Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

02/12/15
The Voice of Holland meeste Twitter Ratings week 48

The Voice of Holland op 27 november bereikte in week 48 de meeste Twitteraars. In totaal 143.832. Deze Twitteraars hebben 2.689.584 Tweets over deze uitzending gezien.

De Champions Leaguewedstrijd Manchester United – PSV op 25 november was in week 48 het grootste sportprogramma op Twitter met een bereik van 240.725 Twitteraars. Met 5.039.028 Twitter Impressies was NPO 1 de grootste zender onder de Twitteraars. Dit blijkt uit de GfK Twitter TV Ratings, die SPOT wekelijks publiceert. Hieronder de top 10 van de programma’s en de sportprogramma’s uit week 48.

Twitter ratings week 48

Twitter ratings week 48 sport

GfK Twitter TV Ratings
SPOT publiceert iedere week de GfK Twitter TV Ratings die inzicht geven in het bereik van Nederlandse TV-programma’s en zenders op Twitter. Deze cijfers laten per programma en zender zienTwitter ratings week 48 zenders
hoeveel mensen erover getwitterd hebben. Niet alleen wordt het aantal Tweets gerapporteerd, ook geven deze cijfers inzicht in het aantal unieke Twitteraars, het aantal Twitteraars dat een Tweet heeft gezien en het aantal impressies. De volledige wekelijkse rapportage op de website van SPOT bevat de Top 20 TV-programma’s waarover het meest getwitterd wordt en de Top 20 zenders die de meeste Twitterimpressies realiseren. Met ingang van week 11 is een aparte categorie sport toegevoegd aan de rankings op programma- en zenderniveau.

Uitleg terminologie
Twitter bereik: aantal personen dat Tweets over de specifieke uitzending heeft gezien
Twitter impressies: aantal Tweets dat over de specifieke uitzending is gezien
Twitteraars: aantal unieke personen dat over de specifieke uitzending of zender heeft getwitterd
Tweets: aantal Twitter berichten dat betrekking heeft op de specifieke uitzending of zender

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

15 oktober

NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met