Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

07/02/19
Ster maakt het mogelijk adverteerders gratis hun reclame te laten testen middels AdScan

Decennialang doet Ster onderzoek naar de werking van reclame met haar onderzoeksinstrument AdMeasure. Dit biedt adverteerders nieuwe inzichten voor het vergroten van de effectiviteit van campagnes op tv, radio en online. Ster speelt in op de behoefte van adverteerders om inzichtelijk te maken welke elementen onbewust een rol spelen bij de waardering, kwaliteit en werkzaamheid van een commercial.

AdScan zusje van AdMeasure
Daarom is na twee jaar intensief onderzoek en ontwikkeling de reclame kijkende en -waarderende robot AdScan gelanceerd. AdScan, het zusje van AdMeasure, biedt elke adverteerder een snelle gratis pre-test om in kaart te brengen welke elementen beter of minder scoren en daarmee effect hebben op de ontvangst en het effect van die specifieke commercial.

Hoe werkt AdScan
Het idee erachter is simpel. AdScan is een machine learning-tool die op basis van de inhoud van reclames een voorspelling doet over hoe een panel van honderd mensen een reclame beoordeelt. AdScan combineert daarbij historische paneldata, computer vision en slimme algoritmes om zo tot een analyse te komen. Uiteindelijk kan AdScan op een zestal likeability-stellingen een juiste voorspelling doen door te zeggen of een reclame lager, gemiddeld of hoger dan de benchmark scoort en welke elementen je aan kunt passen om tot een hogere score te komen.

Frank Volmer, algemeen directeur Ster ’’AdScan is mooi voorbeeld uit het grote aanbod wat Ster (potentiele) adverteerders kan bieden aan service. Deze toegankelijke reclamewaarderingstool levert binnen 20 minuten een adviesrapport dat kan bijdragen aan het succes van een campagne. Omdat we het belangrijk vinden dat iedereen kwalitatief onderzoek over zijn of haar campagne kan krijgen hebben we besloten de tool gratis beschikbaar te maken. Het is daarmee voor elke bedrijf of organisatie mogelijk om de symbolische waarde van de elementen in hun creatie te ontdekken.’’

Ga naar adscan.ster.nl voor meer informatie.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

12/04/21

VAB onderzoek: Het Halo Effect van TV onderzocht voor 190 merken

Nieuws Onderzoek

De Amerikaanse TV-marketingorganisatie VAB heeft een analyse laten uitvoeren naar de data van TV-campagnes en internetsitebezoeken van 190 Amerikaanse adverteerders. De analyse omvat een periode

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

11/12/24

Screenforce Duitsland: Hoe reclame in de praktijk wordt beleefd

Kennis Onderzoek

Afgelopen zomer lichtten wij al een tipje van de sluier op van de resultaten van een grootschalig veldonderzoek dat onze collega’s van Screenforce Duitsland hebben

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

05/07/19

Waarom de lengte van een TV-commercial belangrijk is

Nieuws Onderzoek

Is het mogelijk om je verhaal te vertellen in een paar seconden? Het Engelse onderzoeksbureau Work Research heeft in opdracht van Thinkbox het effect van

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

5 maart

TV Jaarrapport 2024

Presentatie voor het TV Jaarrappport Het is weer tijd om samen vooruit te blikken én terug

18 maart

MIE’25

Revolutionising Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI Op 18 en 19 maart 2025

1 april

The New Life of the Living Room 2025

Wist je dat voor 51% van de kijkers lineaire tv de eerste keuze is wanneer ze

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met