The Voice of Holland op 18 december bereikte in week 51 de meeste Twitteraars. In totaal 157.196. Deze Twitteraars hebben 2.998.334 Tweets over deze uitzending gezien.
Het NOC*NSF Sportgala op 15 december was in week 51 het grootste sportprogramma op Twitter met een bereik van 227.939 Twitteraars. Met 4.741.453 Twitter Impressies was NPO 1 de grootste zender onder de Twitteraars.
GfK Twitter TV Ratings
SPOT publiceert iedere week de GfK Twitter TV Ratings die inzicht geven in het bereik van Nederlandse TV-programma’s en zenders op Twitter. Deze cijfers laten per programma en zender zien hoeveel mensen erover getwitterd hebben. Niet alleen wordt het aantal Tweets gerapporteerd, ook geven deze cijfers inzicht in het aantal unieke Twitteraars, het aantal Twitteraars dat een Tweet heeft gezien en het aantal impressies. De volledige wekelijkse rapportage bevat de Top 20 TV-programma’s waarover het meest getwitterd wordt en de Top 20 zenders die de meeste Twitterimpressies realiseren. Met ingang van week 11 is een aparte categorie sport toegevoegd aan de rankings op programma- en zenderniveau. De volledige rapportage is op te vragen via spot@screenforce.nl.
Uitleg terminologie
Twitter bereik: aantal personen dat Tweets over de specifieke uitzending heeft gezien
Twitter impressies: aantal Tweets dat over de specifieke uitzending is gezien
Twitteraars: aantal unieke personen dat over de specifieke uitzending of zender heeft getwitterd
Tweets: aantal Twitter berichten dat betrekking heeft op de specifieke uitzending of zender