The Voice of Holland op 27 november bereikte in week 48 de meeste Twitteraars. In totaal 143.832. Deze Twitteraars hebben 2.689.584 Tweets over deze uitzending gezien.
De Champions Leaguewedstrijd Manchester United – PSV op 25 november was in week 48 het grootste sportprogramma op Twitter met een bereik van 240.725 Twitteraars. Met 5.039.028 Twitter Impressies was NPO 1 de grootste zender onder de Twitteraars. Dit blijkt uit de GfK Twitter TV Ratings, die SPOT wekelijks publiceert. Hieronder de top 10 van de programma’s en de sportprogramma’s uit week 48.
GfK Twitter TV Ratings
SPOT publiceert iedere week de GfK Twitter TV Ratings die inzicht geven in het bereik van Nederlandse TV-programma’s en zenders op Twitter. Deze cijfers laten per programma en zender zien
hoeveel mensen erover getwitterd hebben. Niet alleen wordt het aantal Tweets gerapporteerd, ook geven deze cijfers inzicht in het aantal unieke Twitteraars, het aantal Twitteraars dat een Tweet heeft gezien en het aantal impressies. De volledige wekelijkse rapportage op de website van SPOT bevat de Top 20 TV-programma’s waarover het meest getwitterd wordt en de Top 20 zenders die de meeste Twitterimpressies realiseren. Met ingang van week 11 is een aparte categorie sport toegevoegd aan de rankings op programma- en zenderniveau.
Uitleg terminologie
Twitter bereik: aantal personen dat Tweets over de specifieke uitzending heeft gezien
Twitter impressies: aantal Tweets dat over de specifieke uitzending is gezien
Twitteraars: aantal unieke personen dat over de specifieke uitzending of zender heeft getwitterd
Tweets: aantal Twitter berichten dat betrekking heeft op de specifieke uitzending of zender