Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

07/01/16
Top 20 meest getwitterde TV-programma’s 2015

De halve finale van het Eurovisie Songfestival met Trijntje Oosterhuis op 19 mei bereikte het afgelopen jaar de meeste Twitteraars. In totaal 476.464. Deze Twitteraars zagen 42.704.592 Tweets over deze uitzending. Dit blijkt uit het Jaaroverzicht 2015 van de GfK Twitter TV Ratings van SPOT. 

De EK kwalificatiewedstrijden van het Nederlands Elftal domineren het jaaroverzicht van de sportprogramma’s. Met een Twitterbereik van 453.620 is de interland Turkije – Nederland van 6 september het grootste sportprogramma. NPO 1 was met 295.452.774 Twitter Impressies veruit de grootste zender onder de Twitteraars het afgelopen jaar.

SPOT twitter jaaroverzicht 2015 programma's

SPOT twitter jaaroverzicht 2015 sportprogramma's

Einde GfK Twitter TV Ratings
Met het Jaaroverzicht 2015 komt er ook een einde aan de wekelijkse GfK Twitter TV Ratings (voorheen SPOT twitter jaaroverzicht 2015 zendersSocial TV Ratings) die SPOT de afgelopen drie jaar publiceerde. Twitter heeft internationaal besloten om de samenwerking met lokale TV-onderzoeksbureaus, zoals GfK te beëindigen. SPOT publiceerde in samenwerking met GfK sinds januari 2015 wekelijks Top 20 van Twitterberichten over TV-programma’s, sportprogramma’s en -zenders.

De GfK Twitter TV Ratings laten per programma en zender zien hoeveel mensen erover getwitterd hebben. De cijfers geven inzicht in het aantal tweets, het aantal unieke twitteraars, het aantal twitteraars dat een tweet heeft gezien en het aantal impressies.

Uitleg terminologie
Twitter bereik: aantal personen dat Tweets over de specifieke uitzending heeft gezien
Twitter impressies: aantal Tweets dat over de specifieke uitzending is gezien
Twitteraars: aantal unieke personen dat over de specifieke uitzending of zender heeft getwitterd
Tweets: aantal Twitter berichten dat betrekking heeft op de specifieke uitzending of zender

Download de Top 20.

 

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

11/02/22

NLZIET breidt aanbod uit met Vlaamse zenders

Persberichten

Vanaf vandaag zijn de Vlaamse zenders Eén, Canvas en Ketnet toegevoegd aan het zenderaanbod van streamingdienst NLZIET. Het aanbod van live zenders op NLZIET groeit

Topics: 2nd screening

06/07/21

Track the succes: hoge effectiviteit TV-reclame dankzij kijkgedrag en fit umfeld

Nieuws Onderzoek

Screenforce Duitsland heeft onderzoeksbureau Eye Square gevraagd om vervolgonderzoek te doen op het Duitse Not all Reach is Equal onderzoek dat Karen Nelson-Field begin 2020

Topics: 2nd screening, Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en