe
  • 8 april - Koffiedik Kijken Koffie Toer
  • 21 - 22 april - The Future of Brands and Marketing
  • 22 april - Dutch Marketing Awards
  • 8-10 juni - ANGA COM
  • 2 september - AMMA Awards

vacatures

  • Open sollicitatie – Ster
  • ViacomCBS – Project Manager

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • Deze week op het #CommercialPrikbord: Kruidvat, FreelanceFactoring en @VanMoof. Het e-bikemerk laat op een bijzonde… twitter.com/i/web/status/13673…

    4 maart 2021 08:54

  • Van 23 tot en met 25 maart vindt het Festival of Marketing plaats, met een indrukwekkende lijst van Engelse en inte… twitter.com/i/web/status/13666…

    2 maart 2021 09:16

  • RT @michel_screen: Aan het woord de grootste adverteerder in 2020. #albertheijn . pic.twitter.com/q86AyMaOCJ

    25 februari 2021 14:45

  • RT @michel_screen: #CBS/Viacom komt via VS, Canada naar de Nordics met haar nieuwe SVOD propositie: #ParamountPlus. Eens kijken wannee… https://t.co/652ux6pnhu

    25 februari 2021 14:45

  • Er staan drie ‘sport’-gerelateerde commercials op het #CommercialPrikbord, die van @SaveSalla, @CentrFit en… twitter.com/i/web/status/13649…

    25 februari 2021 14:37

  • Op dinsdag 9 maart is het zover: dan presenteert Screenforce via een webinar de resulta… twitter.com/i/web/status/13648…

    25 februari 2021 09:59

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce